2024-08-26, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Mm. Sen tar man det på friskvårdsbidraget. Haha 😛

Finns trådar om det så jo, kanske det. Men igen då. Priset för massage med happy ending är högre än 700:-.
Citera
2024-08-26, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jo - alltså den enda skillnaden mot en man som går och betalar för en massage och får en happy ending och en kvinna som går och betalar för en massage och har sex med massören är ju könet - så fort det finns en ekonomisk transaktion och sex inblandat borde bedömningen vara lika. Jag kan heller inte förstå skillnaden på yoni massage och att gå på thaimassage med tillhörande tjänster. I min tankevärld är det samma sak att ge en kvinna en orgasm som att ge en man. Är det ena brottsligt borde det andra vara det.

Det finns fler skillnader.

Massören ville med all säkerhet ha sex med sin kund. Även utan att få extra betalt. Tror det är sällsynt att thaimassöreerna tänker så. De skulle nog snarare anmäla en för våldtäkt om man inte pröjsade extra.

Kvinnan i detta fall verkar ha betalt 700:- per träff och det dessutom vitt. när män får könet masserat brukar det dels dubbelbetalas, dels brukar den andra delen vara svart och utan kvitton.

De 700:- som hon betalade är ett väldigt lågt pris för massage och sex. Vilket även det skiljer lite då manliga sexköpare betalar mer än 700:- för massage och sex.

Slutsatsen att de knullade med varandra av fri vilja är inte konstig. Och givetvis bör vi män kunna göra detsamma. Gäller bara att hittat en kvinnlig massös som tar 700:- och när timmen är över är så kåt att man får sig en åktur.
Citera
2024-08-26, 12:53
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Det finns fler skillnader.

Massören ville med all säkerhet ha sex med sin kund. Även utan att få extra betalt. Tror det är sällsynt att thaimassöreerna tänker så. De skulle nog snarare anmäla en för våldtäkt om man inte pröjsade extra.

Kvinnan i detta fall verkar ha betalt 700:- per träff och det dessutom vitt. när män får könet masserat brukar det dels dubbelbetalas, dels brukar den andra delen vara svart och utan kvitton.

De 700:- som hon betalade är ett väldigt lågt pris för massage och sex. Vilket även det skiljer lite då manliga sexköpare betalar mer än 700:- för massage och sex.

Slutsatsen att de knullade med varandra av fri vilja är inte konstig. Och givetvis bör vi män kunna göra detsamma. Gäller bara att hittat en kvinnlig massös som tar 700:- och när timmen är över är så kåt att man får sig en åktur.

Jo men så fort man har sex med någon man på något sätt betalat för en tjänst blir det ju konstigt. Det är ju skillnad på om man går till en massör, betalar för massage, går på en dejt, ligger med honom efter dejten hemma hos antingen honom eller sig själv - och att i samband med att man betalat för en tjänst och knullar på massagebordet. Det är ju olämpligt och blir omöjligt att reda ut huruvida sexet var frivilligt eller ej. Därför borde det bedömmas likadant kan jag tycka.
Citera
2024-08-26, 12:57
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, jag går på statistik från liknande fall.

Definiera "liknande fall". Jag tror inte du har ett enda fall med motsvarande omständigheter.

Citat:
Detta har enbart att göra med att kunden var kvinna och massören man. En manlig kund hade åtalats för sexköp efter redan första förhöret.

Det är en åsikt som behöver beläggas för att tas på allvar.

Citat:
Det är likadant med sk yonimassage som är en erotisk massage till för kvinnor. Flera kändisar som Bianca Ingrosso mfl har öppet gått ut med att de går på det, men ändå är det ingen åklagare som ens tänker på att åtala dem för sexköp.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/aklageren-yonimassagen-kan-vara-ett-sexkop

https://www.expressen.se/nyheter/--kritiserade-underlivsmassagen-kan-var-sexkop-sexuell-tjanst/

Här har du två
Citera
2024-08-26, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Åklagarens motiv är att kvinnan inte betalade för sex, utan att detta skedde efter massagen, och att kvinnan hade betalat för massagen även om hon så att säga inte fått sex på köpet. Under ett års tid betalade kvinnan totalt 50.000:- för 70 behandlingar av massören. Det var vid ca. det tionde besöket som massören och kvinnan enligt artikeln började bli "intima" med varandra. Alltså, jag vetifan, men såhär: it looks like a duck, it walks like a duck, in that case it's a fucking duck!

