Citat:
Ursprungligen postat av
Anits85
Jag kan inte låta bli att fundera över hur det kan bli såhär illa att två personer berövar ett liv på detta sätt. Det lättaste är att skylla på
Samhället och allt de gjort fel.
I grund och botten tror jag det är föräldrarna fel. De må inte alltid haft det lätt men dessa tjejer saknar trygghet , kärlek och allt vad det innebär.
Att läsa rafaellas förhör är vidrigt och hennes sätt att prata är pinsamt. Men hon har inte fått chansen att lära sig något annat.
Man hör det är samhällets fel som flyttar runt dessa barn, sis hemmen funkar inte osv.
Jag har ingen aning men någonstans så
Funkar det ju inte med dessa ställen de bor
På då det ständigt bråkas och barn med problem träffar andra barn med problem
Och det blir inte bra.
Jag kan förstå att familjehemmen inte klarar av vissa barn ibland. Det är ingens fel här men så slussas man vidare och så är rulliansen igång igen….
Nej… kärleksfullt föräldraskap från födseln så blir det inte såhär……..
Har du hört talas om medfödda sjukdomar hon barn (ADHD/DAMP/ADD/BORDERLIN/TROTSSYNDROM m.m.m.m.? Vi i Sverige har stora resurser att benandla och undersätta för utsatta personer
jämfört i andra länder. Men alla ungar vill inte det. Det vill vara ute på stand och ha kul!!!
Ja, du vi är inne på flera hundra sidor om denna diskussion.
R.'s pappa förmådde inte han hand om henne ensam och hon har inte blivit uppfostrad av sin mamma.
M's föräldrar vet jag inte var dem är -- finns de även i landet? M. har varit omhändetagen 16 gånger, vara 8 år på ett barnhemsmamma som verkar sund, men som uttryckte rädsla för M.s' utbrott.
Alla jourhem och andra typr av boende klarar inte av sådana här unga, förhädade brottslingar.
En an mina närmaste väninnor är jourhemsföräldrer och tro mig alla passara inte in öveallt. Det kanska inte är så lätt att få bukt med sådana här 'barn'. Då gäller det att hitta en bättre form.
E.' mamma hade heller inte det så lätt men hon hade släktingar som ställde upp för E. (moster).
Socialen har ingripit många gånger men kommit till den slutsaten att de ska bo på instution.
Dessa unga tjejer har under sina unga år rymt, hotat (inte bara sin far) med kniv, knarkat umgåtts med mindre fördelaktiva föredömen bland andra men framför allt TORTERAT OCH MÖRDAT en litet 14-åring tjej.
R. Pratar som den 'lilla' gang'stabrud hon själv vill låtsas vara. Dessutom går hon i skolan, det gör man på SiS. Då undervisas man i svenska.
Du skriver:
Nej… kärleksfullt föräldraskap från födseln så blir det inte såhär
Pust.