Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Talade med en person som sa att hantverkare kan nstan p ta ut full ln bara p pslagen p material de lgger ut p kunden.
En vanlig dum, allts? Kan andra yrkesgrupper gra s ocks. En lrare - jag stter mig i bilen p morgonen. En frisr - jag stter mig i bilen p morgonen. En lkare - jag stter mig i bilen p morgonen. Tror du som hantverkare har missfrsttt ngot. Jvla pappskalle.
Du har missfrsttt ngt fr att du saknar hjrna.
Om en hantverkare ker p ett jobb, till en idiot som dig som inte kan bygga en kommod och inte heller kan rita en ritning med rtt mtt osv, d brjar taxan ticka frn att hantverkaren ker till dig, det r kanske 2 mil, vl p plats inser den yrkeskunnige att kommoden inte kommer att hlla d vggen r gips och inte betong som du trodde fr att du saknar kompetens om grundmaterial
S hantverkaren mste ka och kpa frstrkningar fr att hyllan ska sitta dr den ska
Han stter sig i bilen och ker till sg hornbach men hamnar i bilk, s resan tur/retur tar 1,5 timmar istllet fr 0,5 timmar. Hantverkare debiterar i regel per pbrjad halvtimme.
S ett jobb som borde tagit 3 timmar inklusive material tar 6 timmar. Fr att slutkunden r en idiot. Sedan ker hantverkaren men d har klockan tickat till 6 timmar och 2 minuter, s debiteringen blir 6,5 timmar
Du kan inte jmfra hantverkare med Lkare, lrare/ det r inte samma yrkesgrupp
Frisrer fr vrigt hyr in eller kper en stol p en frisrsalong och utfr jobbet p plats
Du mste fan nomineras till Flashback pucko #1