2024-08-19, 14:22
Avstängd
Ser att ni är många som reagerar med detta ang tystnadsplikten, sekretessen osv !

Jag själv reagerar över hur man sitta och säga att han var som extra son för mig . Här går man verkligen över gränsen anser jag !!!

Hur nära kom J egentligen ang denna pojke , här skulle man ha satt stopp . Och som kurator el vad J nu är som fler har varit inne på så måste man kunna skilja på privat och yrkesrollen.
Annars kan du ej jobba så här !
Sen förstår jag att man blir känslomässigt arragerad när det kommer till barn och unga .
Men här gäller det att skilja på privat och jobb.
Är oxå chockad att som chef på denna skola låta J ha samtal med denna elev om nu hon är vän med fam pga att man ej bruka tillåta det för man blir för djupt arrangerad mm

Som är oxå ett bevis på det hon J berättar.
Senast redigerad av Aragon467 2024-08-19 kl. 14:31.
2024-08-19, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragon467
Ser att ni är många som reagerar med detta ang tystnadsplikten, sekretessen osv !

Jag själv reagerar över hur man sitta och säga att han var som extra son för mig . Här går man verkligen över gränsen anser jag !!!

Hur nära kom J egentligen ang denna pojke , här skulle man ha satt stopp . Och som kurator el vad J nu är som fler har varit inne på så måste man kunna skilja på privat och yrkesrollen.
Sen förstår jag att man blir känslomässigt arragerad när det kommer till barn och unga .
Är oxå chockad att som chef på denna skola låta J ha samtal med denna elev om nu hon är vän med fam pga att man ej bruka tillåta det för man blir för djupt arrangerad mm

Ja det är underligt faktiskt.
Vet själv att vissa inom socialtjänst osv sagt att vissa barn sticker ut ur mängden & att man tänker på dom efteråt, men de är en helt annan sak gentemot hur J beskriver deras relation.
Som mamma till denna pojken hade jag blivit väldigt frustrerad över att hon/dom försöker få upp tittarsiffror genom att berätta en annan persons historia, någon som inte kan godkänna eller försvara sig själv. Det är inte hennes sak att berätta. Allt som kommenteras emot detta plockas bort & det skildrar en bild av att dom BARA får positiv respons. När man skriver något plockas det bort, N säger att man själv plockar bort kommentarer men svarar på det ändå. När man sedan säger att det är hon som själv plockar bort kritiken så plockas den oxå bort.
Många som även reagerar ang samarbetet med bettingsida men de plockas bort.
Hur kan man med gott samvete som socionom / kurator what ever göra samarbeten med sånna företag när man bör veta hur sjukt långt det kan gå?
2024-08-19, 14:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aragon467

Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Vet själv att vissa inom socialtjänst osv sagt att vissa barn sticker ut ur mängden & att man tänker på dom efteråt, men de är en helt annan sak gentemot hur J beskriver deras relation.
Som mamma till denna pojken hade jag blivit väldigt frustrerad över att hon/dom försöker få upp tittarsiffror genom att berätta en annan persons historia, någon som inte kan godkänna eller försvara sig själv. Det är inte hennes sak att berätta. Allt som kommenteras emot detta plockas bort & det skildrar en bild av att dom BARA får positiv respons. När man skriver något plockas det bort, N säger att man själv plockar bort kommentarer men svarar på det ändå. När man sedan säger att det är hon som själv plockar bort kritiken så plockas den oxå bort.
Hur kan man med gott samvete som socionom / kurator what ever göra samarbeten med sånna företag när man bör veta hur sjukt långt det kan gå?
Exakt !!! Jag är fortfarande skeptisk till om fam gett löfte till detta el om historien är påhittad är så mkt som är konstigt i det hela som jag skrivit tidigare i tråden !

Och när det påpekas tas kommentaren bort hur fort som helst och svarar dom så är det god dag yxskaft

Och jag undrar verkligen hur J fick sin utbildning då man kan samarbeta med bettingsidor och när folk ifråsätter det och skriver vet ni hur stor skada dessa sidor gör med folk som har spelmissbruk mm

Och både J & N svarar det är bara trycka bort det om man ej vill se el har ett missbruk

Då kan man inte ha mkt till utbildning el tänka över huvudtaget

Blir bara mer & mer fundersam hur denna fam tänker och gör .
Senast redigerad av Millan75 2024-08-19 kl. 14:51.
2024-08-19, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Om det får "kuratorn" att må bättre
av att tro det "be my guest"🙂
Jag tror inget, jag vet !! 🙂
2024-08-19, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulken52
👊👍

Tackar😊
2024-08-19, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee

Du har så rätt, som mamma hade jag känt enorm frustration som du säger.
Som vi konstaterat är de gränslösa, man förstår mer och mer varför N är som hon är.
Förvånar mig inte längre efter man sett kuratorns beteende, verkar vara röd tråd i "sekten" vad jobbade N's mormor med?

