Citat:
Ursprungligen postat av
Mysterietlever
Alltså det här med att dejta i dagens samhälle.. Är det bara jag som tycker att det är svårt?
Precis som många andra så tycker jag att det skulle vara skönt och roligt att träffa någon. Men hur? Vart?
Jag använder inte Tinder eller andra dejtingappar.
Jag är inte ute och festar/dricker på krogen då det inte intresserar mig. Jag tillbringar i stort sätt all min fritid hemma.
För tillfället är jag studerande, att träffa någon via skolan är inte aktuellt.
När jag inte studerar så jobbar jag, på jobbet vill jag helst inte träffa någon då jag gärna vill hålla arbetsliv och privatliv isär. Visserligen jobbar jag på en arbetsplats med ca 10 000 anställda så ja.. till en viss gräns skulle det ändå gå att hålla isär arbetsliv och privatliv...men är det det enda alternativet som finns numera? Det känns ju ganska tragiskt och hopplöst?
Här har du en till som tycker att det är svårt. Jag tänkte för ett tag sedan att jag skulle prova nätdejting och reggade mig någon site som hette Just Kiss, och fick napp ganska direkt av en vacker kvinna från Malmö. Hur som helst, det visade sig att hon var från Ryssland då hon talade lite lustig Svenska. Hon ville fortsätta prata med mig via Telegram om jag fortfarande var intresserad, och det var jag ju. Men det var för bra för att vara sant, efter några månader av chattande varje dag så skulle hon komma och hälsa på mig. Hon skulle betala halva flygbiljetten och jag halva och det gick jag med på mitt dumhuvud. Jaja, det var bara 2000:-, men ändå. Hursomhelst, hon beställde flygbiljett fotade biljetten där alla flighter stod och så. Sedan så kom det som ett brev på posten. Utrikesministeriet hade kontaktat henne och meddelat att hon inte får lämna Ryssland om hon inte kan visa upp ett konto med 4500 euro på, och hon ville då att jag skulle samla ihop hälften, eller om jag kunde ordna hela beloppet. Jag skulle få igen pengarna så fort hon landat på Landvetter. Nu visste jag att allt var en lögn och avinstallerade Telegram.
Det var längsen jag hade en tjej. - Jag har flyttat från stan pga diverse droger och supande och bor nu i skärgården utanför Gbg, så jag har en bra bit till krogliv, opera, eller balett eller vad som rekommenderades tidigare i tråden.
På sommaren så är det mycket seglingsfolk här, men det är ju främst familjer och sällskap.
Tycker att det inte borde vara så svårt att skapa en gratis-site för seriösa dejter som är kostnadsfri. Kan ju vara annonsbaserad, så att ägarna av siten tjänar sitt uppehälle i alla fall.