2024-08-25, 17:22
Medlem
Idag kl 13:00 på Gustav Adolfs torg så skulle Joakim Lamotte övervaka Hamas demonstration.
När han kommer dit och ska intervjua vänsterpartiets ledare för Angered så blev han misshandlad av honom och flera av hans kamrater samt rånad på sin kamerautrustning. https://www.joakimlamotte.se/p/jag-h...m_medium=email

Det andra gånger på mindre än en vecka som Kristofer Lundbergs misshandlar och försöker råna folk under polisbevakning när han ska demonstrera för Hamas. https://insikt24.se/valdsamma-palest...24s-reportrar/

Hur kan man vara politiker när man gång på gång attackera människor med våld och dessutom rånar folk för att dom kommer fram och försöker ställa frågor.

Jag hittar information att Kristofer tidigare har rånat och misshandlat folk på exakt samma plats. Tidigare har han rånat och misshandlat en av Bulletin journalister
https://bulletin.nu/v-politiker-peka...entlig-media-2

För några veckor sen attackera han och hans vänner RIKS i Göteborg. https://www.youtube.com/watch?v=yuozwFSnF6Q

Som ni ser här så har han en lång vana med attackera och råna folk. Det läskiga är att han bryr sig inte heller om polisen är där.
Senast redigerad av Nyfikenpaallt 2024-08-25 kl. 18:05.
Citera
2024-08-25, 17:27
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Vänstern gottar sig i det hela på X och påstår att Lamotte var den våldsamma och att man gjort ett envarsgripande. Varje vettig människa förstår att det här är helt falskt. Hoppas V sparkar ut Kristoffer Lundberg nu också. Helt sjukt också att man ens släpper fram Kristoffer Lundberg inom V. Krisoffer Lundberg är trotte och trottar praktiserar s.k. entrism. Det var därför sossarna sparkade ur han från Hyresgästföreningen.
Citera
2024-08-25, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Idag kl 13:00 på Gustav Adolfs torg så skulle Joakim Lamotte övervaka Hamas demonstration.
När han kommer dit och ska intervjua vänsterpartiets ledare för Angered så blev han misshandlad av honom och flera av hans kamrater samt rånad på sin kamerautrustning.

Det andra gånger på mindre än en vecka som Kristofer Lundbergs misshandlar folk under polisbevakning när han ska demonstrera för Hamas.

Hur kan man vara politiker när man gång på gång attackera människor med våld och dessutom rånar folk.

Jag hittar information att Kristofer tidigare har rånat och misshandlat folk på exakt samma plats.
https://bulletin.nu/v-politiker-peka...entlig-media-2

Lamotte skriver om detta på Instagram:

https://www.instagram.com/p/C_GLcdgt9Wp/
Jag höll min telefon i ett krampaktigt grepp med båda händerna för att inte bli av med den. Då kommer flera personer iklädda palestinasjalar och börjar slå och sparka mot mig. De är så många så jag har inte någon chans alls, men det enda jag tänker på är att inte släppa min telefon. Så högt jag kan skriker jag om hjälp i hopp om att någon polis skall komma till undsättning.

Någon drar ner mitt huvud och knäar mig hårt. Någon slår eller sparkar mig i revbenen medan Kristofer Lundberg håller fast mig. Till slut klarar jag inte av att stå upp längre och blir nedslagen till marken. Där fortsätter de slå, sparka och strypa mig medan de trycker mitt huvud mot marken.

