2024-08-22, 08:50
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Tänk om man hade fått praoa som sportchef/vd/tränare i en månad eller så. Typ det Manuel gjorde i Gnaget.

Ludogrets ryktas vilja sälja Witry… han hade plockats direkt. Trött-London som sportchef (@trazke)? Inte alls.

Samtidigt byter vi formation till offensiv 5-3-2.

Une-Mackan-Ståhl centralt bak. Framför dem Schüller och Sabo som sexor. Wb med Keita och Witry = stängt bakåt och full fart framåt.

Topmac/Gulliksen som ”fri” tia. Framför honom Hümmet och (andra värvningen) Ishak.

Helvete. Vi hade gått rent och det hade kostat glasspengar i sammanhanget.
Fuck off

När kommer statyn utanför Tele2 upprättas? Manuel's storhet känns ju spontant som det enda ni och vraken kommer komma överens om under detta århundradet
Citera
2024-08-22, 09:26
Medlem
cokehyenas avatar
Det kan bli en sån där härlig Europasommar i år igen.

Håller ni i Solna och Bajen tummarna för svensk fotboll ikväll?
Citera
2024-08-22, 09:28
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Ni behöver kunna hålla nollan.

Helt omöjligt i dagsläget.
Vi kan hålla nollan om vi vill. Är dock lite fjolligt. Vi vill framåt!
Citera
2024-08-22, 10:16
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Det kan bli en sån där härlig Europasommar i år igen.

Håller ni i Solna och Bajen tummarna för svensk fotboll ikväll?

Kan ni ens göra mål?
Citera
2024-08-22, 10:37
Medlem
OvissFramtids avatar
Man blev nedtagen på jorden igår minst sagt. Sparta Prag är överlägset det bästa lag vi mött denna säsongen. De hade gjort sin läxa och visste precis hur de skulle spela mot oss. Magkänslan var redan dålig inför matchen och det blev inte bättre av att de hade en dansk tränare. Deras höga press kombinerat med sylvassa spelaromställningar var förödande för oss. Vi spelade helt ok men skärpan saknades och vi skapade i stort sett ingenting farligt. Tillskillnad från många MFFare som är totalt betuttade i IKT, ser jag inte hans storhet i dagsläget och har inte gjort på länge. Ja han gjorde flest mål förra säsongen, och? Han ser klumpig och stel ut, saknar explosiviteten och har sämre reaktionsförmåga än tidigare. En bidragande orsak till alla hans mål är ju att han fått lägga straffarna och när han väl gör ett spelmål så är det när medspelarna skapat förutsättningarna för honom att bara lägga in bollen. Annars gör han väldigt sällan "svåra" mål sprunget ur egen finess såsom klassforwards gör. Botheim ska vi inte ens gå in på, totalt under isen.

Har lite samma tankar om Bolin, igår såg man hans begränsning. Detta var hans nivå, jag har svårt att se honom som en klasspelare för ett storlag i framtiden. Späd i kroppen, när han väl utmanar på sin kant slutar det oftast med att han spelar hemåt bollen utan att det blir farligare än så. Det funkar att göra mål mot Klaksvik, BP och andra allsvenska lag men mot Prag hade han inte mycket att sätta emot. När vi nu säljer Nanasi som har en otrolig förmåga att flyta förbi motståndarna så ser plötsligt vårt anfall inkompetent ut. Många MFFare har hoppats på Ghoddos länge men jag är verkligen inte såld, det bara stinker Tinnerholm om hela honom och vad fan händer med Haksabanovic? Vi värvade alltså en lönnfet montenegrinsk Guidetti som inte ens varit försäsongsduglig för 23 miljoner?! Om inte Ghoddos prickar rätt stinker det AG om hela skiten igen. Förstår inte hur MFFare kan sära på benen för Ghoddos som hållit oss på halster så länge, om han verkligen ville spela för oss skulle han kommit för länge sedan. Han har håvat in pengar i Brentford utan motprestation och han lär var jävligt dyr om vi värvar honom. Magkänslan är inte bra för tillfället och vi tycks vara inne i en period då vi fattar sämre beslut igen.
Citera
2024-08-22, 10:41
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev

Kim och Tolle är ju exakt likadana också, de har sin modell och sin långsiktiga tro .. inget förändras genom att värva spets, därav mer bredd. Sedan är de lite för fast i sin modell o är rätt dåliga matchcoacher ganska ofta, problemet är att kollektivet och grundstyrkan räddat de rätt ofta.

Jag har samma åsikt som förra hösten, att vi skulle vågat förnya på tränarfronten istället för att förlänga. Klubben har god ekonomi, det är en hyfsad medvind vad gäller publik, event, VIP etc, truppen är stabil och Bosse är stabil utifrån de direktiv som ges,.. så chanserna hade varit goda att få lite mer utveckling på laget.

