2024-08-14, 18:37
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RebuildSweden
Varför har man ens med Nickie så mycket? Hon kan ju ingenting om någonting. Använder till och med "svåra" ord felaktigt och hon låter tveksam i allt hon säger. Dags för Riks att höja nivån.

Sorry, Nickie. Du verkar dock vara en bra person.

Nickie är på tillväxt. Inte så nollad som du hävdar. Allmänt trevlig och rolig tjej. Riks-gänget är ett tolerant och positivt gäng som hjälper varandra med snacket.
Citera
2024-08-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Nickie är på tillväxt. Inte så nollad som du hävdar. Allmänt trevlig och rolig tjej. Riks-gänget är ett tolerant och positivt gäng som hjälper varandra med snacket.
Vem fan är Nickie?
Citera
2024-08-14, 23:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Vem fan är Nickie?

Kort tjej med glasögon.
Citera
2024-08-14, 23:58
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven

Precis. Och all heder åt Riks som faktiskt ger folk chansen utan utbildning och/eller erfarenhet.
Citera
2024-08-15, 00:11
Medlem
Nickie är som bäst när hon intervjuar folk. Ingen blir rädd när hon kommer fram med mikrofonen och folk vågar säga vad de tycker.
Citera
2024-08-16, 22:20
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Nickie är som bäst när hon intervjuar folk. Ingen blir rädd när hon kommer fram med mikrofonen och folk vågar säga vad de tycker.

Richard Sörman har sagt två gånger nyligen att han ser färre invandrare ute på stan än förut.

Stämmer Sörmans observationer med era?
Citera
2024-08-16, 22:25
Medlem
James.Fjongs avatar
Citat:
Har jag inte tänkt på men det är sant.
Mer snälla journalister så folk vågar prata.
Citera
2024-08-17, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Richard Sörman har sagt två gånger nyligen att han ser färre invandrare ute på stan än förut.

Inte där jag bor i alla fall. Men tror han har rätt i att det är lite lugnare allmänt. Hör inte så mycket poliser, brandkårer, polishelikoptrar som jag gjort innan. Inte alls lika mycket bilbränder etc denna sommar. Kanske hårdare straff och risk för utvisningar gett en viss effekt.
Citera
2024-08-17, 12:55
Medlem
Citat:

Naturligtvis inte. Varför skulle det vara färre invandrare på stan? En del kanske semestrar i sina hemländer just nu, men inte i en sån utsträckning att det faktiskt förändrar gatubilden i allmänhet.
Citera
2024-08-17, 15:28
Medlem
NoTruces avatar
Citat:

Jag var i Trosa häromdagen. Inte en enda invandrar så långt ögat nådde! Helt kritvitt. Trodde inte mina ögon. Visst, huvudsakligen medelålders människor och pensionärer, men ändå.

Så Richard, om du läser detta: Åk till Trosa. Sitt vid ån. Ta en fika. En lisa för själen.
Citera
2024-08-24, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Vad pratar du om?

Från svenska wikipedia:

Citat:
Namnet

"Amerika namngavs efter Amerigo Vespucci, som var den första som insåg att Amerika var en kontinent som nyligen kommit till kännedom för européer, som inte var Östindien. Namnet används 1507 för första gången i en världskarta som skapades av den tyske geografen Martin Waldseemüller och beskriver där Sydamerika. 1511 omnämnes det i ett engelskt skådespel och 1516 används det av Leonardo da Vinci på hans världskarta och vann alltså snabb utbredning. Spanjorerna brukade i början ha andra namn. De kallade landet för "Den nya världen" eller las Indias occidentales (västra Indien). För Sydamerika behöll de under hela 1500-talet namnen Peruana och Brasilia. Först på 1600-talet blev namnet Amerika allmänt antaget." Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Amerika
Citera
2024-08-25, 20:32
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Inte där jag bor i alla fall. Men tror han har rätt i att det är lite lugnare allmänt. Hör inte så mycket poliser, brandkårer, polishelikoptrar som jag gjort innan. Inte alls lika mycket bilbränder etc denna sommar. Kanske hårdare straff och risk för utvisningar gett en viss effekt.

Såg du senaste Riksronden med Richard Sörman och Dick Eriksson? Förutom att Richard återigen sa att han ser färre blattar ute, så varnade han också för högkvalificerad invandring eftersom Sverige då "kommer få en indisk och kinesisk överklass".

Är det Riks nya grej? Att klaga på invandring av kinesiska forskare till KI?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in