2024-08-26, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Fast det är det ju inte. I en thaisalong har du garanterat uppgifter om flera sexkunder, vilket får anses utesluta att det skulle vara något ömsesidigt sexuellt förhållande.

Ja men då är vi överens eftersom detta är ömsesidigt, iallafall objektivt sett
Citera
2024-08-26, 11:49
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det säger jag inte, men råkar faktiskt vara förhållandevis kunnig inom juridiska bedömningar. Hade jag varit du hade jag försökt lära mig något istället.

Ge specifika exempel på detta.

Specifikt VAD blundar jag för? Ge exempel.

Om du vill göra gällande att polisen inte ens försökt utreda ärendet ordentligt pga av att hon är kvinna så ligger bevisbördan på dig. Har du något att presentera i den riktningen?

Jag upprepar dem bara för att du inte tycks förstå dem.

Bitch please, du redigerade det där inlägget 20 minuter efter att du skrev det. Hur fan ska jag kunna se frågan då?

Jag ska dock såklart svara nu:

Japp, det vidgår båda parter och jag har aldrig sagt något annat.

Källa? Jag har inte tillgång till hela artikeln. Detta bevisar inte sexköp. Om du vill att jag ska kommentera omständigheterna ytterligare behöver jag ha tillgång till underlaget. Får man skicka hela artikeltexten via PM?

Varken du eller jag har väl tillgång till polisens utredning? Det här påståendet måste du backa upp om du ska göra det.

Håller med. Men hur vet du att det inte hänt?

Och fråga henne vad? Förklaringen är inte absurd i en juridisk mening.

Det beror helt på vilka övriga utredningsinsatser som gjorts. Ingen av oss har väl som sagt tillgång till utredningen?

Tror du att en manlig kund hade kunnat komma undan med samma försvar? Säg ett enda fall där en kvinna blivit åtalad och dömd för sexköp.
Citera
2024-08-26, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Att kvinnan kommer tillbaks och får sexuella tjänster utförda 70 gånger talar för att hon var rätt medveten om vad som skulle ske.

Ömsesidigt var det inte, då endast mannen rörde kvinnan och inte tvärtom.

Så någon slags "yonimassage" och liknande

Borde isåfall falla under sexköp. Kvinnans kön verkar slippa undan att kriminaliseras.
Orättvist mot männen då
Citera
2024-08-26, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Så om det är sexköp eller inte, har inte med handlingen att göra utan är endast en fråga om pris?
Om en man köper thaimassage för 300 spänn och efter några träffar då även har samtyckande sex utan att han skjuter till 800 spänn som de andra gubbarna gör för att få en handtralla efteråt. Då tycker inte jag att mannen faktiskt köpt sex nej.
Citera
2024-08-26, 11:53
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Hennes historia är i en juridisk mening inte orimlig och måste därför motbevisas för att få henne dömd. Det kallas rättssäkerhet.

Frågan har utretts av polis och åklagare och bedömning har gjorts att sexköp inte kan styrkas. Vill du göra gällande att rättsväsendet på något sätt favoriserat henne för att hon är kvinna så ligger bevisbördan för detta påstående på dig.
Hon hävdar att dom inlett en intim relation. Har dom haft sex annars också på annan plats, eller är alla gånger dom haft sex kopplade till massagebesöken? Tycker inte hennes historia håller. Massören nekade dessutom att de haft sex vilket tyder på att han gjorde det för betalt.

Annars kunde alla prostituerade börja med att koka kaffe åt sexköparen och sedan kan man hävda att man sålde kaffe men sedan råkade inleda en intim relation. Korrupt åklagare är det frågan om.
Citera
2024-08-26, 11:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Vilka västeuropeiska länder då?

Orkar inte gå genom hela din lista men från början i alfabetisk ordning:
- Austria, Prostitution is legal and regulated
-Bulgaria ,Prostitution is not specifically addressed by the law, thus legal even if unregulated
- Croatia, Engaging in prostitution (literally ‘falling into prostitution’) is a criminal offence
- Cyprus, Voluntary prostitution is not addressed by the law and is thus considered legal
- Czech Republic, Since 1990, prostitution in the Czech Republic is legal
- Denmark, Prostitution has been partially decriminalised in Denmark
- Estonia, Prostitution is legal but unregulated.
- Finland, Prostitution is legal and unregulated.

I en överväldigande majoritet av länderna verkar det vara lagligt. Sverige lagstiftning påminner mer om nått man kunde hitta i Östeuropa innan Sovietunionens kollaps.

T ex nästa fucking land på listan, Frankrike.

"The French approach completely changed in 2016, switching the target in the fight against prostitution from the sex workers to the clients. /.../ According to this provision ‘the act of soliciting, accepting or obtaining sexual relations from a person who practices prostitution, even on an occasional basis, for remuneration, a promise of remuneration, a performance in kind or a promise of such an advantage is punished"

Du bara "råkade" sluta innan Frankrike?
Citera
2024-08-26, 11:56
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
T ex nästa fucking land på listan, Frankrike.

"The French approach completely changed in 2016, switching the target in the fight against prostitution from the sex workers to the clients. /.../ According to this provision ‘the act of soliciting, accepting or obtaining sexual relations from a person who practices prostitution, even on an occasional basis, for remuneration, a promise of remuneration, a performance in kind or a promise of such an advantage is punished"

Du bara "råkade" sluta innan Frankrike?
Det ändrar inte att över 90% av civiliserade länder inte har Sveriges stenålderslagar. Främst verkar det vara länder med en extrem muslimsk invandring som infört era sharialagar.
Citera
2024-08-26, 11:57
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tror du att en manlig kund hade kunnat komma undan med samma försvar?

Om omständigheterna var exakt desamma så är jag övertygad om det.

Citat:
Säg ett enda fall där en kvinna blivit åtalad och dömd för sexköp.

Jag har ingen koll på enskilda fall av endera kön. Känner bara till Paolo Roberto på manssidan.
Citera
2024-08-26, 11:58
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det ändrar inte att över 90% av civiliserade länder inte har Sveriges stenålderslagar.

Och? Faktum kvarstår att du bevisligen hade fel. Stå för det istället för att skylla ifrån dig.
Citera
2024-08-26, 11:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Om omständigheterna var exakt desamma så är jag övertygad om det.

Jag har ingen koll på enskilda fall av endera kön. Känner bara till Paolo Roberto på manssidan.

Då är du naiv.
Citera
2024-08-26, 12:00
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Och? Faktum kvarstår att du bevisligen hade fel. Stå för det istället för att skylla ifrån dig.
Det har jag inga problem att stå för. Inte hela den civiliserade världen, bara drygt 90% som inte har Sveriges muslimska "haram" lagar. Ok?
Citera
2024-08-26, 12:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Hon hävdar att dom inlett en intim relation. Har dom haft sex annars också på annan plats, eller är alla gånger dom haft sex kopplade till massagebesöken? Tycker inte hennes historia håller.

På ett personligt plan kan man tycka vad man vill om hennes historia, själv vill jag inte uttala mig med säkerhet på befintligt underlag. Men i en juridisk mening behöver den motbevisas för att fälla henne.

Citat:
Massören nekade dessutom att de haft sex vilket tyder på att han gjorde det för betalt.

Jag har ingen tillgång till detta underlag. Om jag ska kommentera det behöver jag ha tillgång.

Citat:
Annars kunde alla prostituerade börja med att koka kaffe åt sexköparen och sedan kan man hävda att man sålde kaffe men sedan råkade inleda en intim relation.

Trams.

Citat:
Korrupt åklagare är det frågan om.

Sådana påståenden medför bevisbörda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här