2024-08-26, 12:03
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det har jag inga problem att stå för. Inte hela den civiliserade världen, bara drygt 90% som inte har Sveriges muslimska "haram" lagar. Ok?

Om det är vad du kallar för att "stå för något" så får det väl vara så.
Citera
2024-08-26, 12:04
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Då är du naiv.

Eller så är du paranoid. Utan närmare undersökning kring området så får vi väl bordlägga frågan.
Citera
2024-08-26, 12:11
Medlem
Om t ex en hantverkare, tatuerare, frisörska eller städerska har sex med personen denne jobbar för. Är det då automatiskt sexköp för att pengar varit inblandade?
Citera
2024-08-26, 12:13
Avslutad
Jag tänker så här att om de knullar på hans arbetstid som hon betalat för så är det sexköp oavsett om det sker efter tionde gången eller om det låter billigt eller att priset inte ökat.

Förekom det överhuvudtaget någon vanlig massage innan de gick över till sex? Eller kom hon dit betalade och de hade sex direkt.

Men som sagt hon har betalat honom för en tjänst den timmen och använder de en del av den timmen till att ha sex så är det en sexuell tjänst som hon betalat för.
Citera
2024-08-26, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
Sluta använda uttrycket killgissning, hans jobb är att ta på kunder, det är en massörs jobb, ditt antagande att han försöker ligga med alla kunder är väldigt illa överensstämmandes med verkligheten, man har en professionell distans, det är snarare hon som blivit tänd under massagen, kvinnor gör lite som dom vill, normer och regler gäller bara män inte kvinnor, en kvinna kan säga -ska vi ha sex? ta en man försiktigt mellan benen för att visa intresse eller liknande, män i en yrkesroll gör sällan eller aldrig så.

Jag är kille och gissar, alltså killgissning. har du problem med det, synd.

Och läs in dig på fallet för tusan. Han är dömd för 4 st sexuella övergrepp i samband med sitt masserande. Så mycket för ditt hengissande vad gäller hans professionella distans.
Citera
2024-08-26, 12:17
Medlem
bithaxs avatar
Jag tycker det är dåligt att fallet inte prövas av domstol. Men det är åklagaren som valt att inte väcka åtal baserat på sin egen tolkning av lagen. Det är ju dock inte säkert att en domstol skulle göra samma bedömning. Känns jävligt tveksamt tycker jag.
Citera
2024-08-26, 12:18
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Eller så är du paranoid. Utan närmare undersökning kring området så får vi väl bordlägga frågan.

Nej, jag går på statistik från liknande fall. Detta har enbart att göra med att kunden var kvinna och massören man. En manlig kund hade åtalats för sexköp efter redan första förhöret.

Det är likadant med sk yonimassage som är en erotisk massage till för kvinnor. Flera kändisar som Bianca Ingrosso mfl har öppet gått ut med att de går på det, men ändå är det ingen åklagare som ens tänker på att åtala dem för sexköp.
Citera
2024-08-26, 12:19
Medlem
Agent.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
En aspekt är väl att sexköpslagen har som mål att skydda traffikingoffer, den manliga massören är knappast ett offer här i den meningen...

Därmed inte sagt att inte samma lagar ska gälla för kvinnor och män.
Men det kan ju i någon mån påverkat åklagarens ställningstagande.
Sexköpslagen har inte som mål att skydda traffickingoffer. Den underlättar trafficking genom att göra själva verksamheten grön och tillåten. Det innebär att Sverige har tillåtit en enorm undre värld inom trafficking att få gro i Sverige. Vänta bara, om ett antal år kommer skandalen att uppdagas. Då kommer isberget komma upp under ytan.
Citera
2024-08-26, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
Har fortfarande inte framkommit hur detta blev en rättegång? vem anmälde vem? sett en del PT på gymmet som jag var medlem i förr som bara hjälpte kvinnor och smörade för dom, där kan du snacka om skäl till avsked, men jag hade missat den detaljen att han var dömd sedan innan, det skulle ju klart försvåra att han har det jobbet i mina ögon, han är kanske egenföretagare

Vilken rättegång pratar du om? Det blev aldrig någon rättegång om sexköp vad jag fattar det. Åklagaren ansåg inte att det fanns något som pekade på att sex hade köpts.

Om du sedan undrade över hur polisen fick kännedom om att kvinnan och massören haft sex så var det i samband med utredningen om hans sexövergrepp, som alltså ledde till 4 fällande domar.

Varför tycker du att ordet killgissning är så illa när du själv sitter och gissar vilt utan att ens ha satt dig in i någon av alla detaljer i detta fall? Att 99,99% av alla manliga massörer har en hög integritet och gör sitt jobb professionellt har liksom inte med saken att göra. Eller huruvida kvinnan i det aktuella fallet blev superkåt och ville knulla direkt hon såg massören i fråga.
Citera
2024-08-26, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Ok, så om en kvinnlig massös som ett sätt att få stammisar börjar runka hennes manliga kunder och mannen kommer tillbaks 70 gånger, har han inte begått något brott?

Jag ser en lukrativ laglig affärsverksamhet för alla kvinnor som tidigare inte fått kunder pga att kunderna varit rädda för att åka dit.

Klart att han inte begått något brott om priset han betalar är ett vettigt pris för en stunds massage. Skulle jag bli avrunkad av en thailändsk kvinna efter att ha betalt en femhundring för en timmes massage och jag då sedan in te betalar mer för den avslutande kukmassagen, så har jag inte köpt sex. Slänger jag upp en femhundring till eller betalar 2000:- för en timmes massage, tja då är det en annan sak.
Citera
2024-08-26, 12:28
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jag är kille och gissar, alltså killgissning. har du problem med det, synd.

Och läs in dig på fallet för tusan. Han är dömd för 4 st sexuella övergrepp i samband med sitt masserande. Så mycket för ditt hengissande vad gäller hans professionella distans.

Om han har våldtagit 4 så kanske han gjorde fittmassage gratis...
Citera
2024-08-26, 12:29
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Åklagarens motiv är att kvinnan inte betalade för sex, utan att detta skedde efter massagen, och att kvinnan hade betalat för massagen även om hon så att säga inte fått sex på köpet. Under ett års tid betalade kvinnan totalt 50.000:- för 70 behandlingar av massören. Det var vid ca. det tionde besöket som massören och kvinnan enligt artikeln började bli "intima" med varandra. Alltså, jag vetifan, men såhär: it looks like a duck, it walks like a duck, in that case it's a fucking duck!

Jo - alltså den enda skillnaden mot en man som går och betalar för en massage och får en happy ending och en kvinna som går och betalar för en massage och har sex med massören är ju könet - så fort det finns en ekonomisk transaktion och sex inblandat borde bedömningen vara lika. Jag kan heller inte förstå skillnaden på yoni massage och att gå på thaimassage med tillhörande tjänster. I min tankevärld är det samma sak att ge en kvinna en orgasm som att ge en man. Är det ena brottsligt borde det andra vara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in