2024-08-26, 11:09
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det är inte ett sexköp om hon inte betalat. Och kvinnan tycks ha betalat samma pris som för en vanlig massage. Då krävs annan stödbevisning för att fälla henne. Det hela är inte komplicerat, försök förstå det jag säger till dig.

Att det finns en bonus med sexuella tjänster som ett sätt att locka kunder, gör det inte mindre till ett sexköp. Möjligen första gången det sker, men knappast efter 69 gånger.

Jag konstaterar att du väljer att sila mygg och svälja kameler i det här fallet och ignorerar frågor som ställs till dig. Det brukar handla om att man är biased och har en övergripande agenda. Det gör fortsatt diskussion med dig ointressant.

Ha en fortsatt bra dag!
Citera
2024-08-26, 11:14
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Att det finns en bonus med sexuella tjänster som ett sätt att locka kunder, gör det inte mindre till ett sexköp.

Exakt, det har jag redan förklarat flera gånger.

Citat:
Möjligen första gången det sker, men knappast efter 69 gånger.

Du beskriver omständigheterna i ärendet på ett felaktigt sätt trots att du fått dem förklarade för dig flera gånger. Varför?

Citat:
Jag konstaterar att du väljer att sila mygg och svälja kameler i det här fallet och ignorerar frågor som ställs till dig.

Nämn en fråga jag inte besvarat. En enda.
Citera
2024-08-26, 11:15
Medlem
Sunflowerpower666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Alltså, jag vetifan, men såhär: it looks like a duck, it walks like a duck, in that case it's a fucking duck!

Only in Sweden... Endast här kan man lyckas trolla med sanningen så pass mycket att det är fel att säga rätt ut att något är vad det faktiskt är. Skrämmande utveckling...
Citera
2024-08-26, 11:17
Medlem
immenhusens avatar
Detta är ju ett fantastiskt prejudikat för alla torskar, vilka håller hus vid thaisalongerna.

/AI
Citera
2024-08-26, 11:21
Medlem
Citat:
Tror du att en manlig kund hade kunnat använda samma försvar och kommit undan?
Nu kanske, med hänvisning till denna dom. Det lyckliga slutet är en bonus som massagestället bjuder på.
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Detta är ju ett fantastiskt prejudikat för alla torskar, vilka håller hus vid thaisalongerna.

Som redan förklarats i tråden ett antal gånger är omständigheterna inte jämförbara så detta kommer inte att förändra nånting.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Betala hon med kontanter så kan man inte döma henne för det finns inga bevis. Det finns bara bevis om man är en idiot som swishar.
Citera
2024-08-26, 11:24
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Only in Sweden. Klart hon skall åka dit. Hon har ju köpt sex.
Eh, ja?
Det är ju bara i Sverige som prostitution är olagligt, i resten av världen är det lagligt.
Citera
2024-08-26, 11:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunflowerpower666
Only in Sweden... Endast här kan man lyckas trolla med sanningen så pass mycket att det är fel att säga rätt ut att något är vad det faktiskt är. Skrämmande utveckling...

Hennes historia är i en juridisk mening inte orimlig och måste därför motbevisas för att få henne dömd. Det kallas rättssäkerhet.

Frågan har utretts av polis och åklagare och bedömning har gjorts att sexköp inte kan styrkas. Vill du göra gällande att rättsväsendet på något sätt favoriserat henne för att hon är kvinna så ligger bevisbördan för detta påstående på dig.
Citera
2024-08-26, 11:26
Medlem
Det är svårt att göra någon bedömning eftersom du utelämnar underlag som fup och dom. Det har skrivits böcker och avhandlingar i Sverige som påvisar att kvinnliga gärningsmän behandlas som offer.
Citera
2024-08-26, 11:27
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Eh, ja?
Det är ju bara i Sverige som prostitution är olagligt, i resten av världen är det lagligt.

Trams. Finns t o m fler länder som har samma sorts lagstiftning som Sverige. Se själv:

https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2021/695394/IPOL_STU(2021)695394_EN.pdf
Citera
2024-08-26, 11:27
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Exakt, det har jag redan förklarat flera gånger.
Du beskriver omständigheterna i ärendet på ett felaktigt sätt trots att du fått dem förklarade för dig flera gånger. Varför?
Att du anser dig sitta på tolkningsföreträde i ärendet, silar mygg och sväljer kameler, blundar för kvinnan bestickande fakta och polisens nonchalans i ärendet, gör inte dina förklaringar bättre, även om du upprepar dem.
Citat:
Nämn en fråga jag inte besvarat. En enda.
Citat:
Jag konstaterar att en kvinna fick sexuella tjänster utförda av en massör i hans salong. Kvinnan påstår i ett (1) förhör att de hade en romantisk relation som var begränsad till massageinstitutet. Det framkom också i sms att han var den som berörde kvinnan och att kvinnan inte rörde mannen. Polis väljer att rakt av att köpa kvinnans krystade försvar och utreder inte ärendet vidare.

Tex hade man kunnat kolla upp de kvinnor som gett massören lysande recensioner, för att få fram om det var fler som betalt för sexuella tjänster. Kanske hade man kunnat förhöra kvinnan igen om det absurda i att de hade en ömsesidig sexuell relation, då endast massören vidrörde kvinnan. Istället menade polis efter samtalet med kvinnan att ingen misstanke om köp av sexuell tjänst förelåg och lade ner ärendet.

Du tycker inte själv att det är ett nonchalant och märkligt förfarande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in