2024-08-28, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Tror det blir lite skevt att se saker i svart eller vitt.

Jag tror absolut att avundsjuka finns med i bilden men absolut inte i den mån du vill få det till.
Och så värst fula är varken M eller R. R verkar ju knappt bry sig så mycket om sitt utseende för hon är inte speciellt sminkad på de bilder jag sett, inte heller Soso. R och S använder inte heller speciellt mycket filter på sina bilder. Det gör däremot M och E, liksom att de är väldigt sminkade på de bilder jag sett. Av den anledningen tror jag inte att R och S ville mörda E för att de var så otroligt avundsjuka, möjligen M då. Jag tror att både R och S bryr sig mer om exempelvis heder framför att döda ngn pga avundsjuka (utseende). Sen tror jag ordet hora tog skruv på M och R om de sålde sig till gubbar.

Sen var det ganska längesen som Kardashian var idealet för unga tjejer.

Varifrån har du fått att E skulle ha kallat ngn för hora en gång?

Jag tror efter utlåtandet i p7an att M efter RPU kommer anses lida av allvarlig psykisk störning pga allt hon varit med om under uppväxten och döms till vård med SUP.

Jag tar ingenting du säger på allvar med din posthistorik i tråden.
Finns noll backning för att just du sitter inne med objektiva fakta om vad sanningen är.
Rent larv att hon skulle få rättspsykiatrisk vård pga våldtäkt i barndomen.
R och M är groteskt fula tjejer, feta också. De är bara 13-15 år när det är rätt naturligt att vara söt, precis som kattungar, valpar osv. Men de är fula redan nu och det kommer bara gå ut för.
Och allt fett lägger sig på magarna och under hakorna. Förstå vilket öde när det enda såna puckon bryr sig om är sitt utseende och killar.
Citera
2024-08-28, 23:44
Medlem
Citat:
Vad är det du undrar kring ev medicinering? Att M skulle ha gått på medicin som hon kring mordtillfället inte tagit?

Angående psykopati så tror jag att M snarare blivit sociopat pga allt hon varit med om.

Ja, eller att hon fått medicin som hon fick biverkningar av och blev psykotisk, aggressiv, galen… Men som sagt, bar en av alla tankar!

Jag är inte så insatt i skillnaden mellan psykopati och sociopati, men vad jag har förstått så är i alla fall psykopati medfött. Men för att en psykopat även ska bli mördare, behövs kanske trasig uppväxt.

Jag tror nog allra mest att ursprungsplanen var att misshandla henne och visa andra vad som händer om man går emot dem. Sen slog det slint och blev mer.
Citera
2024-08-29, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag tar ingenting du säger på allvar med din posthistorik i tråden.
Finns noll backning för att just du sitter inne med objektiva fakta om vad sanningen är.
Rent larv att hon skulle få rättspsykiatrisk vård pga våldtäkt i barndomen.
R och M är groteskt fula tjejer, feta också. De är bara 13-15 år när det är rätt naturligt att vara söt, precis som kattungar, valpar osv. Men de är fula redan nu och det kommer bara gå ut för.
Och allt fett lägger sig på magarna och under hakorna. Förstå vilket öde när det enda såna puckon bryr sig om är sitt utseende och killar.
Det har jag väl inte påstått heller. Om du sitter inne med nån mer fakta än den som finns i tråden får du gärna dela med dig av den.

Jag skrev ju pga av allt M varit med om, ej enbart våldtäkt.

Jag tror inte på att de flesta 13-15-åringar brukar vara söta som kattungar/hundvalpar? Men jag brukar inte titta så mycket på barn så har ju förstås inte så bra koll som du verkar ha.
Citera
2024-08-29, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krianna
Ja, eller att hon fått medicin som hon fick biverkningar av och blev psykotisk, aggressiv, galen… Men som sagt, bar en av alla tankar!

Jag är inte så insatt i skillnaden mellan psykopati och sociopati, men vad jag har förstått så är i alla fall psykopati medfött. Men för att en psykopat även ska bli mördare, behövs kanske trasig uppväxt.

Jag tror nog allra mest att ursprungsplanen var att misshandla henne och visa andra vad som händer om man går emot dem. Sen slog det slint och blev mer.
Ja det stämmer. Sen finns det psykopater som mördat och som påstått sig ha haft en bra uppväxt.

