2024-07-29, 16:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Skyddande av brottsling är väl alltid häktning??

Det borde vara det i detta fallet då det handlar om mord
Nej, långt ifrån.
Det är häktning om man tror att personen fortfarande kan påverka utredningen.
Men handlar det om något som är överspelat så är det sällan häktning, men likafullt ett brott.
Citera
2024-07-29, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det finns inget som helst som tyder på det.
Det är ena GM som blivit sexuellt utnyttjat av styvfar/mammas sällskap
Ok då förstår jag.men varför var Emilia placerad
Citera
2024-07-29, 16:49
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Finns sammanfattning på sida 1.
Citera
2024-07-29, 16:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Hon placerades (samtidigt som sin lillebror) som liten för att styvfadern/broderns pappa var missbrukare, drog hem konstigt folk och miljön var otrygg samt att barnen fick bevittna våld och bråk - mamman förmådde inte skydda barnen mot detta, därför placerades de.

Senare måste E byta fosterhem och börjar då strula och rymma samt söka sig till människor som var skadliga för henne.
Hon LVU:as då och placeras med samma typ av människor som LVU:et skulle skydda henne från att ha umgänge med... och som ledde till de kontakter som dödade henne.

Kort förklarat.
Citera
2024-07-29, 16:55
Medlem
Enligt filmerna från TikTok kontot (som är delat här i tråden tidigare) där en ”gemensam vän” till alla inblandade berättar sin version av allt som hänt uppfattar jag det som att BO inte blev lurad med nått ”pyjamasparty”, utan hon visste att det skulle vara fest med alkohol o grabbar som hon ”skulle till”. Det här med pyjamasparty va väl nått BO sa till sin mamma för i få åka! (naivt av BOs mamma att tro på såklart)

Även om hela skiten va en bluff så har BO medvetet ljugit för sin mamma om att hon skulle på nått oskyldigt pyjamasparty när det va fest med alkohol o grabbar hon trodde hon skulle till. Trots att hon inte kunde veta att hon skulle bli utsatt för misshandel/dödas så visste hon att en fest med alkohol va helt fel ställe för henne att vara på o emot alla regler som gällde från soc under tiden hon va hemma.

Men med BOs historia kan man omöjligt räkna med att hon ska klara av att undvika sådana situationer, det är ju väldokumenterat att hon vistas i destruktiva miljöer o bla därför behövt placeras.

Man kan heller inte räkna med att BOs mamma ska klara av att hålla sin dotter borta från skiten då hon inte klarat det tidigare o heller inte varit mamma på heltid på flera flera år. O definitivt inte varit tonårsmamma tidigare.

Nån hade väldig otur när dom tänkte o gjorde upp planeringen att BO skulle vara hemma dessa veckor.
Senast redigerad av 1891-019 2024-07-29 kl. 17:02.
Citera
2024-07-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eftersom det var sådana omständigheter att hon inte klarade föräldraansvaret.
Vad det inneburit för henne vet vi inte. Vi vet däremot att det inte är på grund av hennes missbruk eller misshandel av barnen.

Det är många beslut som tonårsföräldrar tar som kan kännas tveksamma i efterhand. Det innebär ju inte att föräldern är ansvarig för allt som kan hända.
Ett av de svåra avväganden som en tonårsförälder vanligen måste göra hela tiden är - när skall jag lita på mitt barn och när skall jag misstro det.
Barn som växer upp och ständigt blir misstrodda brukar inte må särskilt bra i det. Ett barn som ständigt blivit misstrodd kan behöva känna att den vuxne tror på det osv.
I detta fall, där flickan bott på sis-hem, får komma hem, och sedan ska åka iväg på ett pyjamasparty i en annan stad, hos obekanta, får alla varningsklockor att ringa.
En normal förälder har kontakt med de föräldrar som ens barn ska sova hos, i den åldern. Jag har väldigt svårt att tro att det skulle ges tillstånd till detta på hennes sis-hem.
Det är så mycket som tyder på handikapp i föräldraskapet hos modern. Vilket inte betyder att mamman inte älskade sitt barn, det betyder att mamman är för dåligt utvecklad mentalt i sitt föräldraskap. Jag tror mamman har brist på modersinstinkt/föräldrainstinkt.

