2024-08-20, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Jag skrev ju det, förhoppningsvis få barn, sen kommer TS inte ha några problem att fördriva tiden.
Nej sant, om man får barn är det ett heltidsjobb de första 5 åren
2024-08-20, 00:52
Medlem
zombie-nations avatar
Om du har tittat mycket på Youtube så vet du att det dels kan vara taffligt gjort om det är en liten kanal, dels så följer alla samma mönster. Om det intresserar dig kan du lära dig att klippa film och att det blir på ett sätt du tycker om. Hittar du sedan kanaler som egentligen har väldigt bra innehåll kan ni samarbeta. Det finns väldigt mycket pengar i detta, även i kanaler som de flesta inte känner till.
2024-08-20, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulvodka
Jag har också detta problemet. Det är inte så jävla lätt att vakna upp i vuxen ålder och inse att man inte längre är intresserad av att supa, festa och spela dataspel. Man har i princip inga riktiga intressen när man inser detta.

Jag provade senast geocaching men det var så jävla drygt.

Träning är givetvis bra men jag orkar inte träna så ofta så det vill jag knappast kalla för en hobby. Det är mer något man måste göra, precis som att ta hand om sin hygien, kost etc. Inget intresse/hobby liksom.

Matlagning är också jävligt trist. Jag gillar enkel men nyttig kost.

Att lära sig spela ett instrument har jag inte tålamodet till. Tror jag.

Vad finns det mer att göra?

Edit: Böcker är jävligt tråkiga också. Dem orkar jag varken läsa eller lyssna på.

Ja, precis, lite så.

Att vakna upp i vuxen ålder, bra skrivet, det sätter ord på hur jag/man känner.

Nu ska vi inte snöa in på psykologi, men det hade varit intressant att förstå mekanismerna bakom
varför man tycker om vissa saker.

Jag vet att belöningen i hjärnan av att slösurfa och spela datorspel och så vidare, är enorma,
i jämförelse med hur lite man måste satsa/anstränga sig. Ration är enormt "fördelaktig",
rent psykologiskt.

Genom att göra en väldigt liten ansträngning, så pumpar kroppen/hjärnan ut enorma mängder
dopamin och kemiska belöningar. Sjukt.

Det måste vara den viktigaste faktorn, som gör att man efter många års slösurfande och
datorspelande, har väldiga problem med att hitta glädje i sånt man tyckte var jätteroligt
som liten Att ägna timmar åt att pilla med små-skrafs, och bygga lådor och holkar.....

Aja, fortsätt posta förslag på era hobbys och fritidsaktiviteter, jag läser igenom vartenda inlägg
2024-08-20, 15:31
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulvodka
Jag har också detta problemet. Det är inte så jävla lätt att vakna upp i vuxen ålder och inse att man inte längre är intresserad av att supa, festa och spela dataspel. Man har i princip inga riktiga intressen när man inser detta.

Jag provade senast geocaching men det var så jävla drygt.

Träning är givetvis bra men jag orkar inte träna så ofta så det vill jag knappast kalla för en hobby. Det är mer något man måste göra, precis som att ta hand om sin hygien, kost etc. Inget intresse/hobby liksom.

Matlagning är också jävligt trist. Jag gillar enkel men nyttig kost.

Att lära sig spela ett instrument har jag inte tålamodet till. Tror jag.

Vad finns det mer att göra?

Edit: Böcker är jävligt tråkiga också. Dem orkar jag varken läsa eller lyssna på.
Fan, älskar att böcker är en kategori.

Här har du ett perspektiv från den den upplysta under/arbetarklassen. Man har sitt arbete. Det är vad man vill utföra här i livet. Det kan spreta en hel del, men fokus ligger dels på att bära sig själv. Alltså lite åt självhushålls-hållet. Men absolut inte all in, lagom helt enkelt. Sen är det fokus på det som jag skulle kalla för det filosofiska. Vad innebär det att vara människa och frågor av den typen. Filosofi, psykoanalys, historia och va fan, religion med för den delen. Meditation och eftertanke.

