2024-08-18, 21:58
Medlem
Jag har kämpat länge nu med att hitta något att göra.

En vanlig dag är jobb 08-17, sedan på kvällen lagar man lite mat, men det går ändå åt många
timmar till att slösurfa, Youtube, Facebook osv. Och om jag inte slösurfar så spelar jag
datorspel och tar en öl.

Detta håller inte. Jag menar min fritid. Jobbet är bra och åtminstone något vettigt i mitt liv.

Men min fritid. Vad fan. När man var yngre så var det ändå mer att man umgicks med kompisar,
eller hittade på saker. Nu när man här medelålders så är det fan inget vettigt efter att man jobbat klart.

Kom igen, nu knäcker vi detta tillsammans. Hur ska man ersätta slösurfande eller datorspelande,
med något vettigt och gärna roligt?

Jag har börjat lägga ner mobiltelefonen och sätta på dokumentärer eller djupgående nyhetsrapportering, dels för att spara ögonen och dels för att åtminstone lära mig något.

Kom igen, vad gör ni själva den tiden mellan jobbet är klart för dagen och dags att gå och lägga sig?

Svar som att runka, spela datorspel och slösurfa, dricka alkohol räknas alltså inte, tack.
2024-08-18, 22:01
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Jag har kämpat länge nu med att hitta något att göra.

En vanlig dag är jobb 08-17, sedan på kvällen lagar man lite mat, men det går ändå åt många
timmar till att slösurfa, Youtube, Facebook osv. Och om jag inte slösurfar så spelar jag
datorspel och tar en öl.

Detta håller inte. Jag menar min fritid. Jobbet är bra och åtminstone något vettigt i mitt liv.

Men min fritid. Vad fan. När man var yngre så var det ändå mer att man umgicks med kompisar,
eller hittade på saker. Nu när man här medelålders så är det fan inget vettigt efter att man jobbat klart.

Kom igen, nu knäcker vi detta tillsammans. Hur ska man ersätta slösurfande eller datorspelande,
med något vettigt och gärna roligt?

Jag har börjat lägga ner mobiltelefonen och sätta på dokumentärer eller djupgående nyhetsrapportering, dels för att spara ögonen och dels för att åtminstone lära mig något.

Kom igen, vad gör ni själva den tiden mellan jobbet är klart för dagen och dags att gå och lägga sig?

Svar som att runka, spela datorspel och slösurfa, dricka alkohol räknas alltså inte, tack.

Testa GUNPLA

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gunpla

Det är lite som att bygga lego.
https://www.amazon.se/Gundam-HG-144-Aerial-modellsats/dp/B0B71XBLQZ/ref=asc_df_B0B71XBLQZ/?tag=shpngadsglesm-21&linkCode=df0&hvadid=476614750923&hvpos=&hvnetw= g&hvrand=17943375347041442289&hvpone=&hvptwo=&hvqm t=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1012209&hv targid=pla-1868260033375&psc=1&mcid=b4742ceb21973f0697d81ddf1 3419a75
2024-08-18, 22:03
Avstängd
pojkpingiss avatar
Läs böcker, gör roliga och kreativa spellistor på Spotify, försök träffa kärleken?
2024-08-18, 22:05
Avslutad
Läsa böcker eller lära dig spela gitarr är väl det självklara svaret.

Är det för jobbigt för dig så får du väl slösurfa istället.
2024-08-18, 22:07
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Du måste börja träna det är därför du är rastlös, efter träningen är det skönare att ligga på soffan.
2024-08-18, 22:08
Medlem
ABBORREs avatar

Låter ju lysande, med 3 glas vin
Perfekt liv
👍
2024-08-18, 22:09
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Skriva, rita, läsa böcker, skapa musik, spela instrument, promenad, gymma, skaffa husdjur, lär dig koda, möblera om, gör utflykter, gå till biblan, museet,
2024-08-18, 22:10
Medlem
hockexs avatar
Träna, läsa och försöka vara lite social då och då.
2024-08-18, 22:10
Medlem
Loreias avatar
Målar miniatyrer (Warhammer mm)

Broderar, dock inte riktigt tant-motiv håller på med denna just nu https://www.etsy.com/listing/1565548784/the-hasanlu-lovers-archaeology-cross

Skriver fan fiction som jag lägger upp på Archive of our own, ibland även på tumblr om det är kortare texter. Samt läser fan fiction

Läser böcker

Lär mig nya maträtter

När det är fint väder och inte vinter så håller jag i trädgården, gjorde ett planteringstråg tidigare i veckan i ett material som kallas hypertufa
2024-08-18, 22:18
Avstängd
Du ska lägga pussel!

Och samtidigt som du gör det lyssnar du på klassisk musik så det dånar i lägenheten.
2024-08-18, 22:19
Medlem
Glostrups avatar
Varför kan du inte hänga med kompisar fast du är medelålders? Det är väl bara att ses över en öl eller en sen fika och snacka lite skit, behöver ju inte vara så märkvärdigt varje gång.
2024-08-18, 22:23
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel

Det är ju bara du som kan svara på det där.
Tänk digsjälv långt inne i framtiden.
Du ligger på din dödsbädd, och du är inte riktigt nöjd med det liv du levt.
"Fan, jag skulle ha......"
Vadå?
Vad kan du göra för att känna dig nöjd med det liv du levt när du ligger på ditt yttersta?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in