Då kommer polisen äntligen till platsen. Först håller de fast mig, då de inte ännu vet vad som hänt. Men när polisen förstår att det är jag som blivit misshandlad hjälper de mig från platsen. Sen håller de ett målsägandeförhör med mig och nu är Kristofer Lundberg, ledaren för Vänsterpartiet i Angered, och hans kamrater misstänkta för misshandel och stöld.
Detta kommenteras bland annat av den välkände Huddingepolisen Reine Berglund:
Än en gång. Människor som pratar sig varma om allas lika värde och gärna ska lösa allt med handhjärtan. När det väl kommer till kritan så innefattar det bara alla som tycker likadant som en själv, andra är det okej att gå på både i ord och fysiskt. Så jävla illa.
Hatet kommer alltid från vänster.
Citera
2024-08-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Vänstern gottar sig i det hela på X och påstår att Lamotte var den våldsamma och att man gjort ett envarsgripande. Varje vettig människa förstår att det här är helt falskt. Hoppas V sparkar ut Kristoffer Lundberg nu också. Helt sjukt också att man ens släpper fram Kristoffer Lundberg inom V. Krisoffer Lundberg är trotte och trottar praktiserar s.k. entrism. Det var därför sossarna sparkade ur han från Hyresgästföreningen.

Precis, inget av detta tar ens upp av övrig media trots att det handlar om en politiker för vänsterpartiet.
Dom kan göra exakt vad dom vill och dom bryr sig inte om poliser ser på dom misshandlar och rånar oavsett. Det är helt galet att polisen dessa människor har fria händer att misshandla och råna folk.

Vänster säger ju alltid att det är befogat, alltid självförsvar. Trots alla fattar att dessa journalister inte är där för att bråka utan bara ställa frågor. Finns ingen vettig människa som anfaller ensam ett gäng terrorister.
Senast redigerad av Nyfikenpaallt 2024-08-25 kl. 17:36.
Citera
2024-08-25, 17:37
https://www.expressen.se/nyheter/sve...demonstration/

"Lundberg: Jättemärkligt
Kristofer Lundberg, ordförande för Vänsterpartiet i Angered, uppger samtidigt att han blev konfronterad och angripen av Lamotte.

– En anmälan är upprättad, säger han.

Lundberg uppger att han och några kamrater brottade ner den enligt honom aggressive mannen, varpå man tillkallade polis.

– Polisen var på plats ganska snabbt. De fick hålla honom när han sparkade och slog. Jag fick hjälpa polisen att hålla ner honom, för de var bara två stycken först."

Så vi får väl se vem som har rätt.
Citera
2024-08-25, 17:39
Medlem
KlasLunds avatar
Vi får se vad polisutredningen kommer fram till, gissningsvis har ingen misshandel skett i lagens mening.
Citera
2024-08-25, 17:41
Medlem
JustTrollings avatar
Pissråttan Kristofer Lundberg ljuger för Expressen om att det är han som blivit misshandlad och han som anmält till polisen. När det troligtvis är han som misstänks ha begått misshandel och han som är polisanmäld.

Men Expressen har redan pratat med polisen och vet att den anmälan som finns inte är gjord av Kristofer Lundberg.

Kristofer Lundberg, ordförande för Vänsterpartiet i Angered, uppger samtidigt att han blev konfronterad och angripen av mannen i 45-årsåldern.

En anmälan är upprättad, säger han.

Lundberg uppger att han och några kamrater brottade ner den enligt honom aggressive mannen, varpå man tillkallade polis.

– Polisen var på plats ganska snabbt. De fick hålla honom när han sparkade och slog. Jag fick hjälpa polisen att hålla ner honom, för de var bara två stycken först.

Polisen uppger att mannen i 45-årsåldern är målsägande i en anmälan gällande misshandel och stöld. Enligt presstalespersonens uppfattning är det den enda anmälan som finns.

Det är jättemärkligt, säger Kristofer Lundberg.
Citera
2024-08-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Lamotte skriver om detta på Instagram:

https://www.instagram.com/p/C_GLcdgt9Wp/
Jag höll min telefon i ett krampaktigt grepp med båda händerna för att inte bli av med den. Då kommer flera personer iklädda palestinasjalar och börjar slå och sparka mot mig. De är så många så jag har inte någon chans alls, men det enda jag tänker på är att inte släppa min telefon. Så högt jag kan skriker jag om hjälp i hopp om att någon polis skall komma till undsättning.

