2023-11-12, 18:22
Medlem
Pgrafens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden309
Använder du det mycket? Det leder till att jag använder det mer sällan än jag tänkt.

Det stör mig inte så mycket, nu har jag vant mig att stoppa in kortet.😁
Citera
2024-07-21, 18:54
Medlem
Jag har också problem med Northmill kortet att man ofta måste stoppa in kortet, sen varje gång jag självskannar på Willys blir det röd lampa och personalen måste komma och godkänna köpet!
Vad beror detta på?
Citera
2024-08-09, 21:36
Kan man sätta pengar i sitt Northmill konto genom PayPal konto? På PayPal så kan man koppla in sitt bankkort.

Citat:
Direkt banköverföring

Med en direktöverföring skickar du pengar direkt från ditt bankkonto.
För att göra en direktöverföring måste du ha ett betalkort och ett bankkonto kopplat till ditt PayPal-konto.
Din betalning sker omedelbart.
Citera
2024-08-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkdefender
Jag har också problem med Northmill kortet att man ofta måste stoppa in kortet, sen varje gång jag självskannar på Willys blir det röd lampa och personalen måste komma och godkänna köpet!
Vad beror detta på?
Har samma problem
Citera
2024-08-29, 21:20
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mockba
Tack för ditt svar!
Northmills kort ser extremt bra ut, så då undrar man ju, vilka eventuella nackdelar finns?
Den enda jag har hittat hittills är att de pengar man har på northmill verkar man inte kunna föra över till någon annan bank? Vilket inte skulle behöva vara ett jätteproblem då jag inte skulle ha stora summor där utan enbart de jag senare skulle vilja ta ut i cash i valfritt land.
Vet du/någon annan fler nackdelar som är bra att känna till? Känns nästan lite för bra för att vara sant just nu.

Läs de 100 sämsta recensionerna av northmill bank på
trustpilot.se
Det är INTE roligt.
Ska du göra dig beroende av en sån bank och deras "fria uttag" under en lång resa utomlands?
Låter som du kan få nervsammanbrott när det inte fungerar.
Citera
2024-08-29, 22:10
Medlem
Northmill fungerar bra men det finns som debit och som kreditkort, många dåliga omdömen verkar handla om kreditkortet.

+Använd debit som är gratis.
+Ingen UC görs.
+Inga avgifter för uttag och kortbetalning utomlands (bankomat kan ha egna avgifter och VISA).
+Swisha över pengar snabbt till kortet (men gör det lite i taget när du behöver använda kortet).

-Händer att det inte går att blippa, får stoppa i kortet i läsaren istället, men funkar som det ska.
Citera
2024-10-03, 21:20
Funkar northmill med skrill.com?
Citera
2024-10-08, 22:45
Läst villkor
https://www.northmill.com/se/integritetspolicy/
Citera
2024-10-09, 08:10
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden309
Är det någon mer än jag som behöver sätta i northmillkortet när ni använder det?
Varannan gång ungefär säger maskinen åt mig att sätta i kortet.
Det är inget problem jag upplevt med något annat kort.
Precis varenda gång jag använder det på ICA måste jag sätta i det. I andra butiker (typ jula, biltema, bolaget, krogen) är det lite olika från gång till gång.

Edit: Ska tilläggas att jag enbart använder det som komplement och för att undvika växlingsavgift när jag handlar för euro.
Senast redigerad av dissidentx 2024-10-09 kl. 08:12.
Citera
2024-10-17, 02:29
Medlem
Oh-be-wans avatar
I marginalens "nya" skitbank, där de ersatt ett fungerande system med skit, så om man läser uppdaterade villkoren från 2024-05, så står det Im yours kortet - för kortet utgår en årsavgift.

De skriver det inte på hemsidan någonstans att det utgår en årsavgift men det står i användarvillkoren, vilket är väldigt märkligt.

Skulle inte förvåna mig ett dugg. Fördärva systemet som finns, med att anställa idioter som skall "programmera" en ny totalt dysfunktionell idiotsida till bank: låt bankkunderna betala för idiotin.

Framtidens melodi. Ta felaktiga beslut - låt någon annan betala.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2024-10-17 kl. 02:31.
Citera
2024-10-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Läs de 100 sämsta recensionerna av northmill bank på
trustpilot.se
Det är INTE roligt.
Ska du göra dig beroende av en sån bank och deras "fria uttag" under en lång resa utomlands?
Låter som du kan få nervsammanbrott när det inte fungerar.

Var iväg i 9 månader, gick svinbra.
Självklart hade jag med mig ett kort till från min vanliga bank, utifall att.
Citera
2024-10-22, 07:55
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mockba
Var iväg i 9 månader, gick svinbra.
Självklart hade jag med mig ett kort till från min vanliga bank, utifall att.

Ja det är ett lotteri.
Allltför många förlorar på dessa kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in