Citat:
Ursprungligen postat av
Krianna
Ja, eller att hon fått medicin som hon fick biverkningar av och blev psykotisk, aggressiv, galen… Men som sagt, bar en av alla tankar!
Jag är inte så insatt i skillnaden mellan psykopati och sociopati, men vad jag har förstått så är i alla fall psykopati medfött. Men för att en psykopat även ska bli mördare, behövs kanske trasig uppväxt.
Jag tror nog allra mest att ursprungsplanen var att misshandla henne och visa andra vad som händer om man går emot dem. Sen slog det slint och blev mer.
Sociopaten är väldigt lugn och harmonisk bland andra människor, och beteer sig som han har lärt sig hur människor är i alla miljöer .
Alltså som att lära sig en massa roller för att passa in i samhället..
Rätt likt en schizoid person, inte schizofreni nu.
Sociopaten börjar väldigt tidigt utöva sina sjuka beteenden redan som liten utan att någon som förstår hur djur såsom husdjur helt plötsligt dör utan anledning.
Alla är ledsna och även Sociopaten visar sig vara ledsen, men det är något denna har lärt sig för att passa in i sammanhanget..
Även i vuxen ålder kan denna ha familj och på kvällarna t.ex han tar o joggar en runda eller går ut med hunden. Efter att stängt ytterdörren bakom sig börjar jakten på ett villebråd 🥵 Alltså en eller flera människor.
Dagen efter så hela samhället tycker att detta är fruktansvärt. Det tycker sociopaten oxå.
Det är väldigt svårt att hitta en sociopat som utövar sina begär, de måste bli påkomna när de agerar.
Tips att läsa om seriemördare såsom Ted Bundy , Jeffrey Dahmer och Gary Ridgway med flera 🥵
Sen läsa om Hurvamorden hur en psykopat agerar i vredesmod..