• 1
  • 2
2023-10-05, 14:07
Medlem
Mercedes avatar
Jag har krt PFC i flera r som "shopping/matkort", dvs jag har gjort alla mina inkp i butiker och internet med PFC, ven prenumerationer som Netflix m.m

Nu nr PFC tyvrr lggs ner s letar jag efter ett nytt kort men vilket r bst tro?

Jag har kollat upp Rocker, Lunar, Northmill, Marginalen och Revolut.

Marginalen och Northmill ser mest lockande ut d man kan ha sparkonto dr med rnta, och att man kan stta in med swish.

Mnga pratar om Revolut men de verkar inte ha Swish insttningar? Hur fungerar deras insttningar/uttag via bank? Instant?

Ngon som har erfarenheter av Marginalen och Northmill?
Citera
2023-10-05, 14:18
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Jag har krt PFC i flera r som "shopping/matkort", dvs jag har gjort alla mina inkp i butiker och internet med PFC, ven prenumerationer som Netflix m.m

Nu nr PFC tyvrr lggs ner s letar jag efter ett nytt kort men vilket r bst tro?

Jag har kollat upp Rocker, Lunar, Northmill, Marginalen och Revolut.

Marginalen och Northmill ser mest lockande ut d man kan ha sparkonto dr med rnta, och att man kan stta in med swish.

Mnga pratar om Revolut men de verkar inte ha Swish insttningar? Hur fungerar deras insttningar/uttag via bank? Instant?

Ngon som har erfarenheter av Marginalen och Northmill?

Fr direkt insttning av mindre summor till revolut funkar apple pay och liknande. Bankverfring tar ca2 dagar frn vanlig svensk bank.
Citera
2023-10-05, 14:22
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Fr direkt insttning av mindre summor till revolut funkar apple pay och liknande. Bankverfring tar ca2 dagar frn vanlig svensk bank.
S om mitt Nordea visa kort r kopplat till mitt apple pay kan jag stta in genom det?
Mindre summor? Jag brukar fra ver runt 4000-5000 per omgng nu nr jag anvnder PFC.

Tycker du Revolut r bra? Funkar det i de flesta affrerna?
Citera
2023-10-05, 14:24
Medlem
Lelle-Puttes avatar
Hade PFC med, tog Marginalens kort, har inte hunnit testa det s mycket, men det laddas direkt via Swish och har en app s man ltt vet saldot, s lngt verkar allt bra.

Har Revolut och Komplett som vriga kort.

Vill man snabbtanka Revolut, gr jag det via Komplett (Morrow).

Komplett betalar jag direkt via bank, vntar inte p fakturan, OCR nummer finns p Kompletts sida.
Senast redigerad av Lelle-Putte 2023-10-05 kl. 14:27.
Citera
2023-10-05, 14:26
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
S om mitt Nordea visa kort r kopplat till mitt apple pay kan jag stta in genom det?
Mindre summor? Jag brukar fra ver runt 4000-5000 per omgng nu nr jag anvnder PFC.

Tycker du Revolut r bra? Funkar det i de flesta affrerna?

Revolut r bra tycker jag, de samarbetar med Mastercard, s sjlvklart fungerar det..
Citera
2023-10-05, 14:32
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle-Putte
Hade PFC med, tog Marginalens kort, har inte hunnit testa det s mycket, men det laddas direkt via Swish och har en app s man ltt vet saldot, s lngt verkar allt bra.

Har Revolut och Komplett som vriga kort.

Vill man snabbtanka Revolut, gr jag det via Komplett (Morrow).

Komplett betalar jag direkt via bank, vntar inte p fakturan, OCR nummer finns p Kompletts sida.
Ja Marginalen lt lovande nr jag kollade upp den, ska kolla upp Komplett med.

Citat:
Revolut r bra tycker jag, de samarbetar med Mastercard, s sjlvklart fungerar det..
Ok toppen, fredrar Mastercard framfr Visa med heh
Citera
2023-10-05, 23:54
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ja Marginalen lt lovande nr jag kollade upp den, ska kolla upp Komplett med.

Ok toppen, fredrar Mastercard framfr Visa med heh

Vad r bra med dessa? Cashback?

Tycker spontant det r mindre avgifter p Northmill. Inga pong eller CB dock. Behver ett nytt resekort.
Citera
2023-10-06, 20:00
Medlem
Citat:

Har Revolut brjat med Mastercard igen?

Senaste kortet jag fick r ett Visa.
Citera
2023-10-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Har Revolut brjat med Mastercard igen?

Senaste kortet jag fick r ett Visa.
De har bde Visa och Mastercard, beroende p vilken kontoplan du har. Metal tex r Mastercard medan standardkortet r ett Visa.
Citera
2023-10-20, 14:45
Medlem
Ngon med Northmill som kan sga hur de tycker att det funkar vid resor?
Ska ut p en lngresa snart och kommer d anvnda kortet mer till att ta ut pengar n att betala med direkt.

Northmill verkar ha riktigt bra villkor.
Ingen kortavgift
Ingen avgift fr bankomatuttag - dock frstr jag inte om det gller hela vrlden?
Inget valutavxlingspslag? Det str ingen valutavxlingsavgift p hemsidan, ska det frsts vara samma sak som pslag?

Om dessa tre saker stmmer vore det ju en drm att resa med, lite fr bra fr att vara sant. r det det?
Citera
2023-10-20, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mockba
Ngon med Northmill som kan sga hur de tycker att det funkar vid resor?
Ska ut p en lngresa snart och kommer d anvnda kortet mer till att ta ut pengar n att betala med direkt.

Northmill verkar ha riktigt bra villkor.
Ingen kortavgift
Ingen avgift fr bankomatuttag - dock frstr jag inte om det gller hela vrlden?
Inget valutavxlingspslag? Det str ingen valutavxlingsavgift p hemsidan, ska det frsts vara samma sak som pslag?

Om dessa tre saker stmmer vore det ju en drm att resa med, lite fr bra fr att vara sant. r det det?

De tar ingen avgift fr bankomatuttag, oavsett var i vrlden. Dremot r det vldigt vanligt att bankomaten sjlv tar en avgift och denna gr inte att undvika.

De kr med VISAs vxlingskurs utan att ta ett eget pslag. VISA har i sin kurs inbakat en liten avgift men den slipper du nd inte undan om du inte skulle kra Revolut tex.
Citera
2023-10-20, 16:20
Medlem
Lunarbank kr jag, inget att klaga p.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem