2025-01-16, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezer1
Sluten ungdomsvård några år är farligt för samhället. Dom har redan suttit på inlåsta Sis-hem om jag inte minns fel.

Ja båda tjejerna har suttit på SIS. Men det finns olika typer av SIS-hem och olika paviljonger.
Det M. troligtvis kommer att få liknar slutet ungdomsfängelse. Antar att R. får det litet lättare pga sin ålder.

Ja, dessa kan nog vara en fara för samhället när de kommer ut igen. Då är väl R. iallafall fullärd och spottar eld! (Som om hon inte är det nu). Men för ung för straff i dagens Sverige..

Men var gör man av dessa mordiska unga psykon inom ramen för lagen?
Citera
2025-01-19, 02:31
Medlem
Jag kan inte låta bli att fundera över hur det kan bli såhär illa att två personer berövar ett liv på detta sätt. Det lättaste är att skylla på
Samhället och allt de gjort fel.
I grund och botten tror jag det är föräldrarna fel. De må inte alltid haft det lätt men dessa tjejer saknar trygghet , kärlek och allt vad det innebär.
Att läsa rafaellas förhör är vidrigt och hennes sätt att prata är pinsamt. Men hon har inte fått chansen att lära sig något annat.
Man hör det är samhällets fel som flyttar runt dessa barn, sis hemmen funkar inte osv.
Jag har ingen aning men någonstans så
Funkar det ju inte med dessa ställen de bor
På då det ständigt bråkas och barn med problem träffar andra barn med problem
Och det blir inte bra.
Jag kan förstå att familjehemmen inte klarar av vissa barn ibland. Det är ingens fel här men så slussas man vidare och så är rulliansen igång igen….
Nej… kärleksfullt föräldraskap från födseln så blir det inte såhär……..
Citera
2025-01-20, 02:09
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockholmbokalle
Har någon fup??

I första inlägget i tråden.
Citera
2025-01-20, 02:44
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anits85
Jag kan inte låta bli att fundera över hur det kan bli såhär illa att två personer berövar ett liv på detta sätt. Det lättaste är att skylla på
I grund och botten tror jag det är föräldrarna fel. De må inte alltid haft det lätt men dessa tjejer saknar trygghet , kärlek och allt vad det innebär.
Att läsa rafaellas förhör är vidrigt och hennes sätt att prata är pinsamt. Men hon har inte fått chansen att lära sig något annat.
Man hör det är samhällets fel som flyttar runt dessa barn, sis hemmen funkar inte osv.
Och det blir inte bra.
Jag kan förstå att familjehemmen inte klarar av vissa barn ibland. Det är ingens fel här men så slussas man vidare och så är rulliansen igång igen….

Inse att vissa är för korkade för kunna vistas i samhället. Att de kan ta sig fram utan släpa nävarna i marken är en prestation. De saknar empati och omdöme. Bättte de får bo avskilt tills liemannens ankomst.
Citera
2025-01-20, 06:12
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Och det blir inte bra.
Det fetade: Googla Joanna Dennehy och återkom (Du kan passa på att jämföra med hur det gått för hennes syster Maria. Båda har växt upp i precis samma, helt vanliga, kärnfamilj.)....
Senast redigerad av Zcapegoat 2025-01-20 kl. 06:20.
Citera
2025-01-20, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Det fetade: Googla Joanna Dennehy och återkom (Du kan passa på att jämföra med hur det gått för hennes syster Maria. Båda har växt upp i precis samma, helt vanliga, kärnfamilj.)....

Ja jag förstår att det inte behöver vara någon sån påverkan med.
Jag har läst en del om pappan och hans dom samt dividerande om hans bristande förmåga till ansvar/förälder.
Samt men del saker som han med välmening försökt göra bra för sin dotter.
Framgår det någonstans varför inte mamman var med i bilden när hon var liten? Kan en hitta
Citera
2025-01-20, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stockholmbokalle
Har någon fup??

Flera aktbilager i länkarna.

(FB) Flicka mördad, tre är misstänkta för inblandning i mordet, Landskrona (2024-07-23)

https://fup.link/tr/lunds/b-4490-24

Lunds tingsrätt
B 4490-24
Fup
Förundersökningsprotokoll
Stämningsansökan
Senast redigerad av 4202 2025-01-20 kl. 16:11.
Citera
2025-01-21, 18:36
Medlem
Citat:

Och det blir inte bra.
Nej… kärleksfullt föräldraskap från födseln så blir det inte såhär
…..

Har du hört talas om medfödda sjukdomar hon barn (ADHD/DAMP/ADD/BORDERLIN/TROTSSYNDROM m.m.m.m.? Vi i Sverige har stora resurser att benandla och undersätta för utsatta personer
jämfört i andra länder. Men alla ungar vill inte det. Det vill vara ute på stand och ha kul!!!

