2024-08-28, 22:46
Medlem
Kronofogden

Hur gör man för att få låna lite pengar fast man har kronofogden? Jag vet att det kan vara kört via nätet...men finns det någon möjlighet till det? Är inte stor summa det handlar om ....vill ha lite tips men inga påhopp snälla!
Har själv satt mig i skiten och försöker lösa det....
Tack på förhand!
Citera
2024-08-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnenz88
Hur gör man för att få låna lite pengar fast man har kronofogden? Jag vet att det kan vara kört via nätet...men finns det någon möjlighet till det? Är inte stor summa det handlar om ....vill ha lite tips men inga påhopp snälla!
Tack på förhand!

Med kronis är det nog kört om du inte råkar ha bara 1-2 anmärkningar på småbelopp och hög taxerad inkomst
Citera
2024-08-28, 22:51
Medlem
smyrras avatar
Citat:
Tack på förhand!
Det finns ju ingen som lånar dig pengar, kanske pantbanken om du äger nått av värde.
Citera
2024-08-28, 22:51
Medlem
Citat:
Tack på förhand!

Vad behöver du låna pengar till?
Har Kronofogden gjort en utmätning hos dig?
Levere du redan nu på existensminimum?

Vad gör du i dagsläget, hur ser din inkomst ut?
Vad för typ av utgifter har du? Betalar du av många olika lån i dagsläget?

Ring kommunen, de brukar ha ekonomi rådgivare som kan hjälpa dig.

Kom ihåg att det är ENDAST DU Själv som kan då till ett beteende förändring.
Citera
2024-08-28, 22:54
Medlem
Har skuldsanering, så försöker rätta till livet den vägen...
Nu gällde lånet annat
Citera
2024-08-28, 23:05
Medlem
Citat:
Har skuldsanering, så försöker rätta till livet den vägen...
Nu gällde lånet annat

Med skuldsanering är det tvärkört med ytterligare lån, det kan t.o.m avbryta din sanering om du skulle få igenom det, men det måste du blivit informerad om?
Citera
2024-08-28, 23:11
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Tack på förhand!
Vänner, familj?
Du vill inte låna från folk som har som affärsidé att låna ut till folk som inte har råd.
Citera
2024-08-28, 23:13
Medlem
Har frågat familj men dom kan inte..
Ja jag vet allt vad som är /gäller vid skuldsaneringen
Citera
2024-08-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vänner, familj?
Du vill inte låna från folk som har som affärsidé att låna ut till folk som inte har råd.
Vad menar du?
Citera
2024-08-28, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Med skuldsanering är det tvärkört med ytterligare lån, det kan t.o.m avbryta din sanering om du skulle få igenom det, men det måste du blivit informerad om?

Helt riktigt... om man tar sig an en skuldsanering så mer eller mindre förpliktar man sig att inte ta fler krediter eller lån. Gör inte det! Det kan sabba din skuldsanering.

Om du är så lycklig att du fått skuldsanering så ska du inte sabba det. Försök inte ta några lån eller skulder alls, då kan du sabba din chans att behålla skuldsaneringen
Citera
2024-08-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Helt riktigt... om man tar sig an en skuldsanering så mer eller mindre förpliktar man sig att inte ta fler krediter eller lån. Gör inte det! Det kan sabba din skuldsanering.

Om du är så lycklig att du fått skuldsanering så ska du inte sabba det. Försök inte ta några lån eller skulder alls, då kan du sabba din chans att behålla skuldsaneringen
Jag vet men nu måste jag försöka ändå tyvärr 😞
Citera
2024-08-28, 23:19
Medlem
Citat:
Jag vet men nu måste jag försöka ändå tyvärr 😞

Nej, gör inte det... du vill inte sabba allt. Då kommer du leva i misär resten av ditt liv för att du vill ha ett litet lån just nu för stunden. Det är inte värt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in