2024-08-11, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
”Mina kretsar” läsförmågan är inte där va? Fembarnspappan som igår främst var upprörd över hennes föräldraskap särskriver röv knulla. Och jag tänker att det är så det ser ut generellt. Att lågbegåvade personer tar tillfället i akt att förstöra tråden med dessa diskussioner genom att förskjuta sin egna problematik på mamman.

Ja o människor som haft problem med socialtjänsten lr sitt föräldraskap förskjuter skulden på samhället istället för att titta sig i spegeln. Ingen hade tagit upp mammans dåliga föräldraskap om inte massa onödigt dravel om hur synd det är om henne eller hur fin hon är med sina menlösa inlägg på sociala medier.

Nog om det nu alla har misslyckats i hela den historien mest av allt föräldrar till alla inblandade barn
Citera
2024-08-11, 09:54
Moderator
Maviels avatar
Tråden har utforskat dåligt föräldraskap ingående. Jag tycker att vi kommit till vägs ände med det spåret och återgår till det aktuella brottet eftersom tråden befinner sig i ABoK. Påminner också om att inte chatta, inte gå OT med egna spår beträffande sin egen barndom eller sitt föräldraskap. Att i inlägg efter inlägg förklara hur dum man tycker ens motdebattör är gynner heller inte tråden.

/Mod
Citera
2024-08-11, 10:04
Avstängd
Riktiga babianer, äcklig jävla blattesvenska självklart.

Födda här men pratar ändå som en jävla flykting. Wallah hit o balla dit, far åt helvetet.

De som tror på babianernas påhittade historia om att Emilia skulle gjort nåt ryck så kniven själv kommer i halsen är ju helt efterblivna.

Klart de är en efterkonstruktion för att få de att läta som en olyckshändelse..

De högg henne i benet, därefter i halsen när som tröttnade på att tortera henne. Babianer!!!
Citera
2024-08-11, 10:09
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunonio
Så kan det mycket väl vara. Det är nog känt i tråden att de satt på sis tillsammans, men här svarar SoSo det i vilket fall: https://www.tiktok.com/@i_i__04/video/7358143838046702881

I övrigt har hon sedan ett par dagar(?) stängt av kommentarer till senare videos, kanske sedan hon figurerat här.

Hon har inte heller gjort fler inlägg, så de kanske har tagit ifrån henne mobilen på hemmet hon sitter?
Citera
2024-08-11, 10:39
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Skrev ett längre svar men pga att man är en klantskalle lyckades jag ta bort det. Mitt svar blir därför ja, en dålig parafrasering.
De är ungdomar, frontalloben är inte utvecklad. De är i tillägg svårt skadade under sin uppväxt. Det ger för handen att man inte kan söka en sorts begriplig förklaring. En oförrätt har begåtts, minst två personer har kallats hora och i tillägg av en tjej som har mage att ur nåt sorts generellt perspektiv vara snyggare än dem och ha en lite mer närvarande mamma. Mindre än så har lett till misshandel bland tonårstjejer.

MGM3 - inte den blekaste. Men ockhams rakkniv-principen ger att det är två djupt skadade tonåringar som är fullkomligt lost, i sig själva, i samhället som väljer ut en oförrätt, skapar en gruppchatt där det hatas på Emilia och sedan flippar ur i det enda "övertag" de någonsin upplevt. Kanske de lovar i gruppchatten att de skall skada henne allvarligt på grund av vad hon har sagt, kanske de skriver ut att de skall göra det som sedan sker.

Tjejer i den åldern kan bete sig som totala psykfall och hitta på narrativ som ger dem rätt att bete sig på olika sätt. Alltså så till den milda grad att de själva, de som hittar på narrativet, tror på det. Med det som utgångspunkt kan uttalandet i videon om "vi måste göra det här" förklaras. Alternativet är att Emilia sårat/fått någon att tappa ansiktet som jobbar för att driva på M och R, som redan har ett eget motiv.

Tänker dock att MGM3 kan vara en person som mött R & M efter handlingen och inte agerat utan på något vis försökt hjälpa en eller båda av dem. Men det är i princip en gissning. Skall tilläggas att jag lyssnat på rådet i tråden att inte se någon video, ovanstående är alltså baserat på vad som står tråden och de chattar som länkats.

Håller med dig i det du skrivit.

Speciellt det med att fått någon annan att tappa ansiktet - X som jag kallat henne sen trådstart.
Jag trodde först att X kunde vara Ma*a. Men efter att ha sett hennes svamlande inlägg, och tappra försök att kasta 15-åringen under bussen, och måla upp 13-åringen som ett gråtande, ångestfyllt offer så la jag bort den teorin.
Dessutom verkar Ma*a både ha ett missbruk och depression. Så jag uppfattar henne som oförmögen att ens ha en "chefsroll" i gruppen. En ledare är sällan svag, och ja, Ma*a verkar instabil.

Sen har vi G@kon som skrev under Soso's TT:
[Free M
Free R
Free Soso]

Samma G@kon som det påstås ha haft kontakt med M, innan och efter mordet. Som också sagt att M och R var springisar till honom, och i hans kommentarer till Soso på TT inlägg gav intrycket att de "hade något sinsemellan" (även om de bor på olika orter).

Han hade också sagt " och dom spelade in det iallafall sen berätta till mig"

Vad jag förstått i tråden så finns det även en grupp-hierarki på sis-hem, troligen ännu starkare än i tonårsgrupper utanför den miljön. Så att om någon step out of line, speciellt mot ledaren så lär kanske inte en sådan handling bara släppas?
Någon som dessutom verkade vara hatad redan för att hon hade mycket som de andra saknar.
Empati, stort hjärta, ett fördelaktigt utseende, omtyckt, en mamma som älskade sin dotter, och som besökte henne på sis-hemmet osv.