Någon drar ner mitt huvud och knäar mig hårt. Någon slår eller sparkar mig i revbenen medan Kristofer Lundberg håller fast mig. Till slut klarar jag inte av att stå upp längre och blir nedslagen till marken. Där fortsätter de slå, sparka och strypa mig medan de trycker mitt huvud mot marken.

Då kommer polisen äntligen till platsen. Först håller de fast mig, då de inte ännu vet vad som hänt. Men när polisen förstår att det är jag som blivit misshandlad hjälper de mig från platsen. Sen håller de ett målsägandeförhör med mig och nu är Kristofer Lundberg, ledaren för Vänsterpartiet i Angered, och hans kamrater misstänkta för misshandel och stöld.
Detta kommenteras bland annat av den välkände Huddingepolisen Reine Berglund:
Än en gång. Människor som pratar sig varma om allas lika värde och gärna ska lösa allt med handhjärtan. När det väl kommer till kritan så innefattar det bara alla som tycker likadant som en själv, andra är det okej att gå på både i ord och fysiskt. Så jävla illa.
Hatet kommer alltid från vänster.

Tyvärr ju polisen helt handikappad när det kommer till dessa terrorister. Skäms man inte som polis. Dessa människor attackera ju folk vartenda gång och dom bryr sig inte att polisen är där.
Hade jag varit polis så hade jag tagit det som en förolämpning att dessa inte respektera lagar och ordning.
Spelar ingen roll om polisen är partisk för Hamas för allt tyder ju på det men har dom egen respekt undrar jag?

Jag läser en intervju om Kristofer Lundberg, han pratar om allas lika värde men uppenbarligen så har ju inte alla lika värde när han attackera alla som vill ställa frågor till honom.
Han kallar alla som är emot Hamas för sionister. Så uppenbarligen så har bara folk som tycker som han, lika värde.
Citera
2024-08-25, 17:45
Medlem
Ska bli kul när videon släpps från övervakningskamerorna.

Personligen vet jag att lamotte aldrig skulle slåss
Och att han ensam skulle börja veva mot ett helt demonstrationståg är såklart helt osannolikt
Citera
2024-08-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Pissråttan Kristofer Lundberg ljuger för Expressen om att det är han som blivit misshandlad och han som anmält till polisen. När det troligtvis är han som misstänks ha begått misshandel och han som är polisanmäld.

Men Expressen har redan pratat med polisen och vet att den anmälan som finns inte är gjord av Kristofer Lundberg.

Kristofer Lundberg, ordförande för Vänsterpartiet i Angered, uppger samtidigt att han blev konfronterad och angripen av mannen i 45-årsåldern.

En anmälan är upprättad, säger han.

– Polisen var på plats ganska snabbt. De fick hålla honom när han sparkade och slog. Jag fick hjälpa polisen att hålla ner honom, för de var bara två stycken först.

Polisen uppger att mannen i 45-årsåldern är målsägande i en anmälan gällande misshandel och stöld. Enligt presstalespersonens uppfattning är det den enda anmälan som finns.

Det är jättemärkligt, säger Kristofer Lundberg.

Fy fan vad äcklig han är. Ljuger rakt av att han gjort en, envars ingripande när man såg på film för en vecka sedan gjorde exakt likadant attackera rakt av där han försökte sno kameran.
Något han uppenbart gjorde flera ggr tidigare.

Han och hans vänner attackerade också RIKS för några veckor sen också.

Alltid samma tillväga sätt direkt på attack.
Citera
2024-08-25, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca

Brott emot objektiva offentliga personligheter är ju ok i Sverige. Har du inte märkt det? Sanningen provocerar så mycket att de får skylla sig själva
Citera
2024-08-25, 17:52
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Väskan lyckades polisen hitta efter att ha visiterat några demonstranter på platsen, men en av mobiltelefonerna fick jag aldrig tillbaka.”

Låter som att vänsterns version har lite hål i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in