Barn till dessa typer av föräldrar är väldigt sårbara. Stackars, stackars flickan. Hon hade inte någon möjlighet att fly och skydda sig mot mördaren.
Citera
2024-07-29, 17:11
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Så är det inte. Vissa vill uttala sig, som mamman i det här fallet, andra inte. Det är inget konstigt med det och handlar inte om att falla till föga.

Återigen, så är problemet här att du personligen ser det som negativt att vädra sin sorg offentligt och så läser du in det i att alla måste känna och göra likadant som du. Men det är fullt normalt att gå ut i pressen och det är inte fel av anhöriga att göra så. Du vill bestämma hur det skall vara och det slutar med att du ser ned på dessa anhöriga och attackerar dem för deras inställning i sken av att vilja skydda dem. Det är fel av dig.
Du har ingen aning om mamman ställt sig framför kameran för att få sina 15 minuter av berömmelse eller om hon gjort det för att hon känt sig pressad av kvällstidningarnas reportrar. Det vet inte jag heller men jag kan säga med statistisk säkerhet att det är de svaga i samhället som oftare blir snärjda av media att ställa upp på publiceringar som sedan inte sällan slår tillbaka på dem själva.

Att hon befinner sig i akut chock verkar vara något som du inte alls vill beakta.

Där drar jag sträck och vill du ge en replik till så gör det utan ditt fruktansvärt löjliga psykologiserande av mig. Din psykoanalys är helt åt skogen.
Citera
2024-07-29, 17:19
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Någon som känt till brottet kan ju misstänkas för att skydda 15-åringen också?
Visst är det så. Det var därför jag skrev ”om”.
Citera
2024-07-29, 17:27
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Enligt filmerna från TikTok kontot (som är delat här i tråden tidigare) där en ”gemensam vän” till alla inblandade berättar sin version av allt som hänt uppfattar jag det som att BO inte blev lurad med nått ”pyjamasparty”, utan hon visste att det skulle vara fest med alkohol o grabbar som hon ”skulle till”. Det här med pyjamasparty va väl nått BO sa till sin mamma för i få åka! (naivt av BOs mamma att tro på såklart)

Även om hela skiten va en bluff så har BO medvetet ljugit för sin mamma om att hon skulle på nått oskyldigt pyjamasparty när det va fest med alkohol o grabbar hon trodde hon skulle till. Trots att hon inte kunde veta att hon skulle bli utsatt för misshandel/dödas så visste hon att en fest med alkohol va helt fel ställe för henne att vara på o emot alla regler som gällde från soc under tiden hon va hemma.

Men med BOs historia kan man omöjligt räkna med att hon ska klara av att undvika sådana situationer, det är ju väldokumenterat att hon vistas i destruktiva miljöer o bla därför behövt placeras.

Man kan heller inte räkna med att BOs mamma ska klara av att hålla sin dotter borta från skiten då hon inte klarat det tidigare o heller inte varit mamma på heltid på flera flera år. O definitivt inte varit tonårsmamma tidigare.

Nån hade väldig otur när dom tänkte o gjorde upp planeringen att BO skulle vara hemma dessa veckor.

Jag tror många gör misstaget och lägger en tolkning i just "pyjamasparty". Det har så många olika betydelser för tonåringar, och för den enskilda individen också dessutom.
Pj-party är för många en sleepover, med tjejkompisar. Sen vad man gör på den är nog lika varierande som det finns sandkorn på stranden.

