2024-08-16, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Hammarby gick obesegrade genom intertoto cupen för typ 15 år sedan. Har ett par resultat på 80 talet.

Dif har lyckas vända från att varit absolut sämst av de svenska lagen fram till ECL gruppspelet häromåret.

Ah ok, man lär sig nåt nytt varje dag.

Jo DIF har inte precis gjort nåt avtryck förrän nyligen enligt mitt minne.
Citera
2024-08-16, 23:44
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindansosen
Vad tror ni om derbyt på söndag?

DIF ska vinna...
Det är betydligt viktigare att DIF vinner än vad det är för AIK och tittar man historiskt så suger DIF alltid på derbyn. Dom har det där jävla derbyspöket som bråkar och Kim och Tolles facit mot AIK är pinsamt.

Därför vinner inte DIF, kryss eller torsk blir det.
Jag håller på AIK i den matchen ska dock sägas.
Citera
2024-08-17, 06:40
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Är ju långt ifrån första gången ni skyller på spelarens psyke när dom vill lämna er klubb, tror nog det ligger annat bakom.
Publik? Ni har ett lägre publiksnitt än Malmö trots nästan dubbel kapacitet.
Vad får du det ifrån? Vi har ett par hundra fler än Malmö. Publikligan är AIK, Bajen, Djurgården.
Trots att vi bara är trea i staden så är vi före alla andra och har fyra gånger fler än Häcken.
Citera
2024-08-17, 07:11
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Trots att vi bara är trea i staden så är vi före alla andra och har fyra gånger fler än Häcken.
Om inget annat ser vi ett ganska tydligt gap ner till övriga när vi tittar på bortafölje. Invasionen av Malmö för cupfinalen hade aldrig gått i motsatt riktning, och Kalifatet fick bara med sig typ 80 pers till Grekland. Ohyggligt svagt. Detta är väl dock en diskussion för supportertråden?
Citera
2024-08-17, 08:13
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Om inget annat ser vi ett ganska tydligt gap ner till övriga när vi tittar på bortafölje. Invasionen av Malmö för cupfinalen hade aldrig gått i motsatt riktning, och Kalifatet fick bara med sig typ 80 pers till Grekland. Ohyggligt svagt. Detta är väl dock en diskussion för supportertråden?

Thessaloniki är dessutom utöver matchen en riktigt trevlig ”weekend-stad” (även mitt i veckan) och det går direktflyg från Köpenhamn. Hur dessa platser inte överbokades med 100x är svårt att förstå.
Citera
2024-08-17, 09:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Thessaloniki är dessutom utöver matchen en riktigt trevlig ”weekend-stad” (även mitt i veckan) och det går direktflyg från Köpenhamn. Hur dessa platser inte överbokades med 100x är svårt att förstå.

Är det en trevlig weekendstad mitt i sommaren? Hört så mycket negativt om Aten mitt i sommaren.

Men jag tycker också det var lite konstigt få. I mitt fall hindrades jag av jobb, men många var ju fortfarande lediga.

Tänker att många var lite sportsligt uppgivna. Jag trodde inte på detta.

Försöker lösa Prag nu, men krockar med jobbgrejer jag måste pussla med.
Senast redigerad av mishima 2024-08-17 kl. 09:20.
Citera
2024-08-17, 09:22
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Hammarby gick obesegrade genom intertoto cupen för typ 15 år sedan. Har ett par resultat på 80 talet.

Dif har lyckas vända från att varit absolut sämst av de svenska lagen fram till ECL gruppspelet häromåret.
Där kom Intertoto-cupen igen...

Snälla bara släpp den, för eran egna skull. Huski cup var ju åtminstone i mer närtid och ungefär lika tung turnering.

Hur var det nu? Eran "vinst" i intertotocupen gav er en kvalplats i as bara rundan av Uefa-cupen? Så eran största framgång i Europa är att ni fått kvala dit?
Senast redigerad av trazkei 2024-08-17 kl. 09:26.
Citera
2024-08-17, 09:55
Medlem
trazkeis avatar
VSK-Kalmar är ju lätt dagens match. Visserligen har man ju sagt att VSK nog är körda nu. Men vad händer om dom slår Kalmar? Är dom med igen då? Eller är både dom och Kalmar körda i sådana fall?

Sedan är det lite kul att Blåvitt möter ditt bogeyteam Sirius och Bajen sitt mardrömslag Värnamo.
Senast redigerad av trazkei 2024-08-17 kl. 09:58.
Citera
2024-08-17, 10:12
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Är det en trevlig weekendstad mitt i sommaren? Hört så mycket negativt om Aten mitt i sommaren.

Men jag tycker också det var lite konstigt få. I mitt fall hindrades jag av jobb, men många var ju fortfarande lediga.

Tänker att många var lite sportsligt uppgivna. Jag trodde inte på detta.

Försöker lösa Prag nu, men krockar med jobbgrejer jag måste pussla med.

30-32 grader nu. Linneskjorta så är det t.om svalt

Hög kvalitet på framförallt seafood om man gillar det till löjligt rimliga priser (i SEK!). Fin stad i övrigt och trevligt folk, rekommenderas absolut om man inte varit där.

Det senare i ditt inlägg är väl dock vad frågan egentligen handlar om. Otänkbart att de platser ni fick inte skulle varit slut 5 min efter biljettsläpp hos oss.
Citera
2024-08-17, 10:34
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Tror skåningarna hade fått det ganska svettigt i Thessaloniki. Har träffat en del greker genom åren, och PAOK specifikt har gott om psykfall. Det är andra regler som gäller på kontinenten.

Hur som helst är det ganska konstigt att slå sig för bröstet över sin publik samtidigt som man får med sig ett mindre bortafölje till Grekland än vad vi hade i Moskva 2012. Otänkbart att något Stockholmslag gjort liknande resa utan ett bortafölje räknat i tusental. Kalifatet ska nog vara rätt nöjda med att ha seglat förbi fiskebyns stolthet, men att sträcka sig längre än så är ren hybris.
Citera
2024-08-17, 11:34
Medlem
Mjällbys tränare sjukskriven på obestämd tid. Har han gått in i den berömda väggen eller är det något annat som ligger bakom?
Citera
2024-08-17, 11:43
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Tror skåningarna hade fått det ganska svettigt i Thessaloniki. Har träffat en del greker genom åren, och PAOK specifikt har gott om psykfall. Det är andra regler som gäller på kontinenten.

Hur som helst är det ganska konstigt att slå sig för bröstet över sin publik samtidigt som man får med sig ett mindre bortafölje till Grekland än vad vi hade i Moskva 2012. Otänkbart att något Stockholmslag gjort liknande resa utan ett bortafölje räknat i tusental. Kalifatet ska nog vara rätt nöjda med att ha seglat förbi fiskebyns stolthet, men att sträcka sig längre än så är ren hybris.

MFFs bortaföljen:

Munchen 79: 8000 personer

Wolfsburg 2020: 4200 personer

Madrid 2015: 3500 personer

Köpenhamn 2019: 2700

Paris 2015: 2500

Hur känns det som AIKare att sitta och prata om MFF och vårt bortafölje i Europa? Vi skåningar bär svensk fotboll, vi är Sveriges stolthet, så är det bara. Vårt notoriska bortafölje tystade hela Stamford bridge och fick engelsmännen att häpna. I Europa talar man om MFF!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in