2024-08-18, 20:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Ja jag tänker på att J säger att pojken inte ville att någon i skolan skulle veta hur sjuk han var, hur kan hon då tro att han skulle vilja att hon pratade om det i en podd för hela nationen att ta del av?! Även om hon inte skulle bryta mot sekretesslagen så är det oerhört oetiskt vad hon gör. Hade inte anställt henne som kurator igen. Tror även hon inte har de jobbet längre, hur som så kanske det trillar in en IVO anmälan efter detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Exakt lite det jag menar var finns respekten egentligen ! Här kommer en sjuk pojke och pratar med henne i förtroende och ville inte att folk skulle veta och som du säger hur kan hon tro att han skulle vilja det efter hans bortgång
Och hur kan man vara så känslokall och fråga anhöriga om man får prata om deras son i en podd som hela svenska folket kan höra.
Ja jag hoppas det att anmälan kommer in då jag tycker personligen att hon brutit en överenskommelse och säkert skrivit under på detta när hon skrev på som kurator .

Samtidigt så är jag väldigt skeptisk till denna berättelse pga det jag skrev tidigare i tråden . Skulle J verkligen sätta hela sin yrkesroll på spel för denna pojke skull

Lika så hur kan inte kollegor i ha reagerat på att Nicci hängt utanför hos sin mamma på jobbet .

Då barnen ska vara i trygga händer och inte behöva vara rädda för att saker och ting kommer ut el att dom går och pratar med kuratorn och nån ska få reda på det .

För har väldigt svårt för att N skulle hålla tyst om visa som hon ogillar gick till kuratorn att det skulle stanna där och ej komma ut att eleven varit där
Håller med i det som skrivs 🙏 men min fråga är varför skulle J ta upp detta överhuvudtaget i sin podd för ? Förstår att man vill få folk & lyssna och tala om visa ämnen & så . Men förstår inte tanken bakom denna pojkes historia som alla kan ta del av .
2024-08-18, 21:50
Medlem
Jag reagerade också på detta med tystnadsplikt efter att ha krigat mig igenom senaste poddavsnittet. Jag reagerade främst på att det var tydligt att det absolut inte var första gången Nicci hörde denna historia. Det var inga nyheter för henne, tvärtom - hon verkade känna till en hel del.

Hoppas det inte är vanligt att skolkuratorer berättar om sina elever/patienter för sina familjer. Vill inte att mina barns potentiella samtal med en kurator ska vara en snackis runt kuratorns middagsbord några timmar senare, eller i en podd…
2024-08-19, 07:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av petitesser
Jag reagerade också på detta med tystnadsplikt efter att ha krigat mig igenom senaste poddavsnittet. Jag reagerade främst på att det var tydligt att det absolut inte var första gången Nicci hörde denna historia. Det var inga nyheter för henne, tvärtom - hon verkade känna till en hel del.

Hoppas det inte är vanligt att skolkuratorer berättar om sina elever/patienter för sina familjer. Vill inte att mina barns potentiella samtal med en kurator ska vara en snackis runt kuratorns middagsbord några timmar senare, eller i en podd…
Precis håller helt med dej !
Reagera även på J svar bland kommentarerna bla YT och IG men många tas bort

Var många som reagerade ang tystnadsplikten & hur mkt N visste om och killen mm.

Hennes svar visar att hon hon ej förstår inbörden el att hon kanske har gått för långt .

" Ja känner familjen väl och dom har lyssnat på detta innan . Och jag är vän till fam "

Svar : Varpå en svara men förstår du inte att du har gjort fel utifrån din yrkesroll att sitta och prata på det här visset och att Nicci förstår vem du faktiskt pratar om

" klart hon känner honom väl då han är vän till fam och varit hemma hos oss flera ggr '"

" Men inser du inte hur fel det är ? "

Svar: ser inga fel då det är ett viktigt ämne

Men va ursäkta ????
Förstår inte hennes svar så avsnittet då det inte handla om unga som gått bort el hur man bearbetar sorg
Då hade jag förstått

Men i detta fall gör jag inte det hur lågt man kan sjunka för att få lyssnare till sin podd
Senast redigerad av Millan75 2024-08-19 kl. 08:09.
2024-08-19, 10:19
Medlem
Citat:

Var många som reagerade ang tystnadsplikten & hur mkt N visste om och killen mm.

Hennes svar visar att hon hon ej förstår inbörden el att hon kanske har gått för långt .

