Citat:
Ja jag tänker på att J säger att pojken inte ville att någon i skolan skulle veta hur sjuk han var, hur kan hon då tro att han skulle vilja att hon pratade om det i en podd för hela nationen att ta del av?! Även om hon inte skulle bryta mot sekretesslagen så är det oerhört oetiskt vad hon gör. Hade inte anställt henne som kurator igen. Tror även hon inte har de jobbet längre, hur som så kanske det trillar in en IVO anmälan efter detta.
Citat:
Håller med i det som skrivs 🙏 men min fråga är varför skulle J ta upp detta överhuvudtaget i sin podd för ? Förstår att man vill få folk & lyssna och tala om visa ämnen & så . Men förstår inte tanken bakom denna pojkes historia som alla kan ta del av .
Exakt lite det jag menar var finns respekten egentligen ! Här kommer en sjuk pojke och pratar med henne i förtroende och ville inte att folk skulle veta och som du säger hur kan hon tro att han skulle vilja det efter hans bortgång
Och hur kan man vara så känslokall och fråga anhöriga om man får prata om deras son i en podd som hela svenska folket kan höra.
Ja jag hoppas det att anmälan kommer in då jag tycker personligen att hon brutit en överenskommelse och säkert skrivit under på detta när hon skrev på som kurator .
Samtidigt så är jag väldigt skeptisk till denna berättelse pga det jag skrev tidigare i tråden . Skulle J verkligen sätta hela sin yrkesroll på spel för denna pojke skull
Lika så hur kan inte kollegor i ha reagerat på att Nicci hängt utanför hos sin mamma på jobbet .
Då barnen ska vara i trygga händer och inte behöva vara rädda för att saker och ting kommer ut el att dom går och pratar med kuratorn och nån ska få reda på det .
För har väldigt svårt för att N skulle hålla tyst om visa som hon ogillar gick till kuratorn att det skulle stanna där och ej komma ut att eleven varit där
Och hur kan man vara så känslokall och fråga anhöriga om man får prata om deras son i en podd som hela svenska folket kan höra.
Ja jag hoppas det att anmälan kommer in då jag tycker personligen att hon brutit en överenskommelse och säkert skrivit under på detta när hon skrev på som kurator .
Samtidigt så är jag väldigt skeptisk till denna berättelse pga det jag skrev tidigare i tråden . Skulle J verkligen sätta hela sin yrkesroll på spel för denna pojke skull
Lika så hur kan inte kollegor i ha reagerat på att Nicci hängt utanför hos sin mamma på jobbet .
Då barnen ska vara i trygga händer och inte behöva vara rädda för att saker och ting kommer ut el att dom går och pratar med kuratorn och nån ska få reda på det .
För har väldigt svårt för att N skulle hålla tyst om visa som hon ogillar gick till kuratorn att det skulle stanna där och ej komma ut att eleven varit där