Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Talade med en person som sa att hantverkare kan nästan på ta ut full lön bara på påslagen på material de lägger ut på kunden.
En vanlig dum, alltså? Kan andra yrkesgrupper göra så också. En lärare - jag sätter mig i bilen på morgonen. En frisör - jag sätter mig i bilen på morgonen. En läkare - jag sätter mig i bilen på morgonen. Tror du som hantverkare har missförstått något. Jävla pappskalle.
Du har missförstått ngt för att du saknar hjärna.
Om en hantverkare åker på ett jobb, till en idiot som dig som inte kan bygga en kommod och inte heller kan rita en ritning med rätt mått osv, då börjar taxan ticka från att hantverkaren åker till dig, det är kanske 2 mil, väl på plats inser den yrkeskunnige att kommoden inte kommer att hålla då väggen är gips och inte betong som du trodde för att du saknar kompetens om grundmaterial…
Så hantverkaren måste åka och köpa förstärkningar för att hyllan ska sitta där den ska
Han sätter sig i bilen och åker till säg hornbach men hamnar i bilkö, så resan tur/retur tar 1,5 timmar istället för 0,5 timmar. Hantverkare debiterar i regel per påbörjad halvtimme.
Så ett jobb som borde tagit 3 timmar inklusive material tar 6 timmar. För att slutkunden är en idiot. Sedan åker hantverkaren men då har klockan tickat till 6 timmar och 2 minuter, så debiteringen blir 6,5 timmar
Du kan inte jämföra hantverkare med Läkare, lärare/ det är inte samma yrkesgrupp
Frisörer för övrigt hyr in eller köper en stol på en frisörsalong och utför jobbet på plats
Du måste fan nomineras till Flashback pucko #1