Och att utgå från att M*y* som gjort en massa inlägg på TT om att hon kände dem alla, att hon talar sanning... hon är uppenbarligen en ganska trasig ung tjej. Så ska vi blint förlita oss på att hon talar sanning för att hon gör videor om det på TT. Det är hennes sanning, eller sanningen som hon vill att hennes publik ska se.

Hon (M*y*) tar ju bort kommentarer från sina videor, varför gör hon det om hon nu är så transparent om vad som skett?

Hon påstår dessutom att hon sagt att "de andra" bara borde ge henne en örfil...
Jag vill påstå att om någon tror på att hon sa det är nog lika förvirrad som dessa barn troligen känt sig större delen av sina liv.
Varför skulle det anordnas en "träff" i en annan stad, för att de skulle ge henne en örfil?
Dessa barn har tydligen slagits och bråkat på hemmen redan, inklusive M*y* och BO.
Sen att det har antytts att både MGM1 och MGM2 har lite av en fixation med knivar... och tydligen brukar bära dem också.. Hmm, ja det låter exakt som personer som skulle ge någon en örfil...

Jag tror genuint att BO ville så gärna känna sig en del av något, så hon trodde att det skulle vara en sleepover, där hon kunde umgås med "vänner" som hon troligen inte helt kände sig säker med. Hon kanske valde att åka dit ändå för att hon var naiv och hade en förhoppning över att de kanske kunde bli riktiga vänner..
Men vem är jag att spekulera på vad går igenom huvudet på ett barn som haft hennes liv, och tydligen inte hade några riktiga vänner...

Oavsett, ja jag håller med dig att det har blivit otroligt fel. Jag personligen tycker att "systemet" (SOC/SIS osv) har en stor del i detta. Och då de bara är ett led i något ännu större, så är det någon man vill lägga skuld på så skulle jag att lägg skulden på vårt land.
Sverige är trasigt, och våra lagar och politiker prioriterar inte det som borde vara det viktigaste för oss. Våra barn.
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-07-29 kl. 17:30.
Citera
2024-07-29, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Så kan det vara.

Finns det mer info om MGM3?
Känns som det kan vara en släkting till MGM2 då hon har familj i L*ndskron*
Kanske någon kusin eller något?

* - a

Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
I detta fall, där flickan bott på sis-hem, får komma hem, och sedan ska åka iväg på ett pyjamasparty i en annan stad, hos obekanta, får alla varningsklockor att ringa.
En normal förälder har kontakt med de föräldrar som ens barn ska sova hos, i den åldern. Jag har väldigt svårt att tro att det skulle ges tillstånd till detta på hennes sis-hem.
Det är så mycket som tyder på handikapp i föräldraskapet hos modern. Vilket inte betyder att mamman inte älskade sitt barn, det betyder att mamman är för dåligt utvecklad mentalt i sitt föräldraskap. Jag tror mamman har brist på modersinstinkt/föräldrainstinkt.

Barn till dessa typer av föräldrar är väldigt sårbara. Stackars, stackars flickan. Hon hade inte någon möjlighet att fly och skydda sig mot mördaren.

Ja verkligen otäckt att inte kunna fly från sådana här mentalt störda individer! Helt avsaknad av mänskliga känslor dessa flickor. Hur har de kunnat bli sådana!? Jag börjar tro att det i det stora hela beror på deras mödrar! Barnen har säkert blivit skadade redan innan de föddes, redan som foster! Droger, knark, sprit, mediciner och annat missbruk. Kvinnorna har skadat sitt barn redan innan de föddes! Det måste bara vara så! Finns ingen annan förklaring på denna känslokyla flickorna har! Drogerna har skadat dem i fosterlivet. Jag hoppas att aldrig knarket legaliseras i Sverige. Det vore en stor katastrof! Politikerna borde nog börja ta tag i detta allvarliga problem av alkohol och andra droger! Stäng systembolaget!"

Många barn med allvarliga fosterskador får aldrig hjälp.

