Citat:
Ursprungligen postat av
SthlmHolmes
Jag tror inte heller att mamman är elak, utan snarare säkert väldigt snäll samt godtrogen och naiv.
Men jag ogillar liksom du en del av hennes beteende, ex det hon skriver och lägger upp på insta, inte en vuxen människas beteende.
Sen är jag innerligt trött på alla bortförklaringar, ursäkter mm som folk hittar på varför hon beter sig som hon gör. Och att det är så synd om henne som inte fick någon chans att ta hand om sina barn. Det fanns uppenbarligen skäl till att barnen blev omhändertagna. Därmed inte sagt att myndigheterna inte agerat fel iaf i ärendet gällande E, det har de säkert gjort om stackars E behövt flytta 17 ggr.
Men mamman visar ju upp sig som en fjortis på nätet
Det ser ju alla som går in där att det visar en viss problematik sen finns det inte mycket mer att orda om det
Jag gissar också på snäll och naiv
Som jag skrev tidigare så har myndigheter totalt misslyckats i det här fallet som många andra fall
Hur kan det ens vara möjligt att ett barn får snurra runt i 17 olika boenden?
Om de som jobbar med barn inte fattar att det skadar ett barn så är det riktigt illa
Det låter ju som Emilia inte var lätt att hanskas med och tyvärr så finns det inte speciellt mycket proffs ute i samhället för att ta hand om svåra barn