Citat:
Ursprungligen postat av
Myror-Elefanter
Nu låg denna tråd ursprungligen i Cannabis-forat och jag har inte skrivit något som emotsäger dig om alkohol.
Lögnhals. Du påstår att alkohol är lagligt därför att det är en mindre farlig drog än de olagliga drogerna som exempelvis cannabis. Se så, berätta nu vilka konsekvenser konsumtion av cannabis har. Vi kan hålla oss till enbart tungt missbruk om du vill, eftersom det tydligen är det enda sättet man kan bruka en drog på enligt dig. Sätt igång, så jämför vi med de skador alkohol orsakar och ser om du har rätt.
För du sitter väl inte och hittar på?
Citat:
Tänker att du är en knarkare av cannabis (och mer?) själv. Såna brukar sedvanligt vara snabba på att påpeka hur farligt alkohol är så de ska slippa bli påminda om sitt eget missbruk och då kanske tvingas att ta en del obekväma beslut. Men det är alltid det bästa och det vet du innerst inne.
Dina ogrundade fördomar och påståenden är irrelevanta. Presentera underlag för dina påståenden.
Jag använder varken cannabis eller alkohol om du hemskt gärna vill veta. Att basera sina förbeställningar om droger enbart på sina egna högst subjektiva preferenser är ditt bord, inte mitt. Vad jag personligen använder eller inte använder för droger och vad jag tycker om dem, är inget som har en plats i utformandet av en vetenskaplig och human narkotikapolitik.
Citat:
Cannabis är betydligt mer förrädisk och det vet du nog också. Absolut ingen "lätt" drog.
Då inväntar jag bevisen för detta.
Hur många dör av cannabis jämfört med alkohol och hur ser förekomsten av cancer, hjärtinfarkt, skrumplever, njursvikt och alzheimers ut jämförelsevis?
Hur allvarliga är abstinenssymptomen vid ett beroende?
Finns det andra värre konsekvenser av cannabis än dessa? I så fall, vilka?
Du har ordet, berätta hur cannabis är farligare än alkohol. För du sitter väl inte och hittar på saker om ett ämne du saknar kunskap om?
När du styrkt dina vansinniga påståenden så får gärna gå vidare med att förklara varför en substans ska vara olaglig bara för att den enligt dig är farlig. Men det tar vi först efter att du visat att cannabis är livsfarligt.