2024-08-29, 12:58
Medlem
Eftersom åtminstone en av gärningsmännen förmodligen lider av allvarlig psykisk störning så kommer ni inte få ett rationellt svar till detta fruktansvärda dåd, ett svar på frågan 'varför'?. Det kan ha varit ett infall baserat på hennes eller deras förvridna tankemönster helt enkelt. Det kan vara flera bakomliggande småsaker som triggat en reaktion. Men att få det till ett förståeligt rationellt motiv, nej det kommer förmodligen inte att gå.
Citera
2024-08-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klemburg
Ja men då slänger vi all vetenskap och utgår ifrån din teoridär vi klassar folk efter ond och god, samt att om man är ful och fet så är man avundsjuk och ond. .

Tycker inte heller att någon av tjejerna är fula eller feta, sen kan deras självkänsla säga annat. Många tonårstjejer ser ut så, det är snarare du som har en snedvriden bild på unga tjejer och seras utseende.

Sen det där om: "Jag känner minsann folk som upplevt långt värre saker och klarar sig väldigt bra i samhället", snacket är ju bara så förlegat sätt att resonera. Vi vet, att alla har olika sårbarhet. Arv, miljö och ålder är faktorer som man bör ta i beaktning för att förstå om orsak.
Med det sagt betyder det inte att någon här i tråden tycker att det dom gjorde inte ska vara straffbart!!

Rättspsyk är långt bättre än 4 år ungdomsvård som tyvärr kan vara aktuellt för M annars, speciellt med tanke på att hon bara en månad innan fyllde 15år.

Vad innebär att få sitta av straffet på "rättspsyk"?
Citera
2024-08-29, 13:49
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krianna
Ja, eller att hon fått medicin som hon fick biverkningar av och blev psykotisk, aggressiv, galen… Men som sagt, bar en av alla tankar!

Jag är inte så insatt i skillnaden mellan psykopati och sociopati, men vad jag har förstått så är i alla fall psykopati medfött. Men för att en psykopat även ska bli mördare, behövs kanske trasig uppväxt.

Jag tror nog allra mest att ursprungsplanen var att misshandla henne och visa andra vad som händer om man går emot dem. Sen slog det slint och blev mer.

Menar du då att båda GM har samma mediciner, samtidigt fått biverkningar, blivit psykotiska, aggressiva, galna & dödade E, fast dom planerat, har en gruppchatt, förberett & medvetet lurar dit E?
Nää faan, det här är planerat tortyrmord inte någon jävla ”olyckshändelse” p.g.a psykiskohälsa, det var 2 som utförde dådet och 6 som innan & sen samtidigt i livechat under mordet hejade på.
GM var likgiltiga för om E redan var död eller inte, tog lugnt med sig alla bevis och lämnade kvar E.
Sen dumpades Es bag, knivar osv. i ett vattendrag, dagen efter åker M tillbaka till familjehemmet som hon smitit iväg från som om ingenting hänt.
Hade inte R under natten ringt SIS hemmet om att hon mördat någon och en polisanmälan om misstänkt brott gjorts, skulle inte R åkt fast som enda misstänkt på stationen då hon vinkade av M.
Citera
2024-08-29, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krianna
Ja, eller att hon fått medicin som hon fick biverkningar av och blev psykotisk, aggressiv, galen… Men som sagt, bar en av alla tankar!

Jag är inte så insatt i skillnaden mellan psykopati och sociopati, men vad jag har förstått så är i alla fall psykopati medfött. Men för att en psykopat även ska bli mördare, behövs kanske trasig uppväxt.

Jag tror nog allra mest att ursprungsplanen var att misshandla henne och visa andra vad som händer om man går emot dem. Sen slog det slint och blev mer.

Sociopaten är väldigt lugn och harmonisk bland andra människor, och beteer sig som han har lärt sig hur människor är i alla miljöer .
Alltså som att lära sig en massa roller för att passa in i samhället..
Rätt likt en schizoid person, inte schizofreni nu.
Sociopaten börjar väldigt tidigt utöva sina sjuka beteenden redan som liten utan att någon som förstår hur djur såsom husdjur helt plötsligt dör utan anledning.
Alla är ledsna och även Sociopaten visar sig vara ledsen, men det är något denna har lärt sig för att passa in i sammanhanget..
Även i vuxen ålder kan denna ha familj och på kvällarna t.ex han tar o joggar en runda eller går ut med hunden. Efter att stängt ytterdörren bakom sig börjar jakten på ett villebråd 🥵 Alltså en eller flera människor.
Dagen efter så hela samhället tycker att detta är fruktansvärt. Det tycker sociopaten oxå.
Det är väldigt svårt att hitta en sociopat som utövar sina begär, de måste bli påkomna när de agerar.
Tips att läsa om seriemördare såsom Ted Bundy , Jeffrey Dahmer och Gary Ridgway med flera 🥵
Sen läsa om Hurvamorden hur en psykopat agerar i vredesmod..
Citera
2024-08-29, 14:25
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Eftersom åtminstone en av gärningsmännen förmodligen lider av allvarlig psykisk störning så kommer ni inte få ett rationellt svar till detta fruktansvärda dåd, ett svar på frågan 'varför'?. Det kan ha varit ett infall baserat på hennes eller deras förvridna tankemönster helt enkelt. Det kan vara flera bakomliggande småsaker som triggat en reaktion. Men att få det till ett förståeligt rationellt motiv, nej det kommer förmodligen inte att gå.
Än finns det ingen anledning att förmoda att hon lider av en allvarlig psykisk störning. Att P7an rekommenderade en stor undersökning säger nästan ingenting, som sagt, det sker i hälften av fallen. Sedan är det bara i en bråkdel av de fallen det verkligen konstateras en allvarlig psykisk störning.
Citera
2024-08-29, 15:12
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag tar ingenting du säger på allvar med din posthistorik i tråden.
Finns noll backning för att just du sitter inne med objektiva fakta om vad sanningen är.
Rent larv att hon skulle få rättspsykiatrisk vård pga våldtäkt i barndomen.
R och M är groteskt fula tjejer, feta också. De är bara 13-15 år när det är rätt naturligt att vara söt, precis som kattungar, valpar osv. Men de är fula redan nu och det kommer bara gå ut för.
Och allt fett lägger sig på magarna och under hakorna. Förstå vilket öde när det enda såna puckon bryr sig om är sitt utseende och killar.
Precis som du säger kan man jämföra med sötvattens krokodiler och saltvattens krokodiler.
Dessa avarter till djur är hiskeligt otäcka och någon bör slänga en filt över de stackars barnen.
Kanske hittar de hem i mörkret när de minst anar det.
Citera
2024-08-29, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Övertygad om att mördarchatt tjejerna har 0 förståelse/känsla för heder. Jag gissar mer på någon typ av flugornas herre situation med galna ungar i låst miljö utan vuxna omkring sig. Sedan brukar sociopater/psykopater (och det räcker att en av de är det) vara narcissistiska och de drivs ju helt av avundsjuka. Har man haft med de att göra så vet man. Helt irrationella. Håller med om tidigare inlägg att söta tjejer (tyvärr) behöver skyddas särskilt i de miljöerna. Det är sånt som soc handläggarna inte har koll på eftersom de aldrig själva behövt möta avundsjuka.

