2024-08-27, 03:45
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Nej nej, nej, jag letade efter en kvinna i Sverige på Just Kiss och började snacka med en tjej som sade sig vara från Malmö, sedan så blev det som det blev.

Det är väl uppenbart att ni inte är så bra människokännare eller?

Jag brukar få frågan av franska män varför jag skulle vilja dejta i Frankrike och svaret brukar bli att jag har aldrig längtat så innerligt att bara få bo i södra Frankrike med en jävla snygg fransman om jag vore singel.

Som kvinna får man väldigt många frågor om man inte bor i landet där en annan man ifrågasätter ens intresse för landet och männen. Brukar bara svara att jag har sett södra Frankrike och förälskat mig i landet och kulturen

Efteråt öppnar männen upp för all kontakt osv

Problemet är ju att internet möjliggjort att kvinnor kan ha kontakt med vem hon vill på internet och den höga andelen män utomlands är också högt som befinner sig ensamma eller inte i förhållande så oftast konkurrerar man med många män både inom Sverige och utanför Sveriges gränser

Jag exempelvis har massa killkompisar ifrån USA och Frankrike som jag mött under mina resor och alla är ju singlar så skulle jag varit singel idag hade jag ju självklart valt någon där än i Sverige
Citera
2024-08-27, 03:57
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Det är väl uppenbart att ni inte är så bra människokännare eller?

Jag brukar få frågan av franska män varför jag skulle vilja dejta i Frankrike och svaret brukar bli att jag har aldrig längtat så innerligt att bara få bo i södra Frankrike med en jävla snygg fransman om jag vore singel.

Som kvinna får man väldigt många frågor om man inte bor i landet där en annan man ifrågasätter ens intresse för landet och männen. Brukar bara svara att jag har sett södra Frankrike och förälskat mig i landet och kulturen

Efteråt öppnar männen upp för all kontakt osv

Problemet är ju att internet möjliggjort att kvinnor kan ha kontakt med vem hon vill på internet och den höga andelen män utomlands är också högt som befinner sig ensamma eller inte i förhållande så oftast konkurrerar man med många män både inom Sverige och utanför Sveriges gränser

Jag exempelvis har massa killkompisar ifrån USA och Frankrike som jag mött under mina resor och alla är ju singlar så skulle jag varit singel idag hade jag ju självklart valt någon där än i Sverige

Så du föreslår att jag skall leta efter en bra kvinna på annat håll. Företrädesvis en fransyska eller en amerikanska? Mjo, för all del, det skulle kanske funka. I Sverige så verkar det dock svårt att hitta någon då jag som sagt bor en bra bit ifrån allt uteliv större delen av året.
Citera
2024-08-27, 04:03
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Så du föreslår att jag skall leta efter en bra kvinna på annat hålle. Företrädesvis en fransyska eller en amerikanska? Mjo, för all del, det skulle kanske funka. I Sverige så verkar det dock svårt att hitta någon då jag som sagt bor en bra bit ifrån allt uteliv större delen av året.

Inte det jag skrev men jag skrev att kraven på män ökat och i Europa är män i högre andel ensamma. Italiens barnafödande är ännu lägre än Sveriges

Med EU så har massa män möjligheter att konkurrera ut andra män. Vad har den svenska mannen att erbjuda?

För en kvinna som mig så är det absolut ingenting ..
Jag är beredd att leva som hemmafru för att bo i ett land som södra Frankrike med värme och bad. Det har exempelvis en fransman inte problem med att erbjuda om vi skulle komma överens om något sånt men nu är jag gift så brukar tacka nej till såna erbjudanden.

Tyvärr har den svenska mannen enbart ett kanske utseende att erbjuda i dagens läge vilket funkar på några enstaka kvinnor.

