Citat:
Ursprungligen postat av
C000
Det är bisarrt att sådana här frågor ens dyker upp. Alla känner ju till "utmaningarna" vi står inför, men ändå går folk runt och hyllar ett styre som i sin falskhet har försatt oss i en situation där vi måste tänka oss för innan vi väljer var vi ska bo. Det handlar inte längre bara om oss själva, utan om våra barn och vår omgivning, hur de ska kunna vara fredade utan att dessa eller att man själv konstant ska vara fylld med ångest eller utsättas för problem som aldrig ens borde existerat från början.
När jag läser sådana här trådar kan jag inte låta bli att fundera på om det här är ett tecken på att den svenska kulturen kommer upphöra att existera helt och hållet där det ersätts med ett land där ingen längre vågar stå upp för sina värderingar. Det verkar som ingen vågar konfrontera frågorna med någon väsentlig kraft överhuvudtaget utan man kryper undan istället och frågar... snälla hjälp mig, var kan man bo nu så jag kan trygga familjens existens och välmående... snella, hjälp mig.... Det här riktas inte mot trådskaparen som sådan utan det ska ses som ett generellt inlägg i frågeställningen. Vad är nästa fråga... vilken skola vågar man placera sina barn i? Var vågar jag handla? I vilka områden vågar man vara i? Osv... är inte detta ganska idiotiskt på ren svenska, att man försöker köpa sig ur situationen, även om det innebär att alla ska bo i en trång lägenhet, bara för att krypa sig ur allt detta? Var är hedern? Var är modet? Hur 17 kan någon se sig ens i spegeln nuförtiden egentligen...
Min fetning.
Bra sammanfattning av de känslor som tycks styra inläggen i tråden.
Det går inte att vrida klockan tillbaka. Integrationen fortsätter som en långsam lavaström även om storstadsfamiljer med tillräckligt kapital kämpar om sina enklaver till sista blodsdroppen.
En mycket viktig anledning till den ökande integrationen är det faktum att våra ungdomar dagligen rör sig över kultur- och nationalitetsgränser. Allt fler ursvenskar bildar familj med utomnordiska ättlingar.
Framtidens Storstockholm kommer att vara en mosaik av människor från olika världsdelar, där vissa områden troligtvis kommer att vara mer eftertraktade, men så länge det finns köpstarka konsumenter, oavsett nationalitet, kan integrationen inte stoppas.