2024-08-27, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iavqiao3
Gå till något kvinnoställe. Ballett.

Eller gå ut på krogen, du behöver inte dricka.

Ladda ner någon nät dejtapp.

Dessa tre fungerar.

Mjo har försökt med Tinder men det är ett dött lopp där numera.
Krogen känner jag att jag har växt ifrån då jag är i 30 års åldern. Men ja, jag får nog se över dessa alternativ närmare ändå tror jag.
Det är det jag känner är så tråkigt i dagens läge, att en måste ut på krogen eller Tinder för att träffa någon.
Citera
2024-08-27, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mysterietlever
Mjo har försökt med Tinder men det är ett dött lopp där numera.
Krogen känner jag att jag har växt ifrån då jag är i 30 års åldern. Men ja, jag får nog se över dessa alternativ närmare ändå tror jag.
Det är det jag känner är så tråkigt i dagens läge, att en måste ut på krogen eller Tinder för att träffa någon.
Erfarenheter från tinder?

Krogen och nattklubbar då?
Citera
2024-08-27, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnynator
Lättare sagt än gjort, men det är bara att prata med folk. Du limiterar dig själv direkt genom att inte vilja nätdejta, gå på krogen eller träffa någon genom skolan. Du kanske får vara lite mer öppen och testa de två förstnämnda åtminstone? Annars är ju alternativet att bara gå fram till någon som du tycker ser intressant ut. Kan egentligen vara vart som helst, men sätt dig själv i sociala sammanhang där du är tvungen att träffa nya människor

Jag har försökt med nätdejting och det är ett dött lopp numera.
Att jag inte går på krogen är för att jag känner att jag har växt ifrån det, jag är i 30 års åldern och har liksom inget intresse för att gå ut och träffa fulla människor.
Men ja, jag får nog se över dessa alternativ närmare trots allt.
Citera
2024-08-27, 21:14
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Att jag inte går på krogen är för att jag känner att jag har växt ifrån det, jag är i 30 års åldern och har liksom inget intresse för att gå ut och träffa fulla människor.

Allt beror ju på och vi saknar all info här

1. Man eller kvinna?
2. Vad söker du för något? Seriöst eller bara kul?
Citera
2024-08-27, 21:15
Avslutad
Citat:
Erfarenheter från tinder?

Krogen och nattklubbar då?

Förut hade jag positiva erfarenheter gällande Tinder. Matchningarna var väldigt engagerade och var väldigt på med att vilja ses. Nu är det helt tvärtom.

Som sagt så är jag ingen person som går ut på krogen/nattklubbar då jag inte har något intresse av att vara omringad av fulla människor. Men jag kanske får kasta mig ut där iallafall haha.
Citera
2024-08-27, 21:22
Bannlyst
Citat:
Förut hade jag positiva erfarenheter gällande Tinder. Matchningarna var väldigt engagerade och var väldigt på med att vilja ses. Nu är det helt tvärtom.

Som sagt så är jag ingen person som går ut på krogen/nattklubbar då jag inte har något intresse av att vara omringad av fulla människor. Men jag kanske får kasta mig ut där iallafall haha.

Varför är det inte så nu? Var det enkelt att då matchningar förr?

Varför inte?
Citera
2024-08-27, 21:34
Avslutad
Citat:
Varför är det inte så nu? Var det enkelt att då matchningar förr?

Varför inte?

Jag vet inte varför det är som det är nu. Jag tror att klyftan mellan kvinnor och män blir alltför stor - Män förväntar sig att kvinnor ska kämpa mer för deras uppmärksamhet och kvinnor lever kvar i det förflutna om att män ska ta första steget. Men nej jag vet inte.
Och ja, det var mycket mycket lättare förut.
Citera
2024-08-27, 21:35
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Många faktorer utifrån mitt perspektiv..
Inflyttning ifrån andra länder men också möjligheten till att folk kan resa inom Europa ganska lätt dvs våra förfäder hade inte samma möjligheter. Andelen separerade/skilda män ökar också.

Jag är inte svensk kvinna och vet inte om jag står väldigt högt på marknaden men utifrån mitt perspektiv så verkar jag göra det. Jag är hälften Europa/MENA. Jag tänder bara främst på vita män men mestadels bara amerikaner och fransmän

Utmärker sig ifrån andra vita män med att vara mer på, intresserade, sociala och mer charm. Visst kan andra män vara trevlig också men just dessa två grupper utmärker sig annorlunda på både appar och verkligheten och för min del som bryr sig om personkemi så är det som spelar roll vid val av man.

