2024-08-20, 17:05
Medlem
Tonyos avatar
Så nu är derbyt glömt? Skönt att ni orkar. Fullt fokus på nästa match nu?

Är ju ändå ett tag kvar till nästa gång ni ska få sära på skinkorna.
Citera
2024-08-20, 17:06
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Vad mer vill du som Bajare diskutera? AIK kommer bakom er?
Citera
2024-08-20, 17:20
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Vad mer vill du som Bajare diskutera? AIK kommer bakom er?
Vi har möjlighet att hamna högst upp i tabellen av samtliga Stockholmslag för första gången sen 2001. Det vore något. Vi får väl se hur era spelare reagerar på förlusten, men det brukar väl innebära seger i matchen efter derbyt. Sen är allt glömt och förlåtet.
Citera
2024-08-20, 17:24
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Vi har möjlighet att hamna högst upp i tabellen av samtliga Stockholmslag för första gången sen 2001. Det vore något. Vi får väl se hur era spelare reagerar på förlusten, men det brukar väl innebära seger i matchen efter derbyt. Sen är allt glömt och förlåtet.
Det vore något, om det också betydde ett guld. BP och Bajen kan ha som mål att komma först i stan en säsong medans vi och aik fortsätter slåss om vem som har flest SM!
Citera
2024-08-20, 17:27
Medlem
trazkeis avatar
Citat:

Sirius borta på söndag? 🤔
Citera
2024-08-20, 17:36
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Det vore något, om det också betydde ett guld. BP och Bajen kan ha som mål att komma först i stan en säsong medans vi och aik fortsätter slåss om vem som har flest SM!
Ett första delmål för er vore väl att inte vara toksist i derbytabellen ett år. Då kanske ni hade haft rimlig chans på guld. Svårt att vinna guld när man startar säsongen på -12.
Citera
2024-08-20, 17:37
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarpung
Du och din Europa ranking. i Europa vet ingen vilka Djurgården är då ni bara fått gästspela i förlorar turneringar.. Ni klarar inte ens av att se klart era egna matcher för tusan. Skärpning nu
Lite detta jag menar.

Djurgården vinner matcher i gruppspelet och är därför Sveriges högst rankade lag. Hade Malmö varit topprankade så hade du inte gnällt. Det är alltså inte mig eller Djurgården som är grundproblemet, utan Malmös svaga resultat i gruppspel.
Citera
2024-08-20, 17:38
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ett första delmål för er vore väl att inte vara toksist i derbytabellen ett år. Då kanske ni hade haft rimlig chans på guld. Svårt att vinna guld när man startar säsongen på -12.
Ändå lyckades vi senast vi tog guld. Skryt på om någon derbyvinst du och skit i att rivalerna tar guld
Citera
2024-08-20, 17:41
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ändå lyckades vi senast vi tog guld. Skryt på om någon derbyvinst du och skit i att rivalerna tar guld
Och fatta hur många guld ni gått miste om säsongerna efter det när ni sett ruggiga ut tills det vankas derby och alla ställer sig på alla fyra i vanlig ordning.
Citera
2024-08-20, 17:44
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Och fatta hur många guld ni gått miste om säsongerna efter det när ni sett ruggiga ut tills det vankas derby och alla ställer sig på alla fyra i vanlig ordning.
Alltså, det är inte fler än Bajen missat iaf. Har tagit jäkla många fler också.
Vill du veta en rolig sak? Hur gammal en Bajare än är så har han max upplevt ett SM-guld
Citera
2024-08-20, 17:50
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
När det gäller missade guld är fan Bajen experter.
Citera
2024-08-20, 18:27
Medlem
Helgens derby mellan Djurgården och AIK blev stökigt. Det var storbråk på planen och pyroteknik kastades in på planen.

Dessutom vecklades en banderoll med ett beklämmande budskap ut vid Djurgårdens kortsida.

"Död och hat åt AIK", löd den.

Svensk Elitfotbolls generalsekreterare Johan Lindvall ser allvarligt på händelsen - och medger att han blev bestört av agerandet.

- Jag kan börja med vad jag själv kände när jag såg banderollen, jag satt och såg matchen på tv och jag kände hur luften gick ut mig. Jag fick ont i magen och en olustkänsla runt det där, säger Lindvall till Fotbollskanalen

Vad är Lindvall för fucking mes egentligen? Han fick ont i magen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in