Videon som Hamas nu har postat visar klart och tydligt att Kristoffer ljuger om hacket vilket också backas upp med hans egna bilder.
https://streamable.com/tvgvme
Det som är skrattretande med filmen är att polisen låter personen som misshandlat och rånat Lamotte får vara med och hålla fast Lamotte. Inte nog med polisen låter dom också sno hans grejor. Polisen beteende är under all kritik.
Lamotte säger ju till polisen att han blivit utsatt för ett övergrepp om dessa och då tycker polisen det är bra ide att låta förövaren hålla fast Lamotte och inte se till att säkra bevis.
Jag ser också Hamas killen som har en tröja nr7, samma kille som har tidigare våldsamt attackerat Insikt24 med slag och sparkar. Killen skrattar och applådera också och det ser ut som han också går väg med en mobil samt håller på att titta genom en mobil men det kan också vara hans egen.
Polisen bekräftar att filmer finns men jag är tveksam då polisen skötte detta riktigt dåligt.
Som polis är det inte lätt att veta vem som är skyldig eller inte men att låta förövarna fortsätta hålla fast samt inte kontrollera var grejerna finns när det är viktiga bevis, är otroligt dåligt skött av polisen.
Här tycker jag Lamotte och även andra journalister borde ha en tydlig press tröja på sig. Inte för att det kanske hjälper men det blir tydligare för polisen.