2024-08-19, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jag har aldrig sagt något om alkohol i denna tråd om det. Däremot är det många som gärna vill att jag ska vara alkoholist av någon anledningen, däribland du.
Du resonerar ju precis som en alkis.
Citera
2024-08-19, 21:57
Medlem
Maddexs avatar
Citat:
Ganska ointressant för mig att debattera mig själv..

Dina anekdotiska erfarenheter av knarkare har ingen relevans för tråden.

Knarkare har ingen synvinkel. De är knarkare.

Vill egentligen inte debattera cannabis allmänt i denna tråd men det du skriver är fel. Cannabis är narkotika precis som till exempel heroin, kokain och amfetamin.
Alla droger har olika skadebilder. Endast cannabisknarkare vägrar se detta. Det är ingen "lätt" drog.
Självklart är det ointressant för dig när du inte kan se några fel i ditt eget agerande. Dock var det inte för att debattera dig utan för att visa ditt egna hyckleri.
Knarkare har synvinklar då de är människor, hur tänkte du där? De flesta knarkare som endast brukar cannabis har jobb, familj, ett fungerande liv. Cannabis styr inte ens liv.

Aldrig sagt att cannabis inte är narkotika, menar endast att den är lättare (eller mildare om du föredrar det ordet) än heroin, kokain och amfetamin. Det kan du inte neka.
Citera
2024-08-20, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Du får väl googla själv du som hugger med det så fort man frågar om källa!

Hittar inget. Kort sagt du pratar strunt.
Citera
2024-08-20, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Ah, så du har alkoholdemens? Det förklarar en hel del...

Om det, i den kontexten. Sånt man förstår om man inte tagit en joint innan man loggat in.
Citera
2024-08-20, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Först gick det inte, sen gick det och nu går det inte igen. Hur ska du ha det?
Kan man verkligen inte väga och dosera exempelvis cannabis? Är du helt säker på att du vill stå fast vid det påståendet, eller drar du tillbaka det än en gång?

Om du lär dig läsa innantill och förstå sammanhang så ser du att jag pratade om morfin och annat som en läkare doserar åt patienten.
Citera
2024-08-20, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Du resonerar ju precis som en alkis.

Dito pundare. Men jag brukar inte droger.
Citera
2024-08-20, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maddex
Självklart är det ointressant för dig när du inte kan se några fel i ditt eget agerande. Dock var det inte för att debattera dig utan för att visa ditt egna hyckleri.
Knarkare har synvinklar då de är människor, hur tänkte du där? De flesta knarkare som endast brukar cannabis har jobb, familj, ett fungerande liv. Cannabis styr inte ens liv.

Aldrig sagt att cannabis inte är narkotika, menar endast att den är lättare (eller mildare om du föredrar det ordet) än heroin, kokain och amfetamin. Det kan du inte neka.

Nej, tråden handlar inte om mig eller någon påstådd hyckleri.

Nej knarkare har ingen synvinkel. De är knarkare.

Åter igen - det är olika skadebilder för olika droger.
Citera
2024-08-20, 12:43
Medlem
Citat:
Om du lär dig läsa innantill och förstå sammanhang så ser du att jag pratade om morfin och annat som en läkare doserar åt patienten.
Nej, du skrev bokstavligen att alkohol är den enda drogen där man kan ha koll på hur mycket man får i sig. Vilket alltså inte stämmer. Det stämmer inte ens med morfin, som också det kan doseras, med eller utan läkare.
Att du personligen saknar kunskap om hur man doserar andra droger är en helt annan sak.
Citera
2024-08-20, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Nej, du skrev bokstavligen att alkohol är den enda drogen där man kan ha koll på hur mycket man får i sig. Vilket alltså inte stämmer. Det stämmer inte ens med morfin, som också det kan doseras, med eller utan läkare.
Att du personligen saknar kunskap om hur man doserar andra droger är en helt annan sak.

Socialstyrelsen har räknat ut hur mycket alkohol som är för mycket under en viss period. Som konsument kan man köpa alkohol utan inblandning av en läkare.

Samma gäller inte för några andra droger. Endast utbildade läkare har kunskap att dosera morfin och annat man kan få på recept.

Sen finns det droger som bara kan köpas illegalt. Dessa vare sig får eller kan ingen dosera. Det är bra och riktigt.
Citera
2024-08-20, 13:45
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Menar du att svenska politiker låter sig styras av cannabisodlare i Marocko tex?
Odlingarna ska nu bli lagliga.
Citat:
Marockos kung Mohammad VI har benådat över 4 800 jordbrukare som illegalt odlat cannabis.
En ny myndighet har upprättats för att främja odlingarna och underlätta import och export av lagligt odlad cannabis.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8qG0KW/kungen-benadar-cannabisodlare
Citera
2024-08-20, 17:05
Medlem
Citat:
Socialstyrelsen har räknat ut hur mycket alkohol som är för mycket under en viss period. Som konsument kan man köpa alkohol utan inblandning av en läkare.

Samma gäller inte för några andra droger. Endast utbildade läkare har kunskap att dosera morfin och annat man kan få på recept.

Sen finns det droger som bara kan köpas illegalt. Dessa vare sig får eller kan ingen dosera. Det är bra och riktigt.

Det finns doseringsnivåer av alla substanser online som är baserade på forskning och empiri och vem dom helst kan följa de riktlinjerna för att dosera vad som helst om de har rätt redskap.

Du snackar skit som vanligt Abdullah.
Citera
2024-08-20, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Det finns doseringsnivåer av alla substanser online som är baserade på forskning och empiri och vem dom helst kan följa de riktlinjerna för att dosera vad som helst om de har rätt redskap.

Du snackar skit som vanligt Abdullah.

"forskning" och "empiri"...... jojo..... låter seriöst det hörru Tommy-Conny....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in