Även söta killar och smarta, snälla killar. Som typ Jon Hron. Men tillbaka till ämnet. R och M är så uppenbart avundsjuka psykopater. Ser fram emot fängelsedomen. Men de får nog hålla dem i isolering så att inte de snygga internerna hamnar i skottgluggen för dessa träskpaddor.
Citera
2024-08-29, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Menar du då att båda GM har samma mediciner, samtidigt fått biverkningar, blivit psykotiska, aggressiva, galna & dödade E, fast dom planerat, har en gruppchatt, förberett & medvetet lurar dit E?
Nää faan, det här är planerat tortyrmord inte någon jävla ”olyckshändelse” p.g.a psykiskohälsa, det var 2 som utförde dådet och 6 som innan & sen samtidigt i livechat under mordet hejade på.
GM var likgiltiga för om E redan var död eller inte, tog lugnt med sig alla bevis och lämnade kvar E.
Sen dumpades Es bag, knivar osv. i ett vattendrag, dagen efter åker M tillbaka till familjehemmet som hon smitit iväg från som om ingenting hänt.
Hade inte R under natten ringt SIS hemmet om att hon mördat någon och en polisanmälan om misstänkt brott gjorts, skulle inte R åkt fast som enda misstänkt på stationen då hon vinkade av M.

Nej, jag menar inte att de fått samma mediciner med samma biverkningar. Jag utgick bara ifrån Melak, eftersom det är om henne vi har fakta att hon kan ha varit i psykos eller liknande.

Rafaela är självklart också medbrottsling, men hon kanske bara var med på misshandeln. Sen fanns ingen väg ut om Melak blev psykotiskt. Det var trots allt Rafaela som kontaktade SIS efteråt, så det kanske fanns någon form av ånger eller rädsla.

Gruppchatten vet vi inte heller vilka som verkligen såg ”live” eller bara var inbjudna till chatten. Och vi vet inte om de hejade på eller var för rädda för att säga ifrån?
Citera
2024-08-29, 18:22
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freydis.
Vad innebär att få sitta av straffet på "rättspsyk"?
Att man inte vet när man kommer ut.
Citera
2024-08-29, 21:07
Medlem
Citat:
Psykiatrisk tvångsvård och har ingen bestämd tid för utskrivning. Personen är kvar så länge det finns risk för återfall, kan man säga lite kort.

Är det på ett sjukhus eller fängelse? Eller är det typ "hem" man bor på? Är man ensam eller har man kontakt med andra "patienter"?
Förlåt alla frågor, men jag vet faktiskt inte alls hur det fungerar
Citera
2024-08-29, 21:26
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freydis.
Är det på ett sjukhus eller fängelse? Eller är det typ "hem" man bor på? Är man ensam eller har man kontakt med andra "patienter"?
Förlåt alla frågor, men jag vet faktiskt inte alls hur det fungerar

Det är låst avdelning och enskilt rum med inlåsning kväll till morgon.
Mindre avdelningar än ett fängelse med 6-8 patienter och 3-4 vårdare.
Minst 2 vårdare under natten & inga ensamma vårdare med patienter.
Behandlingen sker av psykiater och medicinering efter ordinationer.
Isolering av riskpatienter ibland bältning om risk för självskadebeteende.
Mellanting av sjukhusavdelning t.ex isolering på infektion & fängelsevistelse.
Citera
2024-08-29, 22:08
Medlem
Citat:
Psykiatrisk tvångsvård och har ingen bestämd tid för utskrivning. Personen är kvar så länge det finns risk för återfall, kan man säga lite kort.
Då blir det ju så att man onekligen funderar över hur GM kunde bo på sis-hem med en psykusk störning utan att någon reagerat? Det borde märkts menar jag om hon haft det eller skickas inga sis-ungdomar på utredning om man misstänker en störning/diagnos? Här har hon gått runt på sis-hemmet odiagnostiserad och utan att någon reagerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in