Stödet till barn som fått fosterskador måste bli bättre. De flesta som skadats på grund av att modern använt droger eller alkohol upptäcks aldrig och får därför inget stöd, uppger Socialstyrelsen i en rapport..

https://hejaolika.se/artikel/manga-barn-med-allvarliga-fosterskador-far-aldrig-hjalp/

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/fosterskador-till-foljd-av-alkohol-och-narkotika_GW02So571/
Senast redigerad av Ajabaja555 2024-07-29 kl. 17:33.
Citera
2024-07-29, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
I mitt citerade inlägg stod: Varför skulle hon ha det om hon inte är rom? Jag skrev också "i en förort till Stockholm". Hur troligt är det att jag sett denna kvinna, med sitt udda utseende, iförd romska kläder? Minns henne mycket väl. Det var några år sedan.
Hon har inte romsk klädsel på någon bild någonstans och har alldeles för mig att den typiska klädsel med stora kjolar är vad finska romer för de tillhör en viss grupp , kanske de heter kale eller liknande . Romer från balkan och andra regioner tillhör annan grupp och bär inte sådan klädsel
Citera
2024-07-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Jag tror många gör misstaget och lägger en tolkning i just "pyjamasparty". Det har så många olika betydelser för tonåringar, och för den enskilda individen också dessutom.
Pj-party är för många en sleepover, med tjejkompisar. Sen vad man gör på den är nog lika varierande som det finns sandkorn på stranden.

Och att utgå från att M*y* som gjort en massa inlägg på TT om att hon kände dem alla, att hon talar sanning... hon är uppenbarligen en ganska trasig ung tjej. Så ska vi blint förlita oss på att hon talar sanning för att hon för videos om det på TT. Det är hennes sanning troligen, eller sanningen som hon vill att hennes publik ska se.

Hon (M*y*) tar ju bort kommentarer från sina videor, varför gör hon det om hon nu är så transparent om vad som skett?

Hon påstår dessutom att hon sagt att "de andra" bara borde ge henne en örfil...
Jag vill påstå att om någon tror på att hon sa det är nog lika förvirrad som dessa barn troligen känt sig större delen av sina liv.
Varför skulle det anordnas en "träff" i en annan stad, för att de skulle ge henne en örfil?
Dessa barn har tydligen slagits och bråkat på hemmen redan, inklusive M*y* och BO.
Sen att det har antytts att både MGM1 och MGM2 har lite av en fixation med knivar... och tydligen brukar bära dem också.. Hmm, ja det låter exakt som personer som skulle ge någon en örfil...

Jag tror genuint att BO ville så gärna känna sig en del av något, så hon trodde att det skulle vara en sleepover, där hon kunde umgås med "vänner" som hon troligen inte helt kände sig säker med. Hon kanske valde att åka dit ändå för att hon var naiv och hade en förhoppning över att de kanske kunde bli riktiga vänner..
Men vem är jag att spekulera på vad går igenom huvudet på ett barn som haft hennes liv, och tydligen inte hade några riktiga vänner...

Oavsett, ja jag håller med dig att det har blivit otroligt fel. Jag personligen tycker att "systemet" (SOC/SIS osv) har en stor del i detta. Och då de bara är ett led i något ännu större, så är det någon man vill lägga skuld på så skulle jag att lägg skulden på vårt land.
Sverige är trasigt, och våra lagar och politiker prioriterar inte det som borde vara det viktigaste för oss. Våra barn.

Läs mina senaste inlägg i tråden sist 36tim så ser du att vi tycker väldigt lika! 👍🏼 Har skrivit mycket om socialtjänsten i förhållande till dom här tjejerna.
Skrev även ett inlägg om den ”påstådda” vänskapen mellan tjejen på TT o alla inblandade o att jag tar just den betydelsen av ”vänskap” med en stor skopa salt!
Senast redigerad av 1891-019 2024-07-29 kl. 17:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in