Och nej, du kan inte konkurrera ut varken en fransman eller en amerikan då det är dessa mestadels som letar kvinnor i andra länder och försöker konkurrera ut andra män med sin charm, sociala förmåga osv

Det man behöver göra i dagens läge är att tänka vad man gör för att konkurrera på marknaden och bli vald lite som ett företag där 100 ansöker om samma jobb
Citera
2024-08-27, 04:14
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Det man behöver göra i dagens läge är att tänka vad man gör för att konkurrera på marknaden och bli vald lite som ett företag där 100 ansöker om samma jobb

Okej, är det på så vis så är jag inte intresserad av att träffa någon. Jag är mer av en människokännare och det måste finnas nån slags kemi mellan mig och min kvinna. Utan kemi, utan bara ta någon och försöka bygga ett förhållande från scratch utan grund tror jag är för svårt för min del, men funkar säkert för vissa att göra så. - Bara ljuga ihop någon profil på en dating-site och ta första bästa kvinna som nappar då ju, och försöka bygga därifrån oavsett hur hon ser ut. Min kvinna behöver absolut inte anses vara snygg av andra. Jag kan tända på ett utréende
som absolut inte passar min polare och vice versa.
Citera
2024-08-27, 04:26
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Okej, är det på så vis så är jag inte intresserad av att träffa någon. Jag är mer av en människokännare och det måste finnas nån slags kemi mellan mig och min kvinna. Utan kemi, utan bara ta någon och försöka bygga ett förhållande från scratch utan grund tror jag är för svårt för min del, men funkar säkert för vissa att göra så. - Bara ljuga ihop någon profil på en dating-site och ta första bästa kvinna som nappar då ju, och försöka bygga därifrån oavsett hur hon ser ut. Min kvinna behöver absolut inte anses vara snygg av andra. Jag kan tända på ett utréende
som absolut inte passar min polare och vice versa.

Jag säger bara sanningen utifrån en kvinnans perspektiv som är ganska populär på marknaden och sett hur det går till men för all del så funkar jag inte heller på det viset utan vill ha personkemi och därför valt en halv fransman/svensk som jag gifte mig med för 14 år sen.

Betyder ju inte att han inte mindre eller mer försöker behålla mig som sin fru. Jag tjänar mina egna pengar men han beter sig som en gentleman med att bjuda på middagar, köpa massa dyra smycken osv. Han vet ju hård marknaden är därute men den är mycket hårdare i Frankrike.

Här sitter massa män på appar och väntar dag in och dag ut på att få napp medan i Frankrike går det 1000 personer i verkligheten på en kvinna trots att hennes man går bredvid.

Han var ju tvungen att hålla mig i handen så illa som han såg att det blev och det handlar väl inte om att det ska vara så men marknaden är hård och tuff därute med massa män som erbjuder allt möjligt för att bli valda.

Ju mer jag kommer ifrån Sverige desto mer erbjuder män sina liv för att bli valda. Ganska sorgligt men det så det ser ut.

Hans bror valde exempelvis en tjej som precis kommit ifrån Tunisien till Sverige. Sjävklart kristen men jag tror att deras franska sida gynnat deras förmåga att vara charmiga och sociala att locka kvinnor till sig.

Man kan inte vara leta i en hörna eller tro att något mirakel kommer hända.
Citera
2024-08-27, 04:40
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Man kan inte vara leta i en hörna eller tro att något mirakel kommer hända.
Mjo, det har du ju rätt i. Datingmarknaden har verkligen ändrats de senaste 20 åren, eller 15 åren. Undrar vad det beror på för olika faktorer. Kan införseln av en massa utomeuropeiska invandrare ha med saken att göra. Utbudet på män har helt enkelt blivit för stort i Sverige, eller i hela västvärlden? -Samtidigt som västerländska kvinnor tycker att det är exotiskt eller något med svarta män, eller araber med sitt utseende och sin kultur? Om så är fallet så aj aj aj vad de biter sig i svansen tror jag. Eller så har jag fel och allt utvecklar sig till något positivt för kvinnorna
Citera
2024-08-27, 05:09
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Mjo, det har du ju rätt i. Datingmarknaden har verkligen ändrats de senaste 20 åren, eller 15 åren. Undrar vad det beror på för olika faktorer. Kan införseln av en massa utomeuropeiska invandrare ha med saken att göra. Utbudet på män har helt enkelt blivit för stort i Sverige, eller i hela västvärlden? -Samtidigt som västerländska kvinnor tycker att det är exotiskt eller något med svarta män, eller araber med sitt utseende och sin kultur? Om så är fallet så aj aj aj vad de biter sig i svansen tror jag. Eller så har jag fel och allt utvecklar sig till något positivt för kvinnorna

Många faktorer utifrån mitt perspektiv..
Inflyttning ifrån andra länder men också möjligheten till att folk kan resa inom Europa ganska lätt dvs våra förfäder hade inte samma möjligheter. Andelen separerade/skilda män ökar också.