Utbudet är dock stort speciellt bland vita män om man bara filtrerar på vita män då ifrån olika länder.

Många kvinnor byter män som om det vore skor så därför påpekade jag att man måste sticka ut eller kanske bete sig som odräglig fransman/amerikan för det verkar fungera

Nu är kulturen i Sverige No No. En man ska inte bete sig illa men det har ju fungerat åt helvete med såna regler och lagar olikt Frankrike exempelvis

Gokväll DixieD,

Jag är nog ganska så gentlemannamässig av mig trots att jag är helsvensk. Jag är dock medveten om att det finns många svenskar som inte är det, men visst finns vi som är old fashion också. Nu så har ju jag inte nätdejtat så värst länge. Jag har mest skrivit med den där scammer-ryskan (som kanske inte ens var en kvinna. Vad vet jag). Mina erfarenheter än så länge är att jag inte är så het på marknaden. - Jag är dock medveten om att jag måste gå ner i vikt och kanske kan då attrahera lite snyggare kvinnor som jag attraheras av. Sedan så är jag ju inte så ung längre heller (40+), även om jag ser yngre ut enligt andra, och har alltid gjort, så det är ju alltid något
Citera
2024-08-27, 21:39
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte varför det är som det är nu. Jag tror att klyftan mellan kvinnor och män blir alltför stor - Män förväntar sig att kvinnor ska kämpa mer för deras uppmärksamhet och kvinnor lever kvar i det förflutna om att män ska ta första steget. Men nej jag vet inte.
Och ja, det var mycket mycket lättare förut.
Får du fortsatt matchningar?

Varför vill du inte vara runt påverkade människor?
Citera
2024-08-27, 21:53
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Jag har försökt med Tinder men dom man matchar med är fruktansvärt tråkiga och oengagerade. Jag är väldigt social och inte alls svår att föra en konversation med men om det är enkelriktat så tröttnar jag. Ärligt talat så för några årsen när jag hade Tinder så var det inte alls såhär, 90% av matchningarna var väldigt sociala och på med att vilja träffas. Nu är 99,9% raka motsatsen. Jag tänker inte sitta och slicka någon i röven för att få till en dejt.

Sen har jag inte uteslutet jobbet helt, jag vill HELST inte träffa någon där då jag tidigare gjort det och vet vilket onödigt drama det kan medföra om saker och ting inte funkar.

Ok men det är fortfarande du som har begränsat dig själv genom att ruttna hemma. Hur har du tänkt att du ska träffa någon på det sättet?

Vill du inte tindra och undvika jobbet så får du hitta andra alternativ. Gymmet, kompiskretsen, vänners vänner, vänners vänners vänner, nån hobby, kurs eller aktivitet, krogen och då behöver det inte automatiskt innebära proppade nattklubbar med dyngraka människor, utan det kan lika gärna innebära nån nice uteservering, bar eller whatever.
Citera
2024-08-27, 22:30
Medlem
Demetrioss avatar
Att dejta i dagens samhälle är nu enklare än någonsin.
Tidigare kunde man bara träffa mest 20 tjejer i sitt liv, av vilka 17 var mongon, träskpaddor, flodhästar, psykon, bimboes, våp, narcissister och partihoror.
Restande 3 var kanske okej men blev omgående upptagna av gängkriminella, sugardaddies eller en klassens "chad".

Numera kan man hitta en tjej var som helst världen runt. De som fortfarande klagar är bara latmaskar som vill vinna jackpot men inte ens bemödar sig med att köpa en lotteribiljett.
Citera
2024-08-27, 23:56
Medlem
Citat:
Fattar. Du kan försöka lite mer på ställen där folk ses för att ta nån öl/drink snarare än att supa. Kanske något ställe där folk drar på en AW eller liknande? Annars är det helt upp till dig och hur du är som person. Kan du föra en konversation på ett bra sätt utan att uppfattas som klängig eller ett creep så är det aldrig fel att bara gå fram till någon som du tycker ser bra ut som sagt. Kan vara på gatan, på ICA eller vart som helst egentligen. Nätdating är svårt, framförallt för genomsnittliga män. Finns massvis med studier på hur lätt det är för tjejer på datingappar jämfört med killar. I ditt fall så hade jag tvingat mig själv in i sociala situationer där det finns en chans att prata med nya människor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in