Jag tror också att MGM3 inte var delaktig i varken planering, eller något annat utan blev kontaktad efter BO vad död. Kanske mannen som R brukade gå hem och sova hos ibland som "ska vara 40+.
Citera
2024-08-11, 10:40
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellster777
Vad kommer denna information ifrån? Alltså att det just var dessa 4 innan? M & R är ju självskrivna men de andra…

Stått i tråden flera gånger.
Citera
2024-08-11, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Hon har inte heller gjort fler inlägg, så de kanske har tagit ifrån henne mobilen på hemmet hon sitter?

Möjligt. Spontant känns hon som en som får in en mobil på något sätt ändå, och fortsätter att uppdatera. Förutsatt att man inte har varit en del av något "fuffens" då, och kanske väljer att ligga lågt.
Citera
2024-08-11, 10:57
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Möjligt. Spontant känns hon som en som får in en mobil på något sätt ändå, och fortsätter att uppdatera. Förutsatt att man inte har varit en del av något "fuffens" då, och kanske väljer att ligga lågt.

Om du menar "fuffens" som del i en mördarchatt, så var/är hon en av dem ju (tills annat motbevisas).
Hon skrev på sin TT efter mordet, där folk ifrågasatte hennes vänskap med mördarna, att hon var stolt över sina vänner.
Citera
2024-08-11, 11:04
Medlem
31337Tiggers avatar
Citat:

Jag tror också att MGM3 inte var delaktig i varken planering, eller något annat utan blev kontaktad efter BO vad död. Kanske mannen som R brukade gå hem och sova hos ibland som "ska vara 40+.

Tack for en fin gjennomgang igjen og ja enig med MGM3, bare blir litt usikker på denne [b]X[b] ja meget mulig det er som, men om det er den som er anstifter så kan de like gjerne være denne g@kon, som følte "sin drottnig" disrespkert från BO og ville gi en advarsel så det ikke skjer igjen.
Så det spennende er å finne X og den reelle årsaken til dette, tydeligvis vil vi aldri få det direkte fra MGM1 eller MGM2 og tror som deg at MGM3 ble involvert først etter drapet.
Citera
2024-08-11, 11:21
Medlem
Citat:
Stått i tråden flera gånger.

Håller inte med. Har sett att de är med i chatgruppen men att just dessa 2 externa och endast dessa 2 var med innan finns väl ingen fakta på. Det skrev väl inte Es kusins något om? Bara att de var fler efter än före. Hur vet du att det är dessa 2? (S*s* + Ma*a)
Citera
2024-08-11, 11:35
Medlem
Citat:
Håller med dig i det du skrivit.

Speciellt det med att fått någon annan att tappa ansiktet - X som jag kallat henne sen trådstart.
Jag trodde först att X kunde vara Ma*a. Men efter att ha sett hennes svamlande inlägg, och tappra försök att kasta 15-åringen under bussen, och måla upp 13-åringen som ett gråtande, ångestfyllt offer så la jag bort den teorin.
Dessutom verkar Ma*a både ha ett missbruk och depression. Så jag uppfattar henne som oförmögen att ens ha en "chefsroll" i gruppen. En ledare är sällan svag, och ja, Ma*a verkar instabil.

Sen har vi G@kon som skrev under Soso's TT:
[Free M
Free R
Free Soso]

Samma G@kon som det påstås ha haft kontakt med M, innan och efter mordet. Som också sagt att M och R var springisar till honom, och i hans kommentarer till Soso på TT inlägg gav intrycket att de "hade något sinsemellan" (även om de bor på olika orter).

Han hade också sagt " och dom spelade in det iallafall sen berätta till mig"

Vad jag förstått i tråden så finns det även en grupp-hierarki på sis-hem, troligen ännu starkare än i tonårsgrupper utanför den miljön. Så att om någon step out of line, speciellt mot ledaren så lär kanske inte en sådan handling bara släppas?
Någon som dessutom verkade vara hatad redan för att hon hade mycket som de andra saknar.
Empati, stort hjärta, ett fördelaktigt utseende, omtyckt, en mamma som älskade sin dotter, och som besökte henne på sis-hemmet osv.

Instämmer mer eller mindre i allt. Med "fuffens" i mitt senare inlägg - ja, att eventuellt vara den som ligger bakom tortyren. Dock, filmklippet där R enligt tråden uttrycker "tycker fett synd om dig", "älskar dig" och "vi måste göra det här" är lite märkligt att skicka till den som utdelat ordern/hetsat R & M att genomföra tortyren. Å andra sidan kan de ha skickat filmklipp till personer utanför kretsen i tillägg till endast chattgruppen och dessa sedan fått spridning.

Alternativt, adrenalin, de tänker varken på vad de säger, filmar eller delar. Bara att dådet i all sin vidrighet skall dokumenteras och skickas till chattgruppen och den som hetsat dem att utföra dådet.
Senast redigerad av brunonio 2024-08-11 kl. 11:37. Anledning: typo
Citera
2024-08-11, 11:41
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellster777
Håller inte med. Har sett att de är med i chatgruppen men att just dessa 2 externa och endast dessa 2 var med innan finns väl ingen fakta på. Det skrev väl inte Es kusins något om? Bara att de var fler efter än före. Hur vet du att det är dessa 2? (S*s* + Ma*a)

Och det är helt ok att du inte gör.
Alla har sina teorier här inne.

Du får väl läsa igenom kusinens alla kommentarer och se vad exakt vad som skrivits.
En kommentar är iallafall borttagen.

Fakta och fakta- det är en trådsanning.
Baserat på vad olika människor, som verkar ha lite mer info än gemene man, har skrivit här inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in