Citat:
Ursprungligen postat av
fulvodka
Jag har också detta problemet. Det är inte så jävla lätt att vakna upp i vuxen ålder och inse att man inte längre är intresserad av att supa, festa och spela dataspel. Man har i princip inga riktiga intressen när man inser detta.
Jag provade senast geocaching men det var så jävla drygt.
Träning är givetvis bra men jag orkar inte träna så ofta så det vill jag knappast kalla för en hobby. Det är mer något man måste göra, precis som att ta hand om sin hygien, kost etc. Inget intresse/hobby liksom.
Matlagning är också jävligt trist. Jag gillar enkel men nyttig kost.
Att lära sig spela ett instrument har jag inte tålamodet till. Tror jag.
Vad finns det mer att göra?
Edit: Böcker är jävligt tråkiga också. Dem orkar jag varken läsa eller lyssna på.
Ja, precis, lite så.
Att vakna upp i vuxen ålder, bra skrivet, det sätter ord på hur jag/man känner.
Nu ska vi inte snöa in på psykologi, men det hade varit intressant att förstå mekanismerna bakom
varför man tycker om vissa saker.
Jag vet att belöningen i hjärnan av att slösurfa och spela datorspel och så vidare, är enorma,
i jämförelse med hur lite man måste satsa/anstränga sig. Ration är enormt "fördelaktig",
rent psykologiskt.
Genom att göra en väldigt liten ansträngning, så pumpar kroppen/hjärnan ut enorma mängder
dopamin och kemiska belöningar. Sjukt.
Det måste vara den viktigaste faktorn, som gör att man efter många års slösurfande och
datorspelande, har väldiga problem med att hitta glädje i sånt man tyckte var jätteroligt
som liten

Att ägna timmar åt att pilla med små-skrafs, och bygga lådor och holkar.....
Aja, fortsätt posta förslag på era hobbys och fritidsaktiviteter, jag läser igenom vartenda inlägg