2024-08-26, 22:23
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag gick vänligt fram och presenterade mig och sträckte fram handen för att hälsa på honom. Men han ville inte ta i hand och när jag ställde mina frågor blev han helt galen, flög på mig och försökte stjäla min mobiltelefon. Direkt från hans insta https://www.instagram.com/p/C_GLcdgt9Wp/

Tack. Joakim skriver på sin egen hemsida:

"Igår blev jag misshandlad och rånad av Kristofer Lundberg från Vänsterpartiet."

Det är ganska vågat att gå ut med sådana uttalanden när man blivit dömd för förtal tidigare kan jag tycka.
Citera
2024-08-26, 22:23
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Varken misshandel eller rån.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det vet vi inte ännu. Kan bli både och för kommunisten.
Exakt vi vet inte alls det. Filmerna som polisen lär ha kommer ge oss facit.
Min poäng är oavsett om KL döms så har han agerat klart olämpligt vid flera tillfällen och bör fockas.
Om han döms för misshandel (eller medverkan i det) så ser jag det som ofrånkomligt att han fockas.
Citera
2024-08-26, 22:24
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Tack. Joakim skriver på sin egen hemsida:

"Igår blev jag misshandlad och rånad av Kristofer Lundberg från Vänsterpartiet."

Det är ganska vågat att gå ut med sådana uttalanden när man blivit dömd för förtal tidigare kan jag tycka.
Japp, då bör JL vara tämligen säker på att det är sant. För om det är sant så är det inte förtal, inte den här gången.
Citera
2024-08-26, 22:25
Medlem
Citat:
Låter som att vänsterns version har lite hål i sig.
Lamottes version då? Finns det någon bevisning för den? Vänsterpartisten verkar också fått skador .Och det hela hände redan innan demonstrationen. Han ville inte prata med Lamotte eller bli filmad av honom. Lamotte gav sig inte utan startade ett bråk.Man ringde polisen för att få bort Lamotte som var aggressiv. Men, vi får se vad som utredningen kommer fram till. Samtidig är i vart min uppfattning att det finns ingen plikt för någon att svara på på frågor från Lamotte eller låta sig filmas honom .
Citera
2024-08-26, 22:26
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Exakt vi vet inte alls det. Filmerna som polisen lär ha kommer ge oss facit.
Min poäng är oavsett om KL döms så har han agerat klart olämpligt vid flera tillfällen och bör fockas.
Om han döms för misshandel (eller medverkan i det) så ser jag det som ofrånkomligt att han fockas.

Spelar egentligen ingen roll om han åtalas eller döms. Sparkas han inte så har V hycklat som parti så länge att de har noll trovärdighet. Det här är deras Järnrör.
Citera
2024-08-26, 22:27
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Lamottes version då? Finns det någon bevisning för den? Vänsterpartisten verkar också fått skador .Och det hela hände redan innan demonstrationen. Han ville inte prata med Lamotte eller bli filmad av honom. Lamotte gav sig inte utan startade ett bråk.Man ringde polisen för att få bort Lamotte som var aggressiv. Men, vi får se vad som utredningen kommer fram till. Samtidig är i vart min uppfattning att det finns ingen plikt för någon att svara på på frågor från Lamotte eller låta sig filmas honom .

Kommunisten har redan erkänt att han med våld har gett sig på Lamotte. Inte det omvända.
Citera
2024-08-26, 22:35
Medlem
Citat:
Kommunisten har redan erkänt att han med våld har gett sig på Lamotte. Inte det omvända.
Kan du länka till hans erkännande?
Citera
2024-08-26, 22:38
Vet inte om detta klipp blivit publicerat i tråden än? Men här är ett litet klipp när Joakim Lamotte ligger på marken med två poliser över sig:

https://streamable.com/tvgvme

Detta klipp publicerade Kristofer Lundberg på Facebook.
Citera
2024-08-26, 22:41
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Kan du länka till hans erkännande?

Läs tråden istället för att komma in och skitposta. Han har ju enligt egen utsago hjälpt till att brotta ner och fasthålla Lamotte.
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Lamottes version då? Finns det någon bevisning för den? Vänsterpartisten verkar också fått skador.

Blir det bråk blir båda parter oftast skadade på något vis. Eftersom ingen bara står och låter sig bli slagen. Har inte så mycket bäring på vem som provocerade fram slagsmålet, vem som startade det osv. Lamotte har dessutom mig veterligen tränat en del boxning, så han har viss förmåga att skada andra vid behov. Som exempelvis om han blir överfallen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nej, det är ingen nynazist. Det är Kristofer Lundberg (V) i egen hög person som säger att han fått Lamott att smaka asfalt och ska tysta alla journalister som försöker kritisera dem. Det du verkar ta för nazistflaggor är Palestinaflaggor. Men ingen större skillnad mellan dem och nazister, båda går att se som judehatare.

Kolla igen:
https://www.flashback.org/leave.php?...15044598129034

Haha! Det där talet av Kristofer Lundberg kan vara bland det roligaste jag sett på länge. En halvfet gubbe i 40-årsåldern, uppväxt i Piteå, men som talar svenska som någon förortsblatte. Fy helvete vad pinsamt!
Citera
2024-08-26, 22:45
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Vet inte om detta klipp blivit publicerat i tråden än? Men här är ett litet klipp när Joakim Lamotte ligger på marken med två poliser över sig:

https://streamable.com/tvgvme

Detta klipp publicerade Kristofer Lundberg på Facebook.

Man undrar verkligen vad fan polisen håller på med.
Och varför polisen lät någon tjuv stjäla Lamottes mobiltelefon är en jävligt bra fråga, och polisen vet inte vad han ska svara. Det säger fan allt. Och vad gör Kristofer Lundberg där? Varför har polisen inte tagit hand om honom. Har han helt plötslig blivit polisens hjälpreda?
Det här verkar vara ett extremt illa utfört ingripande av polisen. Nu vill vi se filmerna från de kameror som polisen talar om!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in