Ja, du vi är inne på flera hundra sidor om denna diskussion.

R.'s pappa förmådde inte han hand om henne ensam och hon har inte blivit uppfostrad av sin mamma.
M's föräldrar vet jag inte var dem är -- finns de även i landet? M. har varit omhändetagen 16 gånger, vara 8 år på ett barnhemsmamma som verkar sund, men som uttryckte rädsla för M.s' utbrott.

Alla jourhem och andra typr av boende klarar inte av sådana här unga, förhädade brottslingar.
En an mina närmaste väninnor är jourhemsföräldrer och tro mig alla passara inte in öveallt. Det kanska inte är så lätt att få bukt med sådana här 'barn'. Då gäller det att hitta en bättre form.

E.' mamma hade heller inte det så lätt men hon hade släktingar som ställde upp för E. (moster).

Socialen har ingripit många gånger men kommit till den slutsaten att de ska bo på instution.
Dessa unga tjejer har under sina unga år rymt, hotat (inte bara sin far) med kniv, knarkat umgåtts med mindre fördelaktiva föredömen bland andra men framför allt TORTERAT OCH MÖRDAT en litet 14-åring tjej.

R. Pratar som den 'lilla' gang'stabrud hon själv vill låtsas vara. Dessutom går hon i skolan, det gör man på SiS. Då undervisas man i svenska.

Du skriver: Nej… kärleksfullt föräldraskap från födseln så blir det inte såhär
Pust.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-01-21 kl. 18:48.
Citera
2025-01-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Skrämmande om mördarmonstren kommer ut igen!

De kan inte bli frisläppta från SiS på ett bra tag och när de muckar ut kommer att involvera sig i så mycket s-it så de kommer att sy in sig själva. För smartare än så är det inte..
Citera
2025-01-21, 20:54
Medlem
Mycket bra skrivit! Tack för att du orkar försöka förklara för alla som inget förstå.
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Har du hört talas om medfödda sjukdomar hon barn (ADHD/DAMP/ADD/BORDERLIN/TROTSSYNDROM m.m.m.m.? Vi i Sverige har stora resurser att benandla och undersätta för utsatta personer
jämfört i andra länder. Men alla ungar vill inte det. Det vill vara ute på stand och ha kul!!!

R.'s pappa förmådde inte han hand om henne ensam och hon har inte blivit uppfostrad av sin mamma.
M's föräldrar vet jag inte var dem är -- finns de även i landet? M. har varit omhändetagen 16 gånger, vara 8 år på ett barnhemsmamma som verkar sund, men som uttryckte rädsla för M.s' utbrott.

Alla jourhem och andra typr av boende klarar inte av sådana här unga, förhädade brottslingar.
En an mina närmaste väninnor är jourhemsföräldrer och tro mig alla passara inte in öveallt. Det kanska inte är så lätt att få bukt med sådana här 'barn'. Då gäller det att hitta en bättre form.

E.' mamma hade heller inte det så lätt men hon hade släktingar som ställde upp för E. (moster).

Socialen har ingripit många gånger men kommit till den slutsaten att de ska bo på instution.
Dessa unga tjejer har under sina unga år rymt, hotat (inte bara sin far) med kniv, knarkat umgåtts med mindre fördelaktiva föredömen bland andra men framför allt TORTERAT OCH MÖRDAT en litet 14-åring tjej.

R. Pratar som den 'lilla' gang'stabrud hon själv vill låtsas vara. Dessutom går hon i skolan, det gör man på SiS. Då undervisas man i svenska.

Pust.
Citera
2025-01-21, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar

Pust.

Okej jag kanske rabblade för många tankar där. Jag förstår till fullo att det inte bara räcker med kärleksfullt föräldraskap. Jag menade bara att jag tror i många fall så är bristen på det en faktor. Och nej, ju mer jag tänker så verkar det inte vara så här.
Jag bara funderade på varför mamman varit frånvarande och jag menar också när barn växer upp utan sin ena förälder( här tar jag ett exempel att mamman tex inte vill vara närvarande exempelvis) … när då ett barn växer upp såhär att man när man väl förstår känner sig sviken?
Ah jag tror jag gav mig in i ett tankesätt jag försöker förstå men inte.
Jag tycker det är intressant att försöka förstå.
Jag tänker ju bara att barn behöver kärlek och vägvisare. Sen förstår jag att det inte alltid räcker ….!
Citera
2025-01-23, 11:11
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezer1
Sluten ungdomsvård några år är farligt för samhället. Dom har redan suttit på inlåsta Sis-hem om jag inte minns fel.
Finns få val, ska ha särskilda skäl både för att döma till fängelse i det här fallet och till varför det inte ska vara ungdomsvård. Pendeln har inte kommit dit i straffrätten ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in