Sen har man ett jobb. Som stjäl tid från ens arbete. Men man kan ibland arbeta lite på jobbet också. Det brukar inte vara något att hetsa upp sig över, men hyran ska ju betalas det ska den.

Så. Vakna upp nu för i helvete!

ps. Om du var intresserad av att konsumera alkohol tidigare kanske det skulle vara intressant att tillverka sin egen alkohol. Bra alkohol. Som man kan dricka med stolthet. Det kanske vore något? Kreativitet, skapande och njutning där tonåringen bara såg det sistnämnda.
Senast redigerad av BackToHegel 2024-08-20 kl. 15:35.
2024-08-20, 17:53
Medlem
fulvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Så. Vakna upp nu för i helvete!

Vad babblar du om?
2024-08-20, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Köp trummor och slå ihjäl tristessen.
😀

Jag vet inte varför, men det känns mycket attraktivt, tanken av
att se mig själv sitta och slå på trummorna.

Jag gillar ljudet rent generellt (kanske mina grannar inte håller med) och jag
gillar den fysiska rörelsen.

Jag har aldrig spelat trummor, men av alla instrument, så är magkänslan
att det känns kul.
2024-08-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terminator1992
Nej sant, om man får barn är det ett heltidsjobb de första 5 åren

Förlåt, men LOL?

Nej, inte fem år, prova 15-16 år. Alltså det är ju heltid, även med tonåringar,
om man tänker på all planering, matlagning, hjälp med läxor, osv, osv, osv.
2024-08-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Pyssla med din kåk eller trädgård. Har du inte det så kan du alltid gorillaodla eller så tränar du eller gör nåt som intresserar dig. Läsa en god bok tar sin tid. Orkar du inte med text så kör en serieroman. Gå till biblioteket och botanisera.

Jag har begett mig till bibblan två-tre gånger på sistone.

Varje gång blir jag lika förvånad. Glädjen jag hade för 20-25 år sedan, när jag gick
till bibblan är som bortblåst. Den har helt upphört att existera.

Det blev en kopp kaffe och surfa på mobilen, varje besök på bibblan
Fuck me, men det är faktiskt sorgligt.
2024-08-20, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
korsord? Onanera? Sticka? Sy lite fräsiga kläder? Kanske du ska börja sjunga i kör?

Ja, lite så, sjunga i kör. Det är inte helt otänkbart.

Det är inte helt låga odds, på att jag kommer hamna där så småningom
2024-08-20, 18:37
Medlem
Hur når man upp till medelåldern med enda intresse att leka? (Spela datorspel) Blev du aldrig vuxen? Du har samma liv som en 10-åring?
2024-08-20, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KR12345
Hur når man upp till medelåldern med enda intresse att leka? (Spela datorspel) Blev du aldrig vuxen? Du har samma liv som en 10-åring?

Det är nog inte många 10-åringar som är föräldrar och har egna tonårsbarn och så vidare

Jag kanske inte var tydlig nog i trådstarten, jag glömmer alltid att förklara det för de som
har ett intellekt jämfört med en chimpans. Mitt fel, sorry.

Den här tråden handlar om att åter-upptäcka eller ny-upptäcka fritidsaktiviteter.
2024-08-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Det är nog inte många 10-åringar som är föräldrar och har egna tonårsbarn och så vidare

Jag kanske inte var tydlig nog i trådstarten, jag glömmer alltid att förklara det för de som
har ett intellekt jämfört med en chimpans. Mitt fel, sorry.

Den här tråden handlar om att åter-upptäcka eller ny-upptäcka fritidsaktiviteter.

Du beskriver ju ditt liv utanför arbetet som bestående av youtube och datorspel? Samma beskrivning som min 10-åring skulle ge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in