Om det var ombytta roller, att mannen köpt sexuella tjänster för 50k. Så hade han hängts ut, blivit av med jobbet och förmodligen hela sitt liv.

Bara i Sverige.
Citera
2024-08-26, 12:59
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Som redan förklarats i tråden ett antal gånger är omständigheterna inte jämförbara så detta kommer inte att förändra nånting.

Hur menar du? Många torskar går regelbundet till en och samma flicka på respektive salong, för "massage."

/AI
Citera
2024-08-26, 12:59
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Hmmm, 1 timmes massage på en thaisalong kostar 400 kr.
Ett handjob 500 kr till , totalt 900 kr

Så du menar om en man betalar 800-900 kr för massage så kan lagligt även den sexuella
tjänsten ingå ? Självklart inte.

800-900 kr motsvarar vad hon betalat per "behandling " under ett års tid.

Tramsargument, hon betalade såvitt känt samma summa som all de andra som inte hade sex med massören.
Citera
2024-08-26, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jo men så fort man har sex med någon man på något sätt betalat för en tjänst blir det ju konstigt. Det är ju skillnad på om man går till en massör, betalar för massage, går på en dejt, ligger med honom efter dejten hemma hos antingen honom eller sig själv - och att i samband med att man betalat för en tjänst och knullar på massagebordet. Det är ju olämpligt och blir omöjligt att reda ut huruvida sexet var frivilligt eller ej. Därför borde det bedömmas likadant kan jag tycka.

Klart att det blir konstigt. Men trots allt, det kan inte vara olagligt att en massör och en kund blir kåta på varandra och har sex.

Jag hade en kk för många år sedan som var massör. Hon hyrde ett litet rum av en BRF och körde egen firma. Jag var där 2 ggr. Den ena gången pröjsade jag inget alls för hon höll på och lärde sig någon ny sorts massage (var helt värdelöst men det är en annan sak) men den andra gången betalade jag. Tror inte ens jag fick något kompispris. Båda gångerna hade vi sex. Och skulle jag blivit dömd för sexköp hade jag hungerstrejkat mig till döds i en låda på Sergelstorg.
Citera
2024-08-26, 13:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Hur menar du? Många torskar går regelbundet till en och samma flicka på respektive salong, för "massage."

Jag menar t ex att såvitt känt var det ENDAST hon som hade sex med honom, övriga har tvärtom gjort polissak av att de INTE ville göra något sexuellt med honom. En regelrätt prostituerad har ju givetvis mer än en enda klient. Vidare har hon såvitt känt betalat samma summa som alla de andra som inte hade sex med massören.
Citera
2024-08-26, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Om det var ombytta roller, att mannen köpt sexuella tjänster för 50k. Så hade han hängts ut, blivit av med jobbet och förmodligen hela sitt liv.

Bara i Sverige.

Fast nu köpte hon ju inte sex för 50k. Men om du tror det så kan du väl själv försöka att köpa sex av en massör/massös för samma pris som massagen kostar. Lycka till!
Citera
2024-08-26, 13:06
Medlem
Citat:
Jag menar t ex att såvitt känt var det ENDAST hon som hade sex med honom, övriga har tvärtom gjort polissak av att de INTE ville göra något sexuellt med honom. En regelrätt prostituerad har ju givetvis mer än en enda klient. Vidare har hon såvitt känt betalat samma summa som alla de andra som inte hade sex med massören.

Teoretiskt kan det finnas fler som hon men som då när polisen hörde av sig valde att inte berätta att de haft sex med sin massör.

Vilket inte ändrar något i sak.
Citera
2024-08-26, 13:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Definiera "liknande fall". Jag tror inte du har ett enda fall med motsvarande omständigheter.

Det är en åsikt som behöver beläggas för att tas på allvar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/aklageren-yonimassagen-kan-vara-ett-sexkop

https://www.expressen.se/nyheter/--kritiserade-underlivsmassagen-kan-var-sexkop-sexuell-tjanst/

Här har du två

Så länge de inte åtalar så är det bara tomma ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in