2024-08-18, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Bra inlägg. Mitt i prick tycker jag. Vad många stoppar i sig, är ju även det en klassfråga, tyvärr. Många har inte råd (eller prioriterar inte) bra mat. Tomma kolhydrater med processade köttprodukter (dålig falukorv, färdiga köttbullar exempelvis) och sockrade såser (exempelvis ketchup) är ju förfärlig mat egentligen. Barnmat, till på köpet.
Det där är ju faktiskt skitsnack.
Köttbullar som exempel ligger nästan på samma prisnivå som köttfärs.

Eller jämför kg priset för grönsaker och frukt med lösgodis.
Det handlar om okunskap och lathet.
Folk har mer fritid än någonsin tackvare den tekniska utvecklingen.
Ändå känner de sig stressade och har inte ens tid att lägga en halvtimme på laga enkel nyttig mat.

Svaret är ju att de pillar på telefonen, kollar på serier, tv mm.
Citera
2024-08-18, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Det där är ju faktiskt skitsnack.
Köttbullar som exempel ligger nästan på samma prisnivå som köttfärs.

Eller jämför kg priset för grönsaker och frukt med lösgodis.
Det handlar om okunskap och lathet.
Folk har mer fritid än någonsin tackvare den tekniska utvecklingen.
Ändå känner de sig stressade och har inte ens tid att lägga en halvtimme på laga enkel nyttig mat.

Svaret är ju att de pillar på telefonen, kollar på serier, tv mm.

Eh, ja? Dock är det onyttigare än hemlagade (givetvis vad du blandar i färsen). Många orkar (eller kan inte) laga mat. Därför köper de halvfabrikat. Sedan finns det ju olika prisklasser på de färdiga köttbullarna? Ju billigare, desto mer skit i dem. Köttavfall för det mesta, inte ren mald köttfärs. Frågor på det?
Citera
2024-08-18, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntWan-KaNobi
Frukost: kanelgifflar, energidryck och salamislantar.
Lunch: Hamburgare.
Mellanmål: energidryck
Kvällsmat: Falafelrulle
Om man ignorerar vitaminbristen så kan det där ändå bli 2000 kalorier beroende på storleken på falafelrullen

Skippar man pommes till lunchen, äter bara ett par gifflar och kör sockerfri energidryck så är det inte så illa.

Problemet är ofta alla snacks som äts på kvällen
Citera
2024-08-18, 19:24
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane

Varför är så många män besatta av det här? Inte ens jag som är man själv. Vill påstå att det är något jag gör. Ni verkar ju nästintill besatta av detta. Enda sättet att känna någon slags kontroll över dessa kvinnor kanske. För att dom förmodligen inte bryr sig ett skit.

Vi är, till skillnad från somliga andra, heterosexuella. Vi vill helt enkelt ha fruntimmer som är sexullet attraktiva att vila ögonen på. Fetton är alltså inte det, utan snarare mest avtändade.
Inte nog med det, vi är också hyggliga och empatiska och bryr oss om andras hälsa och vill att alla skall ha ett sunt och friskt liv.
Citera
2024-08-18, 19:25
Medlem
Förmodligen en kombo av att äta ofta och vara stillasittande hela dagarna. Givetvis lär även många äta betydligt onyttigare hemma när ingen ser. På jobbet skulle det nog se dåligt ut att äta bullar och tårta liksom.
Citera
2024-08-18, 19:25
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hej,

Jag har märkt att många kvinnor 40+ äter typ en liten sallad till lunch eller en liten matlåda med något husmanskost hemifrån. Ofta är det "fräsch" mat.

Ändå är dom halvtjocka. Hur går det ihop? Dom äter som husmusar och gluffsar inte i sig en pizza till lunch på jobbet någonsin.

Äter dom tre kilo pasta när dom kommer hem och sväljer ner det med en flaska vin? Känns offside liksom. Man ser ju aldrig tjejer äta massor (nu pratar jag inte om 300kg fetton utan sådär medelålders feta)

Vad gör ni efter jobbet? Vad fan äter ni egentligen som gör att ni är tjocka?
Dom små äter godis i smyg
Citera
2024-08-18, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Vi är, till skillnad från somliga andra, heterosexuella. Vi vill helt enkelt ha fruntimmer som är sexullet attraktiva att vila ögonen på. Fetton är alltså inte det, utan snarare mest avtändade.
Inte nog med det, vi är också hyggliga och empatiska och bryr oss om andras hälsa och vill att alla skall ha ett sunt och friskt liv.

Din empati och välvilja fullkomligt lyser ur ditt inlägg. Med det sagt:
Vad har din obefintliga attraktion till "fetton" med medelålders tjockisar och deras matvanor att göra?
Citera
2024-08-18, 19:38
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Din empati och välvilja fullkomligt lyser ur ditt inlägg. Med det sagt:
Vad har din obefintliga attraktion till "fetton" med medelålders tjockisar och deras matvanor att göra?

Det var en som undrade varifrån detta enorma intresse för överviktiga damer kommer. Så jag svarade på det och förklarade. Bra va?
Citera
2024-08-18, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det var en som undrade varifrån detta enorma intresse för överviktiga damer kommer. Så jag svarade på det och förklarade. Bra va?

Men du har ju noll sexuellt intresse och damerna skriver ju inte i tråden, det är det bara de som har självkänslan i kosttillskotten som gör. Tråden har hamnat fel dessutom.
Citera
2024-08-18, 19:55
Medlem
Citat:
Hej,

Jag har märkt att många kvinnor 40+ äter typ en liten sallad till lunch eller en liten matlåda med något husmanskost hemifrån. Ofta är det "fräsch" mat.

Ändå är dom halvtjocka. Hur går det ihop? Dom äter som husmusar och gluffsar inte i sig en pizza till lunch på jobbet någonsin.

Äter dom tre kilo pasta när dom kommer hem och sväljer ner det med en flaska vin? Känns offside liksom. Man ser ju aldrig tjejer äta massor (nu pratar jag inte om 300kg fetton utan sådär medelålders feta)

Svar från en tjockis.

Jag äter allt men i lagom mängd, jag hatar pizzor och hamburgare så äter inte sånt. Veckodagarna äter jag vanlig mat, vatten,mjölk eller juice till maten. Jag räknar kcal och väger maten och försöker hålla ettsnitt på 1500kcal om dagen ca 300gram mat och o middag, sen frukost, o kvällsmåll består ofta av yogurtheller äggmackor

På helgen en liten me ca 2 nävar chips i en haribo påse godis och dricka.

Jag har problem sköldkörteln vilket gör att jag går extremt lätt upp i vikt.
Citera
2024-08-18, 20:11
Medlem
LandetsMinstaKuks avatar
Citat:
Hej,

För dom inte rör på sig tillräckligt
Citera
2024-08-18, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av houseelfdobby
Svar från en tjockis.

Jag äter allt men i lagom mängd, jag hatar pizzor och hamburgare så äter inte sånt. Veckodagarna äter jag vanlig mat, vatten,mjölk eller juice till maten. Jag räknar kcal och väger maten och försöker hålla ettsnitt på 1500kcal om dagen ca 300gram mat och o middag, sen frukost, o kvällsmåll består ofta av yogurtheller äggmackor

På helgen en liten me ca 2 nävar chips i en haribo påse godis och dricka.

Jag har problem sköldkörteln vilket gör att jag går extremt lätt upp i vikt.

Jag har oxå sköldkörtelsjukdom. Väger 51.5 kg. När jag börjar gå upp i vikt kör jag paleokost 1 månad. Jätteeffektivt! Å man blir av med ledvärk. Sen får man hålla en balans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in