Tror också att ursprungliga planen var att misshandla, förnedra och filma. Hade de velat ha ihjäl henne hade de kunnat göra det omgående.
Citera
2024-08-29, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klemburg
Den Rafaela som jag hittat bild på från wildkids heter annat i efternamn och har mellanbrunt hår. Bilder på R har hon alltid haft mörkbrunt/svart hår och var lite mulligare. Tror inte att det är samma tjej, om jag nu fått upp rätt Rafaela.

Det är M som fick könssjukdom av styvpappa och inte R. Men tragiskt likväl!!

Vem är m är det en av mördanrna?
Citera
2024-08-29, 06:22
Avslutad
Citat:

Stämmer absolut INTE. Finns massor av mördare utan trasig uppväxt. Att vara psykopat är att vara grym. De mobbar och gör saker för att de njuter av att vara elaka. Om de mördar eller ej beror på men inte på uppväxten. Tex Johanna Möller hade ingen ”trasig uppväxt”, inte heller hon som fick livstid för mordet på Tove i Vetlanda.
M och R är vidriga svin för att de är födda så, och de är vidriga svin för att de genetiskt fått det av sina föräldrar som också är psykopater.
Citera
2024-08-29, 06:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Vem är m är det en av mördanrna?
M-elak. Och ja.
Citera
2024-08-29, 06:27
Avslutad
Citat:
Jag har inte försökt göra någon god gärning, jag har funderat kring möjliga andra orsaker!

Victim blaming handlar om att på något sätt lägga skuld på offret! Det har jag definitivt inte gjort varken i mina tankebanor eller vad jag har skrivit!

Men man måste få fundera, för det är sällan saker är endast svart eller vitt!

Hur vet du det? Du förstår ju inte ens att det finns ondska. Det du gör är inte att nyansera utan att trivialisera. Jag skrev redan om nyanserna hos människor. Att människor är olika och att alla är människor, inkl de onda. Det är du som tänker svartvitt eftersom du hävdar att ”vara människa” är lika med att vara god och ha empati. Det är ett svartvitt tänkande. Nej, det behöver inte ingå. Du behöver bara se hur vissa människor beter sig för att inse att många inte fungerar som du överhuvudtaget.
Och ni är alla människor. M och R är onda människor och fortfarande människor. Onda människor.
Att tro att alla är som du innerst inne är absolut inte att tänka nyanserat.
Citera
2024-08-29, 09:39
Medlem
Citat:
Jag har en stark känsla av att tjockis-M kommer få fängelse istället för SIS. Det här brottet är ännu värre än det du nämner. Det finns utrymme i lagen för det nu och om inte nu, när annars? Det här är det vidrigaste brottet som begåtts nu av tonåringar.

Sedan måste jag säga att jag är så äcklad av de här små barnfetma-gorillornas avundsjuka på E. Det är solklart rasande avundsjuka och inget annat. ”Hon kallade mig hora en gång”, , eh, sådär uttrycker sig sånadär misslyckade gatubarn hela tiden, var och varannan dag, de hade lika gärna kunna haft som svepskäl att E varit ”snobbig”, ”tittat snett” eller råkat trampa på någons tå i korridoren.

Det enda skälet är att de där blåsta narcissisterna bara har en sak i huvudet och det är utseende och killar, och de ser ut små två tjockisar med stora magar och ansikten som är väldigt långt från ungas Kardashian-skönhetsideal. Bägge ser ut som Shrek i ansiktet och runt magen. De sålde sig till gamla gubbar.
E däremot har en kropp som utseendefixerade tjejer opererar sig 15 ggr för att få. Helt naturligt. Och så var hon rolig och charmig och snäll, istället för helt vidrig på insidan.

Jag säger bara en sak, skydda barn och tonåringar som är vackra och har charmiga personligheter. Det finns en massa Shrek-psykopater därute.

Skulle detta brottet vara grövre än trippelmord? Hallo, av med nattamössan nu.
Hon kommer inte dömas till fängelse
Citera
2024-08-29, 12:23
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Du förstår ju inte ens att det finns ondska. Det du gör är inte att nyansera utan att trivialisera. Jag skrev redan om nyanserna hos människor. Att människor är olika och att alla är människor, inkl de onda. Det är du som tänker svartvitt eftersom du hävdar att ”vara människa” är lika med att vara god och ha empati. Det är ett svartvitt tänkande. Nej, det behöver inte ingå. Du behöver bara se hur vissa människor beter sig för att inse att många inte fungerar som du överhuvudtaget.
Och ni är alla människor. M och R är onda människor och fortfarande människor. Onda människor.