Alla kuratorer är inte bra irl bara för de har fått ett betyg. Speciellt om de tror sig veta allt i alla diskussioner och tycker själva att de har inget nytt att lära, för de "vet"🙄 typisk gaslighting (läs narcissistikt beteende)
att aldrig erkänna sina tillkortakommanden!
Helst vända det mot den de för tillfället
försöker manipulera och framstå som "offer"

De har inget samvete, i deras värld är pengar, berömelse och yta mycket viktigare än det mesta och framförallt att de framstår som
helgon och att bli beundrade på sina hemmabygge till piedestaler.
Det är därför kommentarer försvinner så
folk inte inser hur mycket de ljuger!!

Till N och J, ni klär inte i offerkofta!!
2024-08-19, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Exakt !!! Jag är fortfarande skeptisk till om fam gett löfte till detta el om historien är påhittad är så mkt som är konstigt i det hela som jag skrivit tidigare i tråden !

Och när det påpekas tas kommentaren bort hur fort som helst och svarar dom så är det god dag yxskaft

Och jag undrar verkligen hur J fick sin utbildning då man kan samarbeta med bettingsidor och när folk ifråsätter det och skriver vet ni hur stor skada dessa sidor gör med folk som har spelmissbruk mm

Och både J & N svarar det är bara trycka bort det om man ej vill se el har ett missbruk

Intressant tanke, du har definitivt en poäng där. De verkar ju inte ha några som helst problem med att fabulera med sanningen om det får dom att framstå som helgon.
Hoppas någon vettig människa vaknar till liv snart🙏 lilla C behöver sunda vuxna människor i sitt liv som förbiser sitt EGO för hennes skull.
2024-08-19, 18:08
Medlem
Nu är nicci utomlands utan ungen igen??
2024-08-19, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75

Ja de kan man verkligen fundera.. verkar vara extremt konstiga hela högen faktiskt.
Det är ju inte deras ansvar att folk inte har disciplin 🥲 gud

Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Du har så rätt, som mamma hade jag känt enorm frustration som du säger.
Som vi konstaterat är de gränslösa, man förstår mer och mer varför N är som hon är.
Förvånar mig inte längre efter man sett kuratorns beteende, verkar vara röd tråd i "sekten" vad jobbade N's mormor med?

Alla kuratorer är inte bra irl bara för de har fått ett betyg. Speciellt om de tror sig veta allt i alla diskussioner och tycker själva att de har inget nytt att lära, för de "vet"🙄 typisk gaslighting (läs narcissistikt beteende)
att aldrig erkänna sina tillkortakommanden!
Helst vända det mot den de för tillfället
försöker manipulera och framstå som "offer"

De har inget samvete, i deras värld är pengar, berömelse och yta mycket viktigare än det mesta och framförallt att de framstår som
helgon och att bli beundrade på sina hemmabygge till piedestaler.
Det är därför kommentarer försvinner så
folk inte inser hur mycket de ljuger!!

Till N och J, ni klär inte i offerkofta!!

Funderar verkligen på om J’s mamma gjorde samma mot henne som hon verkar göra med N. Det är inte normalt att så enkelt ta över mammarollen & bete sig som en mamma till sitt barnbarn. En annan hade blivit skogstokig på ett sådant beteende, nära eller inte nära. Mitt barn = mitt ansvar. Så har jag sagt hela tiden, jag får anpassa mitt liv för de är inte mina anhöriga som skaffat ett barn & inte heller deras ansvar att passa mitt barn hela tiden.
2024-08-19, 19:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Herefortheshow
Nu är nicci utomlands utan ungen igen??
Trodde oxå det först men kollar du så är det samma bilder som tidigare. Dock förstår jag inte varför man postat samma bild flera ggr hon måste tycka sjl att hon är jävligt snygg
2024-08-19, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Trodde oxå det först men kollar du så är det samma bilder som tidigare. Dock förstår jag inte varför man postat samma bild flera ggr hon måste tycka sjl att hon är jävligt snygg

Haha såg det nu jag med, exakt samma bilder också
2024-08-20, 13:49
Medlem
.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-08-20 kl. 14:07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in