2024-07-21, 19:01
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Nej det är du som inte klarar två tankar samtidigt. Är man toppklass i offensiv är man högt i tabellen. Är man toppklass defensivt bör man också vara högt i tabellen.

Hur såg Jeremy Agbonifo ut? Kommer han hota Layounis plats?
Citera
2024-07-21, 19:01
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hygglig skräll att VSK lyckades sno en poäng av IFK GBG
Varför skulle det vara en skräll att VSK tar poäng mot Blåvitt?
Citera
2024-07-21, 19:06
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Varför skulle det vara en skräll att VSK tar poäng mot Blåvitt?
För att Azdz:s fotbollskunskap är i trakterna av min mormors. Och då menar jag alltså inte när min mormor levde.
Citera
2024-07-21, 19:23
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Hur såg Jeremy Agbonifo ut? Kommer han hota Layounis plats?
Agbonifo gav mig lite Sadiq-vibbar. Lite hur han såg ut innan han exploderade. Smart, snabb, stark men lite ovän med bollen. Förhoppningsvis beror det senare på lite dåligt självförtroende.

Layouni kommer få det tufft att behålla sin plats. Nu är ju han dessutom ljumskskadad så han lär väl vara borta ett tag.
Senast redigerad av trazkei 2024-07-21 kl. 19:28.
Citera
2024-07-21, 19:23
Medlem
baggebo1s avatar
Det kanske är lite för långt upp till Malmö, och de ser lite för stabila ut, men andraplatsen bör klart kunna gå att nå för Elfsborg.
Citera
2024-07-21, 19:53
Medlem
Free12s avatar
Skönt att Mjällby visar mästarklass som enda utmanare.
Citera
2024-07-21, 20:14
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Allsmäktigt var fan då? 5 år sen senaste sm-guldet, 6 år sen svenska cupen. Den egentligen i sammanhanget lilla framgången i europaspelet kan hittills ses som en lyckospark, ja den har gett er en bra ekonomi.
Men hur länge står den ekonomin sig? Ni har inte uträttat ett skit ännu efter det eller vunnit ett skit, ni klarade inte ens ta er till europakval denna säsong genom att placera er tillräckligt högt i allsvenskan.
Dra ner hybrisen lite nu innan ni faktiskt klarat av att uträtta något efter er lyckoträff i ecl.
Ju längre tid det tar innan ni når nya framgångar ju mer kommer det tugga på er skattkista, och ni kommer bli mindre och mindre attraktiva för nya spelare.

Fel som vanligt.

DIF hade 50 mkr i EK 2017. 7,5 år senare ligger vi på halvåret runt 400 och kommer kunna stänga norr om 500 beroende på vad som händer med Dahl och årets ECL. Europa 2022 står för ganska exakt 100 av dessa miljoner.

Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jag brukar tänka på hur det lät från Djurgårdare när världens bästa Ekdal värvades. Jag undrar ofta om dom nu förstår hur vi lite mer objektiva såg på ”storheten” i den värvningen när det begrav sig…

Även du fel som vanligt.

Den enda jag läst som hyllat värvningen är inlägg som kommer från mig själv. Då har det dessutom främst varit värdet av vad han kan bidra med i omklädningsrummet som lyfts. Att vi dessutom får en av Sveriges mest meriterade mittfältare billigare än vad vi lade på (fantastiske) Bergström är bara en ynnest. Avlastning till en av Allsvenskans överlägset mest värdefulla men åldrande Schüller… enorm bonus.

Hur det brukade låta ett par månader tillbaka var att han skulle vara skadad hela säsongen. Det oppenarade däremot flera DIF emot eftersom det inte överensstämmer med hur verkligheten sett ut genom hans karriär.

Han har efter halva säsongen spelat ungefär lika många minuter som Djukanovic och har ej ännu var utanför truppen skadad. Du hade och har lika fel om denna värvning som du hade om Lucas Bergvall från BP.
Senast redigerad av London 2024-07-21 kl. 20:23.
Citera
2024-07-21, 20:22
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Elfsborg borta är svårare än Kalmar borta. Frågor på det?
Citera
2024-07-21, 20:25
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Elfsborg borta är svårare än Kalmar borta. Frågor på det?
Absolut, hur ska dom haka på Malmö?
Citera
2024-07-21, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Jag drömde att Häcken köpte Salech och vann allsvenskan då han gjorde i snitt 1.5 mål per match. Låt mig vara synsk.
Det kommer inte hända
Citera
2024-07-21, 20:29
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12

Mjällby må ha torskat men Gnaget har sin match kvar imorgon
Citera
2024-07-21, 20:30
Medlem
Londons avatar
Känslan blir väl starkare och starkare att 30p inte kommer räcka för ett allsvenskt kontrakt i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in