2024-08-25, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Lite oklart om du hade en fråga där någonstans, men om hockey plötsligt var viktigt så vill jag bara påminna om Bajens 8 hockey guld. Men det kanske bara var viktigt med hockey när det gäller annat? Isf ber jag om ursäkt…

Djurgården är så klart en större motståndare för oss, det andra Stockholmslaget, som dessutom spelar på samma arena. ( fritt fram för er som nu känner att dom vill förminska derbyförlusterna mot Bajen att börja kommentera hur lite dom bryr sig om oss )

Derbyna mot Gnaget är förstås inte oviktiga på något sätt, men…ja du fattar.
Nej, jag hade ingen fråga.
Citera
2024-08-25, 22:59
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Vet inte vad som är skörast, att känna sig tvungen att skriva detta inför ett möte med Värnamo eller att man faktiskt inte lyckas slå ett lag som i första halvlek såg ut att göra allt man kunde för att låta häcken göra mål.

Fin skildring av Sverige utanför Stockholm som endast vänster-söder kan finna upprörande genom sitt arv och band med bönderna.

Förvånande att kossorna bara skulle vältas men twisten kom med grisarna. Bör dock faktakollas för tror inte kossorna var säkra liggandes.
Citera
2024-08-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
En spelare i Häckens damlag poserar med BPs jubeliumströja på sin Instagram. Hur kan Häcken tillåta det?
Det är såklart inte OK, även om just BP inte rör upp så mkt känslor.

Jag tycker BP har en av de bättre retroidéerna. De tröjir som "bara" är reklamfria med ett lite större anpassat klubbemblem är tama och trista.
Citera
2024-08-25, 23:14
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
AIK prickade verkligen rätt med tränare. Svensk tränarkår är så jävla trött. Är Rydström/ Kim/Lagerlöf verkligen det bästa? Inte konstigt då. Båda är extremt lättlästa och går på samma minor gång efter annan. Valfri Dansk eller Högmo hade gjort bättre med samma fina förutsättningar.

Belgiska ligans två bästa lag har Danskt på tränarbänken. Feyenoord har det. Förövrigt Brian Priske som tränar dom. Pappa till August. När Norwich letar nytt tittar man mot Danmark. Frank i Brentford högt aktad. 3 danska tränare i Bundesliga. Och visst fan var det en Dans i Sparta som utmanövrerade Rydström enkelt.

Hiljemark är spännande men talande att han fått sin tränarfostran i Danmark.

Citat:
Nikolai Baden, 24, tickar i alla boxar:
Dansk, matchotränad och uselt målsnitt
Den 24-årige anfallaren platsade inte i Lyngby, nästjumbo i danska ligan efter fem omgångar, och har inte gjort ett enda mål i seriesammanhang på två år

Sämst på plan. Såg helt lost ut. Undrar hur scoutingen gick till? Han car i Juves next gen lag som aldrig plockar fram något spännande? Gjorde tvåsiffrigt med mål i Österrike en gång för länge sen? Göteborg får ännu en gång förlita sig på att dom andra är sämre än sig själva. Ser inte hur Kalmar eller Västerås ska hitta form.
Citera
2024-08-26, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
1. Åslund gör 2 mål idag och sätter rätt löpningar hela tiden. Klass.
2. Haarala är ett kap.
3. Vi roterar oss till vinst till skillnad från Malmö och Häcken

Klass.

Oj roterade ni er till vinst i derbyt med eller krysset mot Göteborg som båda var under europakvaltid?
Vi har i alla fall 2 vinster och ett dåligt kryss nu mot Kalmar under samma period.
PUCKO ni råkar vinna en match och du blir helt till dig.
Citera
2024-08-26, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Svensk tränarkår är så jävla trött.
Dagens sanning. De är ofattbart usla. Man måste nog ha ett helt nytt tänk och ändra om tränarutbildningen. Högmo och Graham Potter visade vad man kan göra med svenska mediokra spelare.
Citera
2024-08-26, 01:38
Medlem
Vi ska inte ha Var i allsvenskan men vi borde verkligen haft målkameror, nu har det varit ett antal situationer där man inte vet om bollen varit inne eller inte, idag var diffens inne, nu påverkade det inte hur matchen slutade men seriöst det borde införas teknologi för att se om bollfan är inne.
Senast redigerad av fredrik29 2024-08-26 kl. 01:41.
Citera
2024-08-26, 01:39
Medlem
Och ni har fortfarande hängmatchen borta mot Häcken att spela och där brukar ni torska, och snart ska ni möta oss i malmö, torsk där med och vi kan i princip kryssa oss till guldet, känns nästan som bajen är mer utmanare än vad ni är.
Citera
2024-08-26, 06:54
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Vi ska inte ha Var i allsvenskan men vi borde verkligen haft målkameror, nu har det varit ett antal situationer där man inte vet om bollen varit inne eller inte, idag var diffens inne, nu påverkade det inte hur matchen slutade men seriöst det borde införas teknologi för att se om bollfan är inne.
Det är faktiskt sjukt att domarna missar den. Men samtidigt låg det enskilda misstaget väl i linje med resten av insatsen.
Citera
2024-08-26, 07:24
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Fin skildring av Sverige utanför Stockholm som endast vänster-söder kan finna upprörande genom sitt arv och band med bönderna.

Förvånande att kossorna bara skulle vältas men twisten kom med grisarna. Bör dock faktakollas för tror inte kossorna var säkra liggandes.
Ställ dig i Gullmars efter en djurgårdsmatch. Alla låter som Cokehyena. Ni har nog flest bönder av Stockholmslagen. Och då räknar jag inte er kärna av bönder från Åkersberga och Norrtälje.
Citera
2024-08-26, 07:34
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Ställ dig i Gullmars efter en djurgårdsmatch. Alla låter som Cokehyena. Ni har nog flest bönder av Stockholmslagen. Och då räknar jag inte er kärna av bönder från Åkersberga och Norrtälje.

Personligen känner jag en handfull gårdare. Två från Åland, en från södra Norrland, en från en håla norr om Uppsala, en från Norrtälje och en från Sthlm. Men det är bara Bajen som har bönder.
Citera
2024-08-26, 07:41
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Personligen känner jag en handfull gårdare. Två från Åland, en från södra Norrland, en från en håla norr om Uppsala, en från Norrtälje och en från Sthlm. Men det är bara Bajen som har bönder.
Personligen så bryr jag mig inte så mycket då alla storlag har bönder, det är knappast de som är de som gör klubben. Men Dif har sen arenaflytten försökt skapa en egen verklighet för att försvara sina egon när de gett upp allt de står för och bytt identitet. När till och med deras Ultras är grundade av ett kompisgäng från Norrtälje. UCN hade varit rimligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in