Men svackor kan man ha.. se på alla lag i serien, kom inte o säg att det inte pratas kris i varje klubb ngn gång från omgång 5 o framåt.

Tack för dina tankar, intressant att läsa. Bosse Andersson är absolut en kompetent sportchef. Det har han visat.
Vilken tränare skulle ni i DIF vilja få in? Hur stor är chansen att KoT blir kickade om ni inte vinner idag?
Citera
2024-08-22, 10:56
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Tänk om man hade fått praoa som sportchef/vd/tränare i en månad eller så. Typ det Manuel gjorde i Gnaget.

Ludogrets ryktas vilja sälja Witry… han hade plockats direkt. Trött-London som sportchef (@trazke)? Inte alls.

Samtidigt byter vi formation till offensiv 5-3-2.

Une-Mackan-Ståhl centralt bak. Framför dem Schüller och Sabo som sexor. Wb med Keita och Witry = stängt bakåt och full fart framåt.

Topmac/Gulliksen som ”fri” tia. Framför honom Hümmet och (andra värvningen) Ishak.

Helvete. Vi hade gått rent och det hade kostat glasspengar i sammanhanget.

Har era tränare ställt upp er i 5-3-2 i någon match?

Förresten tror inte jag att ni får Ishak och Witry för glasspengar.
Citera
2024-08-22, 11:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Vilken tränare skulle ni i DIF vilja få in? Hur stor är chansen att KoT blir kickade om ni inte vinner idag?
Som Högmo presterade när han kom in hade inte varit fel, men ärligt talat ingen aning. Tror inte KoT blir kickade överhuvudtaget, dom har gjort extremt mycket med laget även om man som supporter kan känna att man hamnat i stå.
Citera
2024-08-22, 11:34
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Fuck off

När kommer statyn utanför Tele2 upprättas? Manuel's storhet känns ju spontant som det enda ni och vraken kommer komma överens om under detta århundradet

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har era tränare ställt upp er i 5-3-2 i någon match?

Förresten tror inte jag att ni får Ishak och Witry för glasspengar.

Det tror jag inte. 4-3-3 eller på senare tid 4-2-3-1. Vi har kört femback för att stänga matcher men förutsättningen var ju att de inte är tränare.

Ishaks kontrakt går ut till juni nästa år och vi är fria att kontakta honom om en övergång till årsskiftet. Frågan här är endast om han vill komma eller inte. Vill han komma så kommer vi gissningsvis inte lägga mer än max 5 mkr på den övergången totalt.

Vad gäller Witry skrivs det ju att Ludret vill sälja. Vet inte hur rimlig värderingen om 2 Meur på transfermarkt är men rör det sig om totalt 20-25 mill för dessa två så kallar jag det glasspengar i sammanhanget.

Tillägg till ursprungsuppställningen med 5-3-2 är ju givetvis att man kan vända på triangeln i mitten mot motstånd där det tillåts. Alltså Schüller som ensam sexa och både Gullet och Topmac framför.
Citera
2024-08-22, 11:38
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Det tror jag inte. 4-3-3 eller på senare tid 4-2-3-1. Vi har kört femback för att stänga matcher men förutsättningen var ju att de inte är tränare.

Ishaks kontrakt går ut till juni nästa år och vi är fria att kontakta honom om en övergång till årsskiftet. Frågan här är endast om han vill komma eller inte. Vill han komma så kommer vi gissningsvis inte lägga mer än max 5 mkr på den övergången totalt.

Vad gäller Witry skrivs det ju att Ludret vill sälja. Vet inte hur rimlig värderingen om 2 Meur på transfermarkt är men rör det sig om totalt 20-25 mill för dessa två så kallar jag det glasspengar i sammanhanget.

Tillägg till ursprungsuppställningen med 5-3-2 är ju givetvis att man kan vända på triangeln i mitten mot motstånd där det tillåts. Alltså Schüller som ensam sexa och både Gullet och Topmac framför.

Jag tror Ishak vill ha en mer i sign on än fem miljoner. Han kan nog få bra över 10 på annat håll.

Tror även Witry vill ha en bra sign on-bonus.

Jag tror inte att ni får de för under 30 tillsammans, då räknar jag lågt.
Citera
2024-08-22, 12:01
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Som Högmo presterade när han kom in hade inte varit fel, men ärligt talat ingen aning. Tror inte KoT blir kickade överhuvudtaget, dom har gjort extremt mycket med laget även om man som supporter kan känna att man hamnat i stå.
Ni kan fylla er AIK-kvot och samtidigt få Trazke att jubla genom att anställa Alm
Citera
2024-08-22, 12:15
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ni kan fylla er AIK-kvot och samtidigt få Trazke att jubla genom att anställa Alm
Skulle Djurgården anställa Alm hade det blivit brist på handlotion i Sverige under flera månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in