" Ja känner familjen väl och dom har lyssnat på detta innan . Och jag är vän till fam "

Svar : Varpå en svara men förstår du inte att du har gjort fel utifrån din yrkesroll att sitta och prata på det här visset och att Nicci förstår vem du faktiskt pratar om

" klart hon känner honom väl då han är vän till fam och varit hemma hos oss flera ggr '"

Men va ursäkta ????
Förstår inte hennes svar så avsnittet då det inte handla om unga som gått bort el hur man bearbetar sorg
Då hade jag förstått

Men i detta fall gör jag inte det hur lågt man kan sjunka för att få lyssnare till sin podd

Tack så hjärtligt för info.👌
Precis. Håller helt med .
Sorgbearbetning är en sak, att utelämna någon inför allmänheten en annan.

Vän till familjen?
Som du tidigare skrivit Millan75, så blir man inte "vän" i den bemärkelsen med sin patient i en yrkesroll som skall vara opartisk.

Ett viktigt ämne?
Att öppet berätta om ett sjukt barn i ett specifikt fall där J har en yrkesroll som kurator är väl inget ämne. Jösses!

Det är helt skruvat...
Vad är detta för en människa?
& sedan sitter de själva i sm och "raljerar" över allt "bra" N & J åstadkommer och hur fantastiska de är på allt 🤮.

Att vara influenser/Digital kreatör innebär bland annat ett stort ansvar i att gallra i det man delar med sig av öppet på sociala medier.
Den egenskapen besitter varken N eller hennes mamma, tyvärr....
De är Totalt gränslösa och J kommer på tok "För nära" i relationen till människor.
J tar över N mammaroll &
J blir personlig "vän" med sina patienter/elever som kurator.

Måtte A inom en snar framtid få sin del i tid med C (om han nu är pappan) och tillåtas att få prata till punkt utan att tryckas ner av N:s vidriga översittar-retorik gentemot honom.
Senast redigerad av Artmovie 2024-08-19 kl. 10:31.
2024-08-19, 10:32
Medlem
Citat:

Men va ursäkta ????
Då hade jag förstått

Håller med allt är verkligen så lågt!
Som jag påpekat tidigare så är dessa två extremt gränslösa när det gäller andra människors känslor för att få som de vill. De tar endast hänsyn till sina egna känslor och behov, främst N's men strax efter är det J som är viktigast därefter resten av familjen.

Vet inte var de fått denna hybris ifrån
och tror att vi ens är intresserade av deras verklighetsfrånvända värld.

Det enda jag är intresserad av är, sanningen om vad som hänt som lett till flera anmälningar av C's pappa. Vad som gjorde att de bestämde att han inte skulle få vara med på förlossningen och sedan dessutom inte få träffa henne.
Många frågor som kräver sina svar.

De har sagt i mer än ett halvår att de kommer berätta allt snart. När då? För N hittar på nya "sanningar" och gör nya anmälningar, varje gång A försöker
närma sig i någon form, då ska han tystas och beskrivas som ett monster.
(är så sjukt när man tänker efter att det ens får gå till så).

FYI N och J (vet att ni läser) det är dags att lägga korten på bordet!!
Don't get it twisted!!
2024-08-19, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Som jag påpekat tidigare så är dessa två extremt gränslösa när det gäller andra människors känslor för att få som de vill. De tar endast hänsyn till sina egna känslor och behov, främst N's men strax efter är det J som är viktigast därefter resten av familjen.

Det enda jag är intresserad av är, sanningen om vad som hänt som lett till flera anmälningar av C's pappa. Vad som gjorde att de bestämde att han inte skulle få vara med på förlossningen och sedan dessutom inte få träffa henne.

De har sagt i mer än ett halvår att de kommer berätta allt snart. När då? För N hittar på nya "sanningar" och gör nya anmälningar, varje gång A försöker

Don't get it twisted!!

👏👏👏👏👏
2024-08-19, 10:49
Medlem
Till Artmovie till det du svarade Millan 75

Spot on!
Skrev just detta samtidigt som svar till Millan 75 om just deras sjukligt gränslösa beteende som jag stört mig på väldigt länge.
Kan bara hålla med dig i allt!
(Jag verkar ha problem när jag ska svara eller göra inlägg, får göra om flera gånger och får felmeddelande sen plötsligt kommer det upp, vad gör jag för fel? Var finns det enkla instruktioner om hur man gör🫣?)
2024-08-19, 11:45
Medlem
Citat:

Don't get it twisted!!

Att ni är intresserade av deras ”verklighetsfrånvända värld” är väl ändå ganska tydligt .
2024-08-19, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Att ni är intresserade av deras ”verklighetsfrånvända värld” är väl ändå ganska tydligt .

Trampa jag på en öm tå "kuratorn"?
Du behöver inte nia mig.
2024-08-19, 13:20
Medlem
Citat:
Trampa jag på en öm tå "kuratorn"?
Du behöver inte nia mig.
Det var snarare jag som trampade på den berömda tån !!🙂
2024-08-19, 13:42
Medlem
Citat: