2024-08-26, 12:30
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Klart att han inte begått något brott om priset han betalar är ett vettigt pris för en stunds massage. Skulle jag bli avrunkad av en thailändsk kvinna efter att ha betalt en femhundring för en timmes massage och jag då sedan in te betalar mer för den avslutande kukmassagen, så har jag inte köpt sex. Slänger jag upp en femhundring till eller betalar 2000:- för en timmes massage, tja då är det en annan sak.

Hmmm, 1 timmes massage på en thaisalong kostar 400 kr.
Ett handjob 500 kr till , totalt 900 kr

Så du menar om en man betalar 800-900 kr för massage så kan lagligt även den sexuella
tjänsten ingå ? Självklart inte.

800-900 kr motsvarar vad hon betalat per "behandling " under ett års tid.
Citera
2024-08-26, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Detta måste ju vara en öppning för alla sexköpare. Om man går och köper asdyr massage och sedan får frivilligt sex gratis efteråt så är det inte ett brott.

Jag skulle då som åklagare skjuta in mig på att det betalats en orimlig summa för massagen, dvs att man dolt något annat genom att stämpla in "massage" i kassan. T ex så är det ju ganska självklart att om någon betalar 1500-2000:- för en timems massage på en thaisalong där närmaste konkurrent säljer samma massage för 500:-, så är det något som inte stämmer.

Kvinnan i det aktuella fallet verkar ha betalt 700:- per massage ungefär. Det är billigt och inte asdyrt. Hade hon betalt 2000:- per gång kanske åklagaren hade dragit andra slutsatser än vad som nu skedde.
Citera
2024-08-26, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Om han har våldtagit 4 så kanske han gjorde fittmassage gratis...

Klart han bjöd på den tjänsten. Killen är ju en hedersknyffel. Kvinnan ett slemmigt svin. Enligt vissa i tråden alltså. :-)
Citera
2024-08-26, 12:33
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Jag skulle då som åklagare skjuta in mig på att det betalats en orimlig summa för massagen, dvs att man dolt något annat genom att stämpla in "massage" i kassan. T ex så är det ju ganska självklart att om någon betalar 1500-2000:- för en timems massage på en thaisalong där närmaste konkurrent säljer samma massage för 500:-, så är det något som inte stämmer.

Kvinnan i det aktuella fallet verkar ha betalt 700:- per massage ungefär. Det är billigt och inte asdyrt. Hade hon betalt 2000:- per gång kanske åklagaren hade dragit andra slutsatser än vad som nu skedde.

Ja asså är det lungt att knulla om man bara betalar 700 då har vi ju lösningen för alla sexköpare där lixom.
Senast redigerad av bithax 2024-08-26 kl. 12:36.
Citera
2024-08-26, 12:34
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, jag går på statistik från liknande fall. Detta har enbart att göra med att kunden var kvinna och massören man. En manlig kund hade åtalats för sexköp efter redan första förhöret.

Det är likadant med sk yonimassage som är en erotisk massage till för kvinnor. Flera kändisar som Bianca Ingrosso mfl har öppet gått ut med att de går på det, men ändå är det ingen åklagare som ens tänker på att åtala dem för sexköp.

Kvinnor som betalar för sex och bögar som betalar för sex har immunitet.
Citera
2024-08-26, 12:38
Medlem
kyrkstockens avatar
Det är fullt lagligt för kvinnor att köpa sex altså men inte män.

Jag vill se ett prejudikat från högsta domstolen hurvida kvinnor är att betrakta som vuxna människor som bär ansvaret för sina egna handlingar.

Vi har väldigt många domar som pekar åt båda håll.
Citera
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Klart han bjöd på den tjänsten. Killen är ju en hedersknyffel. Kvinnan ett slemmigt svin. Enligt vissa i tråden alltså. :-)

Det är lagligt att vara en hora i Sverige.
Sedan kan man tycka dom är slemmiga, men vi ska inte glömma bort de trauman verksamheten för med sig.

Tänk om kvinnan har barn? Hur känner hennes man nu? Alla familjer som splittas pga sexköperi.
Senast redigerad av bithax 2024-08-26 kl. 12:41.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Hmmm, 1 timmes massage på en thaisalong kostar 400 kr.
Ett handjob 500 kr till , totalt 900 kr

Så du menar om en man betalar 800-900 kr för massage så kan lagligt även den sexuella
tjänsten ingå ? Självklart inte.

800-900 kr motsvarar vad hon betalat per "behandling " under ett års tid.

Du hittar inte en timme för 400 längre. Finns ett fåtal ställen i stan som fortfarande kör 500:- för en timme. Så säg 950:- för massage och ett runk. Och du hittar knappast en seriös thaimassage som tar det timpriset.

Kvinnan verkar ha betalt ca 700:- per besök om du delar den totala summan i antal tillfällen. vilket är billigt.

Och nej, det är inte lagligt att köpa massage + sex oavsett det kostar en hundring eller en tusing. Det vi pratar om nu är dels huruvida vi tror att de där 700:- hon betalade varje gång också var för sex. Jag tror det inte. Sedan pratar vi också om man skulle kunna köpa sex och komma undan med det ifall man greps av polisen och de kunde se att man fått utlösning inne på massagesalongen. Och då tror jag att man skulle kunna det förutsatt att man dels inte dubbeelswishat, dels "bara" betalt låt säga 800-900 för tjänsterna. Men lagligt blir det ju inte om det är så att både massör och masserad vet att det är ett runk som köps.
Citera
2024-08-26, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Kvinnor som betalar för sex och bögar som betalar för sex har immunitet.
När jag gick tätast under hård cykelträning så var jag hos henne var tredje vecka som var tillräckligt. Cirka 50 mil hård cykling per vecka. Undrar hur hårt kvinnan i tråden tränat eftersom hon behövt 70 behandlingar per år.
Citera
2024-08-26, 12:41
Medlem
Citat:
Ja asså är det lungt att knulla om man bara betalar 700 då har vi ju lösningen för alla sexköpare där lixom.

Lugnt och lugnt, det hela handlar ju om bevisning. Jag köpte själv sex för ungefär den summan för ett tag sedan. Hade jag åkt dit hade jag dömts. Detta eftersom det i min mobil såklart fanns en uppgörelse av affären plus att kvinnan i fråga är en annonserande eskort.

Men om en thaisalong stämplar in 700:- och jag betalar detta så blir det svårare för en åklagare att bevisa att sexet på slutet var en del av affären och inte något som blev för att vi tände på varandra.

Försök sedan att hitta någon som vill massera och runka någon en timme för priset 700:-. DET lär du inte lyckas med.
Citera
2024-08-26, 12:43
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Lugnt och lugnt, det hela handlar ju om bevisning. Jag köpte själv sex för ungefär den summan för ett tag sedan. Hade jag åkt dit hade jag dömts. Detta eftersom det i min mobil såklart fanns en uppgörelse av affären plus att kvinnan i fråga är en annonserande eskort.

Men om en thaisalong stämplar in 700:- och jag betalar detta så blir det svårare för en åklagare att bevisa att sexet på slutet var en del av affären och inte något som blev för att vi tände på varandra.

Försök sedan att hitta någon som vill massera och runka någon en timme för priset 700:-. DET lär du inte lyckas med.

Mm. Sen tar man det på friskvårdsbidraget. Haha 😛. Nä jag får aldrig gå på salong själv för tjejen. Hon är thai och hon vet hur hungriga dom är.
Senast redigerad av bithax 2024-08-26 kl. 12:45.
Citera
2024-08-26, 12:44
Medlem
Citat:
Det är lagligt att vara en hora i Sverige.
Sedan kan man tycka dom är slemmiga, men vi ska inte glömma bort de trauman verksamheten för med sig.

Tänk om kvinnan har barn? Hur känner hennes man nu? Alla familjer som splittas pga sexköperi.

Du pratar med fel person. Jag är övertygad om att hon inte köpte sex. Så ingen har begått ett brott när denna kvinna och massör knullade. Mannen är sedan en slemmig våldtäktsman men inte i detta fall. Huruvida någon av dem var otrogen mot en ev partner framgår inte någonstans och otrohet är en helt annan fråga, så ställ den i rätt tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in