2024-08-22, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Thern har man inte hört mycket om senaste åren? Han har väl fortfarande inte skaffat sin licens va? Känslan var att han motsatte sig det hårt, fullt förståeligt. Sjukt krav egentligen att någon som är otroligt kunnig skall tvingas utbildas av någon som är sämre innan han anses kompetent. Utbildning skalll bara vara en konkurrensfördel, inte helt avgörande. Alldeles för stelbent och man missar mycket talang på det viset.
Hela tränarutbildingen är ett stort skämt.fattar Thern inte vill ta i den med tång.
Citera
2024-08-22, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Thern har man inte hört mycket om senaste åren? Han har väl fortfarande inte skaffat sin licens va? Känslan var att han motsatte sig det hårt, fullt förståeligt. Sjukt krav egentligen att någon som är otroligt kunnig skall tvingas utbildas av någon som är sämre innan han anses kompetent. Utbildning skalll bara vara en konkurrensfördel, inte helt avgörande. Alldeles för stelbent och man missar mycket talang på det viset.

De vill säkert att man ska indoktrineras i SvFFs ganska snäva och föråldrade taktiska skola där alla tränare stöps på exakt samma sätt.
Citera
2024-08-22, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ferran Sibila blir dock ny tränare i Värnamo enligt lokalpress.. Med Thern som ass.

Har han gjort klart sin licens nu? För han åkte på det när han skulle ta över HJK.
Citera
2024-08-22, 14:59
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
De vill säkert att man ska indoktrineras i SvFFs ganska snäva och föråldrade taktiska skola där alla tränare stöps på exakt samma sätt.
Är inte utbildningen från UEFA?
Citera
2024-08-22, 16:32
Medlem
Citat:
Har han gjort klart sin licens nu? För han åkte på det när han skulle ta över HJK.
Räcker väl med att man påbörjat sista utbildningen för att få coacha i Allsvenskan?
Citera
2024-08-22, 16:49
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Kan ni ens göra mål?
Du får väl slå på matchen och se själv?
Citera
2024-08-22, 19:36
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Lite detta jag menar.

Djurgården vinner matcher i gruppspelet och är därför Sveriges högst rankade lag. Hade Malmö varit topprankade så hade du inte gnällt. Det är alltså inte mig eller Djurgården som är grundproblemet, utan Malmös svaga resultat i gruppspel.
Chelsea, Zenit och Juventus jämfört med Shamrock, Gent och Molde. Men jag antar att att femteklassaren som fick A på matteprovet om cirkelns omkrets och procent är smartare än en student som kuggar flervariabelsanalys.
Citera
2024-08-22, 19:58
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Wikheim är bästa yttre i serien på sin dag men det är för sällan..

Witry SKA in och sälj dansken. Men vad spelar det för roll? När vi slåss om guldet nästa säsong och fönstret kommer så är det dags att sälja igen..
Verkar som att den dagen är 29:e februari typ.
Citera
2024-08-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Man blev nedtagen på jorden igår minst sagt. Sparta Prag är överlägset det bästa lag vi mött denna säsongen. De hade gjort sin läxa och visste precis hur de skulle spela mot oss. Magkänslan var redan dålig inför matchen och det blev inte bättre av att de hade en dansk tränare. Deras höga press kombinerat med sylvassa spelaromställningar var förödande för oss. Vi spelade helt ok men skärpan saknades och vi skapade i stort sett ingenting farligt. Tillskillnad från många MFFare som är totalt betuttade i IKT, ser jag inte hans storhet i dagsläget och har inte gjort på länge. Ja han gjorde flest mål förra säsongen, och? Han ser klumpig och stel ut, saknar explosiviteten och har sämre reaktionsförmåga än tidigare. En bidragande orsak till alla hans mål är ju att han fått lägga straffarna och när han väl gör ett spelmål så är det när medspelarna skapat förutsättningarna för honom att bara lägga in bollen. Annars gör han väldigt sällan "svåra" mål sprunget ur egen finess såsom klassforwards gör. Botheim ska vi inte ens gå in på, totalt under isen.

Har lite samma tankar om Bolin, igår såg man hans begränsning. Detta var hans nivå, jag har svårt att se honom som en klasspelare för ett storlag i framtiden. Späd i kroppen, när han väl utmanar på sin kant slutar det oftast med att han spelar hemåt bollen utan att det blir farligare än så. Det funkar att göra mål mot Klaksvik, BP och andra allsvenska lag men mot Prag hade han inte mycket att sätta emot. När vi nu säljer Nanasi som har en otrolig förmåga att flyta förbi motståndarna så ser plötsligt vårt anfall inkompetent ut. Många MFFare har hoppats på Ghoddos länge men jag är verkligen inte såld, det bara stinker Tinnerholm om hela honom och vad fan händer med Haksabanovic? Vi värvade alltså en lönnfet montenegrinsk Guidetti som inte ens varit försäsongsduglig för 23 miljoner?! Om inte Ghoddos prickar rätt stinker det AG om hela skiten igen. Förstår inte hur MFFare kan sära på benen för Ghoddos som hållit oss på halster så länge, om han verkligen ville spela för oss skulle han kommit för länge sedan. Han har håvat in pengar i Brentford utan motprestation och han lär var jävligt dyr om vi värvar honom. Magkänslan är inte bra för tillfället och vi tycks vara inne i en period då vi fattar sämre beslut igen.

Har jag sagt många gånger om IKT han är inget annat än en boxspelare, får han läge därinne är han ganska okej men på att spela fotboll är han usel, tyckte ändå det såg hyfsat ut när han fick Botheim som understöd då han tidigare blivit ganska ensam men nu är det nästan lika uselt igen. Och dom säger han är så bra på huvudet och att låsa fast bollar, jaså var fan då?
Ghoddos hoppas jag verkligen inte på, aldrig velat ha honom, han har i princip inte presterat nåt sen han lämnade Östersund.
Citera
2024-08-22, 20:59
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Har jag sagt många gånger om IKT han är inget annat än en boxspelare, får han läge därinne är han ganska okej men på att spela fotboll är han usel, tyckte ändå det såg hyfsat ut när han fick Botheim som understöd då han tidigare blivit ganska ensam men nu är det nästan lika uselt igen. Och dom säger han är så bra på huvudet och att låsa fast bollar, jaså var fan då?
Ghoddos hoppas jag verkligen inte på, aldrig velat ha honom, han har i princip inte presterat nåt sen han lämnade Östersund.

Skönt att det finns andra MFFare med samma tankegångar. Ryktas starkt om att en spelare är på ingång. Måste ju vara Ghoddos? Han var extremt bra i Östersund men man har liksom ingen koll på hur han varit sedan dess och det säger det mesta.
Citera
2024-08-22, 21:06
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Du får väl slå på matchen och se själv?

Tänker inte se på matchen. Tänker läsa och njuta efter er förlust. Precis som jag gjorde efter derbyt.
Citera
2024-08-22, 21:11
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Hela tränarutbildingen är ett stort skämt.fattar Thern inte vill ta i den med tång.

Citat:

Men hur jobbigt kan det vara att sätta sig i skolbänken i några veckor.

Klent av Thern. Han nämndes som det stora tränarhoppet på 90-talet ...

Sure, det är som att försöka visa Zidane hur man slår en bredsida korrekt. "Jaha, det visste jag inte!"

Men diplomet måste ramas in, sådana är reglerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in