Ja men då slänger vi all vetenskap och utgår ifrån din teoridär vi klassar folk efter ond och god, samt att om man är ful och fet så är man avundsjuk och ond. .

Tycker inte heller att någon av tjejerna är fula eller feta, sen kan deras självkänsla säga annat. Många tonårstjejer ser ut så, det är snarare du som har en snedvriden bild på unga tjejer och seras utseende.

Sen det där om: "Jag känner minsann folk som upplevt långt värre saker och klarar sig väldigt bra i samhället", snacket är ju bara så förlegat sätt att resonera. Vi vet, att alla har olika sårbarhet. Arv, miljö och ålder är faktorer som man bör ta i beaktning för att förstå om orsak.
Med det sagt betyder det inte att någon här i tråden tycker att det dom gjorde inte ska vara straffbart!!

Rättspsyk är långt bättre än 4 år ungdomsvård som tyvärr kan vara aktuellt för M annars, speciellt med tanke på att hon bara en månad innan fyllde 15år.
Citera
2024-08-29, 12:46
Medlem
Citat:
Tror det blir lite skevt att se saker i svart eller vitt.

Jag tror absolut att avundsjuka finns med i bilden men absolut inte i den mån du vill få det till.
Och så värst fula är varken M eller R. R verkar ju knappt bry sig så mycket om sitt utseende för hon är inte speciellt sminkad på de bilder jag sett, inte heller Soso. R och S använder inte heller speciellt mycket filter på sina bilder. Det gör däremot M och E, liksom att de är väldigt sminkade på de bilder jag sett. Av den anledningen tror jag inte att R och S ville mörda E för att de var så otroligt avundsjuka, möjligen M då. Jag tror att både R och S bryr sig mer om exempelvis heder framför att döda ngn pga avundsjuka (utseende). Sen tror jag ordet hora tog skruv på M och R om de sålde sig till gubbar.

Sen var det ganska längesen som Kardashian var idealet för unga tjejer.

Varifrån har du fått att E skulle ha kallat ngn för hora en gång?

Jag tror efter utlåtandet i p7an att M efter RPU kommer anses lida av allvarlig psykisk störning pga allt hon varit med om under uppväxten och döms till vård med SUP.

Övertygad om att mördarchatt tjejerna har 0 förståelse/känsla för heder. Jag gissar mer på någon typ av flugornas herre situation med galna ungar i låst miljö utan vuxna omkring sig. Sedan brukar sociopater/psykopater (och det räcker att en av de är det) vara narcissistiska och de drivs ju helt av avundsjuka. Har man haft med de att göra så vet man. Helt irrationella. Håller med om tidigare inlägg att söta tjejer (tyvärr) behöver skyddas särskilt i de miljöerna. Det är sånt som soc handläggarna inte har koll på eftersom de aldrig själva behövt möta avundsjuka.
Citera
2024-08-29, 12:57
Medlem
Citat:

Jag tycker inte själv att jag trivialiserar... Brottet ÄR bestialiskt och vidrigt! Jag söker bara efter olika anledningar till hur det blev som det blev. Ju fler anledningar som hittas desto bättre kan vi kanske förebygga och minska risken att det händer igen. Din anledning verkar vara "De föds onda helt enkelt". Och ja, så kan det också vara, även om jag personligen sällan tror på "ond och god" för det är vad jag ser som som svartvitt tänkande.

I det här fallet tror jag mest på medfödd psykopati, och sedan svek från både familj och samhälle! En helt trasig själ, som uppfostrar sig själv ihop med andra som farit illa på kanske liknande sätt. Och NEJ, det här betyder inte att jag på något sätt förminskar det de har gjort! Jag önskar också att de blir inlåsta föralltid... Men det önskar jag mer för att de är farliga, inte av den anledningen att jag får njutning av att de lider.

Och nej, självklart är inte människor lika innerst inne... förstår inte ens varför du tror att jag tror det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in