2024-08-25, 21:05
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteamingPumpkin1
Från svenska wikipedia:

Vad har det där med din ursprungspost att göra?
Citera
2024-08-26, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Såg du senaste Riksronden med Richard Sörman och Dick Eriksson? Förutom att Richard återigen sa att han ser färre blattar ute, så varnade han också för högkvalificerad invandring eftersom Sverige då "kommer få en indisk och kinesisk överklass".

Är det Riks nya grej? Att klaga på invandring av kinesiska forskare till KI?
Du håller inte med om hans resonemang?
Förresten har jag hört några stycken säga att de inte ser några afghaner längre i Sverige. Kan de flesta ha återvänt månntro?
Citera
2024-08-26, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Förresten har jag hört några stycken säga att de inte ser några afghaner längre i Sverige. Kan de flesta ha återvänt månntro?

Det där är troligen önsketänkande från folk som snöat in på den illa underbyggda teorin om att massinvandringen till Sverige nu skulle ha stannat av. Även om det varit sant kommer afghaner inte plötsligt lämna landet en masse, så länge alla sociala förmåner kvarstår.
Citera
2024-08-26, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Det där är troligen önsketänkande från folk som snöat in på den illa underbyggda teorin om att massinvandringen till Sverige nu skulle ha stannat av. Även om det varit sant kommer afghaner inte plötsligt lämna landet en masse, så länge alla sociala förmåner kvarstår.
Tror du har fel då afghanerna var kopplade till den så kallade gymnasielagen.
Citera
2024-08-26, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Vad har det där med din ursprungspost att göra?

Det finns swebbtv också, om man tycker om riks är dåligt. Det är långa diskussioner som man har i amerika, med personer här på stan i Stockholm som man inte bryr sig om. Man kan gå omkring här och strosa i affärer men just nu är det oroligt som ni kanske läst i medier.
Citera
2024-08-26, 19:16
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteamingPumpkin1
Det finns swebbtv också, om man tycker om riks är dåligt. Det är långa diskussioner som man har i amerika, med personer här på stan i Stockholm som man inte bryr sig om. Man kan gå omkring här och strosa i affärer men just nu är det oroligt som ni kanske läst i medier.

Ja, men skriv då det. Vad har ordet Amerikas ursprungsbetydelse med det att göra? Den visste jag dessutom redan.
Citera
2024-08-26, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Ja, men skriv då det. Vad har ordet Amerikas ursprungsbetydelse med det att göra? Den visste jag dessutom redan.

- Varför ska vi bry oss om annat än amerika än USA?
Har ni t ex inte lyssnat på swebbtv istället?
- Ja, men skriv då det. Vad har ordet amerika ursprungsbetydelse med det att göra? Den visste jag dessutom redan. säger NoTruce

Saay whaaaat?
Citera
2024-08-27, 01:40
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/nya-draget-mot-gangrekryteringen-gratis-korkort?fbclid=iwy2xjawe55xllehrua2flbqixmqabhymk3 7afkgu4stk ljxffxgnlyrcc374kmb_qctijbqdh-xi2qhdynne5oq_aem_siv0lyhsebjlqzduxq2hsa

Riks får nog slå en signal till Frälsningsarmén.
Citera
2024-08-27, 09:33
Medlem
Citat:
Tror du har fel då afghanerna var kopplade till den så kallade gymnasielagen.

Afghaner kopplade till gymnasielagen är bara en liten bråkdel av alla afghaner som befinner sig legalt och illegalt i landet.
Citera
2024-08-27, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Afghaner kopplade till gymnasielagen är bara en liten bråkdel av alla afghaner som befinner sig legalt och illegalt i landet.
Du menar alltså att alla afghanerna som kom inte var barn. De är baaaaaaaaaaaaaarn
Citera
2024-08-28, 09:52
Medlem
Citat:
Du menar alltså att alla afghanerna som kom inte var barn. De är baaaaaaaaaaaaaarn

Nej, jag menar bara att den nuvarande regeringen har väldigt mycket att bevisa när det kommer till migrationspolitiken. Det har tagits små steg i rätt riktning, men det räcker inte på långa vägar.
Citera
2024-08-28, 12:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Många troll i deras kommentarsfält i direkt-streamingen på morgongänget idag. De idiotförklarar SD för allt; vad är deras syfte? tror de SD ändrar sig p.g.a. sådant? Eller är de AfS-supportrar? Eller vänsterliberaler som trollar för att svartmåla SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in