Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-24, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Säger inte att du har fel, men kollar du Hemnet vad som sålts så finns det gott om alternativt runt 7 miljoner på 90kvm
Ja men inte i bra områden utan att åka buss ett bra tag efter pendeln. Garanterat.
Citera
2024-08-24, 14:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Jo det förstår jag. Men nu handlar tråden om vilket område som är bäst utav de som har bäst förbindelser

Ju dyrare per kvadratmeter desto lugnare är en bra tumregel. Så Husby med 23k per m2 är nog inte att rekomendera.
Citera
2024-08-24, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Du får inte en trea i riktiga Bromma för 7 mille. Inte heller på Höjden eller Aspudden. Knappt ens i Kransen.

Det får du visst, vi har i närtid budat på flera fina, riktiga treor i både midsommarkransen men främst aspudden, 1910-1930tal, 65-78kvm dom flesta gick för runt 6.4-6.8m.

Bromma har vi sneglat en del på, runt nockeby/Abrahamsberg går det definitivt, lika så på stora essingen.
Citera
2024-08-24, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Det förutsätter att man inte är mentalt handikappad och kan ta hand om sig själv, så klart..

Menar du då att 97% ändå är det? Vill man ens bo där i sådant fall där om flykten av intellektuellt kapital gör sig påmint när man rör sig på hemmaplan?
Citera
2024-08-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Folk nämner Ekerö - flytta inte dit.

Jag tycker Ekerö är jättefint och trevligt. En idyll. Men Ekerö/Drottninghom/Brommaplan har kanske stans värsta trafik, jag jobbade där en längre tid. Om du vill flytta till Ekerö och ska jobba inne i stan, förbered dig på att både starta och avsluta dagen med att stå och stampa på Nockebybron i en timme eller så. Det är verkligen så hemskt, man kan tro att jag överdriver men det är helt horribelt i rusningstid.

Håller med dig. Ekerö kan vara hur fint som helst, men så länge det inte finns en tunnel eller annat färdmedel som faktiskt fungerar så är detta är nog bland de sämsta platserna i Sverige att bo på, dvs om man inte ska sitta i kö resten av livet. Dessa problem finns på alla sidor av Stockholm förvisso, men där har man åtminstone en relativt fungerande kollektivtrafik.
Citera
2024-08-24, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Även om det inte skjuts är Hallonbergen inget trevligt område. Hängde en del där förr och jag kan inte tänka mig att det blivit bättre nu. Nergånget, stökigt och deprimerande.

Senaste åren har det renoverats där. Var där en kort vända i juni och det är stor skillnad mot för 5-6 år sen. Många bostadsrätter som byggts också.
Citera
2024-08-24, 14:55
Medlem
Bor du mitt i ett villaområde är det lugnt och skönt i hela Stockholm.

Vissa kommuner är stökigare än andra men har du en buffer på 500 meter villor så är det alltid lugnt.

Du får dock kolla upp hur det ser ut med skolorna i området.
Citera
2024-08-24, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Folk nämner Ekerö - flytta inte dit.

Jag tycker Ekerö är jättefint och trevligt. En idyll. Men Ekerö/Drottninghom/Brommaplan har kanske stans värsta trafik, jag jobbade där en längre tid. Om du vill flytta till Ekerö och ska jobba inne i stan, förbered dig på att både starta och avsluta dagen med att stå och stampa på Nockebybron i en timme eller så. Det är verkligen så hemskt, man kan tro att jag överdriver men det är helt horribelt i rusningstid.
Dock (förhoppningsvis) 2 år kvar sen öppnar förbifarten. Borde bli bättre då
Citera
2024-08-24, 14:58
Sickla/Nacka/Älta(exklusive Stensö) är väl ok , men priserna På radhus och villor är helt vansinniga.

Lägenheter i nacka fins det gått om, ugglevägen vid ektorp centrum är ok så öven örnstigen i Älta Gård.

Längre bort än ektorp blir lite för långt om man ska in till stan(söder) på 15 min. City tar väl ytterligare 5-10 min
Citera
2024-08-24, 15:06
Medlem
Vaxholm (lite långt bort bara), Danderyd, Lidingö, Täby är det som gäller. Allt annat är KAOZZ.
Citera
2024-08-24, 15:09
Medlem
Det är bisarrt att sådana här frågor ens dyker upp. Alla känner ju till "utmaningarna" vi står inför, men ändå går folk runt och hyllar ett styre som i sin falskhet har försatt oss i en situation där vi måste tänka oss för innan vi väljer var vi ska bo. Det handlar inte längre bara om oss själva, utan om våra barn och vår omgivning, hur de ska kunna vara fredade utan att dessa eller att man själv konstant ska vara fylld med ångest eller utsättas för problem som aldrig ens borde existerat från början.

När jag läser sådana här trådar kan jag inte låta bli att fundera på om det här är ett tecken på att den svenska kulturen kommer upphöra att existera helt och hållet där det ersätts med ett land där ingen längre vågar stå upp för sina värderingar. Det verkar som ingen vågar konfrontera frågorna med någon väsentlig kraft överhuvudtaget utan man kryper undan istället och frågar... snälla hjälp mig, var kan man bo nu så jag kan trygga familjens existens och välmående... snella, hjälp mig.... Det här riktas inte mot trådskaparen som sådan utan det ska ses som ett generellt inlägg i frågeställningen. Vad är nästa fråga... vilken skola vågar man placera sina barn i? Var vågar jag handla? I vilka områden vågar man vara i? Osv... är inte detta ganska idiotiskt på ren svenska, att man försöker köpa sig ur situationen, även om det innebär att alla ska bo i en trång lägenhet, bara för att krypa sig ur allt detta? Var är hedern? Var är modet? Hur 17 kan någon se sig ens i spegeln nuförtiden egentligen...
Senast redigerad av C000 2024-08-24 kl. 15:18.
Citera
2024-08-24, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Men hela Täby är ju sönderbyggt idag och blivit trångt, för att inte prata om Täby Park Hotell med sina migranter som bor där och huserar i Täby garaget på kvällarna och rånar svennar.....

Täby var bra 15 år sen, men det var bättre överallt, även Bromma som idag är sönderbyggt och trångt.

Man måste ut långt från förorterna idag, som jag sa, det är förstört överallt idag för man har byggt sönder och förtätat överallt, invandrare mer eller mindre överall och dessa jävla lantisar som tycker det är fint de köpt en BR på Råsundavägen...komiskt....nyhetens behag, de längtar hem efter 2 år igen när de inser vilken skithåla de bor i.
Lägg ner, bara för att man bygger upp ett helt område som Täby park (För det mesta bostadsrätter som går från 2 millar och uppåt), och bygger lite i Roslags Näsby så är inte Täby "Sönderbyggt". Alternativet hade varit att Täby Park bara hade varit en stor äng, som inte hade gjort någon nytta för någon.
Täby är fortfarande den kommun i Stockholm som har minst hyresrätter. Att få en hyresrätt i Täby är idag oerhört svårt, och kräver lång kötid i bostadskön. Hyrorna är också väldigt dyra. Såg en 2:a på cirka 70 kvm i Täby park, med en hyra på 17k i månaden. Vilken blatte har råd med en sån hyra?
Går du runt i Täby Centrum så är det fortfarande väldigt vitt jämfört med MOS - som bara har kaosblattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in