Jag är inte svensk kvinna och vet inte om jag står väldigt högt på marknaden men utifrån mitt perspektiv så verkar jag göra det. Jag är hälften Europa/MENA. Jag tänder bara främst på vita män men mestadels bara amerikaner och fransmän

Utmärker sig ifrån andra vita män med att vara mer på, intresserade, sociala och mer charm. Visst kan andra män vara trevlig också men just dessa två grupper utmärker sig annorlunda på både appar och verkligheten och för min del som bryr sig om personkemi så är det som spelar roll vid val av man.

Utbudet är dock stort speciellt bland vita män om man bara filtrerar på vita män då ifrån olika länder.

Många kvinnor byter män som om det vore skor så därför påpekade jag att man måste sticka ut eller kanske bete sig som odräglig fransman/amerikan för det verkar fungera

Nu är kulturen i Sverige No No. En man ska inte bete sig illa men det har ju fungerat åt helvete med såna regler och lagar olikt Frankrike exempelvis
Citera
2024-08-27, 05:26
Medlem
Pungsvings avatar
Flytta utomlands. Svenska kvinnor är kommunister.
Citera
2024-08-27, 06:28
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysterietlever
Alltså det här med att dejta i dagens samhälle.. Är det bara jag som tycker att det är svårt?

Precis som många andra så tycker jag att det skulle vara skönt och roligt att träffa någon. Men hur? Vart?
Jag använder inte Tinder eller andra dejtingappar.
Jag är inte ute och festar/dricker på krogen då det inte intresserar mig. Jag tillbringar i stort sätt all min fritid hemma.

För tillfället är jag studerande, att träffa någon via skolan är inte aktuellt.
När jag inte studerar så jobbar jag, på jobbet vill jag helst inte träffa någon då jag gärna vill hålla arbetsliv och privatliv isär. Visserligen jobbar jag på en arbetsplats med ca 10 000 anställda så ja.. till en viss gräns skulle det ändå gå att hålla isär arbetsliv och privatliv...men är det det enda alternativet som finns numera? Det känns ju ganska tragiskt och hopplöst?

På andra sidan jorden…

Där finns kvinnor som är intresserade av att ta hand om sin man.

Kvinnor som är intresserade av att faktiskt vara kvinnor, riktiga kvinnor.

I Sverige har kvinnorna lärt sig bli starka män.

Lycka till
Citera
2024-08-27, 06:56
Medlem
HBTKuks avatar
Då verkar det enda alternativet som återstår vara att sitta hemma och uggla i väntan på att en tjej kommer hem till dig och knackar på..

Eller så testar du nåt du inte gör hela tiden. Att förlita sig på stekta sparvar är ett dumt sätt att bli mätt.
Citera
2024-08-27, 07:13
Bannlyst
Men alltså vad är grejen? Fokusera på dina studier istället så kommer det väl naturligt, om det nu är så viktigt för dig.

Folk blir ihop med varandra alldeles för enkelt. Man bara tar någon. Finns ingen mening med det.
Citera
2024-08-27, 07:28
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ResanTillMelonia
Men alltså vad är grejen? Fokusera på dina studier istället så kommer det väl naturligt, om det nu är så viktigt för dig.

Folk blir ihop med varandra alldeles för enkelt. Man bara tar någon. Finns ingen mening med det.

Fast det handlar om att man vill ha någon att dela livet med. Kanske resa ihop eller se världen tillsammans men allt handlar inte om att vara ensam:

Själv trodde jag att livet skulle vara så men det är det inte. Jag såg hur man levde i Frankrike och det är mer fokus på tvåsamhet, giftemål och barn.

Varför Sverige är så annorlunda ifrån europeiska länder är för mig konstigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in