2024-08-18, 20:15
Medlem
Vem bryr sig om en medelålders är överviktig ?.
Citera
2024-08-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Det där är ju faktiskt skitsnack.
Köttbullar som exempel ligger nästan på samma prisnivå som köttfärs.

Eller jämför kg priset för grönsaker och frukt med lösgodis.
Det handlar om okunskap och lathet.
Folk har mer fritid än någonsin tackvare den tekniska utvecklingen.
Ändå känner de sig stressade och har inte ens tid att lägga en halvtimme på laga enkel nyttig mat.

Svaret är ju att de pillar på telefonen, kollar på serier, tv mm.

Håller med.
Citera
2024-08-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Vi är, till skillnad från somliga andra, heterosexuella. Vi vill helt enkelt ha fruntimmer som är sexullet attraktiva att vila ögonen på. Fetton är alltså inte det, utan snarare mest avtändade.
Inte nog med det, vi är också hyggliga och empatiska och bryr oss om andras hälsa och vill att alla skall ha ett sunt och friskt liv.

Smaken är som baken men de allra flesta gillar nog någon lite lagom person. Jag är gift men tänker att man ändå behöver hålla sig smärt om man skulle behöva ut på marknaden. Å för att kunna röra sig som en panter🙂
Citera
2024-08-18, 20:26
Moderator
T-80Us avatar
En vanlig onsdag i T-80Us liv:

Morgon 04:30
Går upp, en kopp te.

Morgon 09:00
Frukost på jobb tillsammans med de som sitter i samma byggnad (vi är bara 4, så det är rätt familjärt), oftast en eller ett par knäckemackor med ost och skinka. Apelsinjuice eller Ramlösa till.

Lunch 11:00-13:00 någonstans
Antingen en bönsallad med lite kyckling eller kallrökt skinka, eller så äter vi på golfklubben, då gäller oftast husmanskost av typ stekt fläsk med löksås eller köttbullar med gräddsås och potatis. Oftast en Coca Cola eller en Ramlösa till.

Kvällsmat när jag kommer hem från jobb, runt 17:00-19:00
Oftast biff med bönsallad igen, eller kyckling med grekisk sallad. Exempelvis. Ramlösa till.

Ibland på fredag eller helgkvällar så blir det lite snacks. Coca Cola.

Mitt största problem är att jag inte dricker kaffe och därför ofta dricker cola. Det ska jag sluta med helt framöver, jag har redan skurit ner från runt 6-8 burkar per dag till 1-2 burkar.
Citera
2024-08-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Så... Du planerar för att bli singel? Vilket fantastiskt äktenskap du måste ha...

Nä absolut inga planer på det. Men OM o förutom det så är det kul att kunna röra sig smidigt
Citera
2024-08-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Jag misstänker att det kan ha med alla fröoljor att göra. De äter en massa skit som är fullpumpat med ohälsosamma fröoljor, vilket kroppen inte kan bryta ner effektivt.

Sen dricker man sin sojamjölk, havremjölk(fullsmockad med rapsolja), och undrar varför man aldrig går ner i vikt.

Men vad, alla försöker rädda klimatet.
Och de flesta salladssåser är gjorda på fröoljor.
Citera
2024-08-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Så... Du planerar för att bli singel? Vilket fantastiskt äktenskap du måste ha...
Nu går väl varannat äktenskap i kras så viss planering är vettig.
Citera
2024-08-18, 21:46
Medlem
Mycket handlar om att de inte tränar. Kvinnor och män kan se både vältränade och feta ut med samma vikt, beroende på hur stor andel muskelmassa man har.

Sen är det väldigt lätt att göra dåliga val där kalorierna snabbt springer iväg. Dricka juice, ta en bulle till fikan varje dag, fredagsmys osv. Sådana små val kan lätt summera upp till 500-1000 kcal extra per dag.
Citera
2024-08-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av houseelfdobby
Svar från en tjockis.

Jag äter allt men i lagom mängd, jag hatar pizzor och hamburgare så äter inte sånt. Veckodagarna äter jag vanlig mat, vatten,mjölk eller juice till maten. Jag räknar kcal och väger maten och försöker hålla ettsnitt på 1500kcal om dagen ca 300gram mat och o middag, sen frukost, o kvällsmåll består ofta av yogurtheller äggmackor

På helgen en liten me ca 2 nävar chips i en haribo påse godis och dricka.

Jag har problem sköldkörteln vilket gör att jag går extremt lätt upp i vikt.

Men varför går du runt med obehandlad hypotyreos? För om du nu vet att du har problem med sköldkörteln borde du väl stå på Levaxin och därmed inte längre kunna skylla övervikten på sköldkörteln?
Citera
2024-08-18, 21:54
Medlem
Är 31 och är sjukskriven, tar ish 2 30-60 minuters promenad per dag men är överviktig, väger 115 kg. Min största gissning till att jag har gått upp så mycket är pga anti psykotiska mediciner plus stillasittande pga bara går hemma..

Men äter typ detta på dagarna.. Lunch endast helger.
Första måltiden är middag vid 18 då äter jag husmanskost, allt hemmalaget och lagom portion. Inte öser på med mat 🙈
Sen blir de några godis bitar och kanske chips/popcorn på kvällen 🤷🏻‍♀️
O de viktigaste av allt 1 monster eller 1 redbull om dagen

I början när jag började öka kraftigt i vikt så jobbade jag fortfarande och då såg dagarna lite annorlunda ut då jag också åt en lättare lunch (Har alltid haft svårt med mat).

Har barn och vill inte ge dem osunda vanor, har så svårt med föräldrar som är överviktiga och barnen lika så Så mycket hemlagat mat, grönsaker och mjölk/vatten till. Pizza,donken osv äter vi i princip aldrig pga ekonomi 🙈
Citera
2024-08-18, 22:00
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard09
Nu går väl varannat äktenskap i kras så viss planering är vettig.

Det är säkert riktigt. Det är en mörk tid i människans historia.
Citera
2024-08-18, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thegoatthing
Är 31 och är sjukskriven, tar ish 2 30-60 minuters promenad per dag men är överviktig, väger 115 kg. Min största gissning till att jag har gått upp så mycket är pga anti psykotiska mediciner plus stillasittande pga bara går hemma..

Men äter typ detta på dagarna.. Lunch endast helger.
Första måltiden är middag vid 18 då äter jag husmanskost, allt hemmalaget och lagom portion. Inte öser på med mat 🙈
Sen blir de några godis bitar och kanske chips/popcorn på kvällen 🤷🏻‍♀️
O de viktigaste av allt 1 monster eller 1 redbull om dagen

I början när jag började öka kraftigt i vikt så jobbade jag fortfarande och då såg dagarna lite annorlunda ut då jag också åt en lättare lunch (Har alltid haft svårt med mat).

Har barn och vill inte ge dem osunda vanor, har så svårt med föräldrar som är överviktiga och barnen lika så Så mycket hemlagat mat, grönsaker och mjölk/vatten till. Pizza,donken osv äter vi i princip aldrig pga ekonomi 🙈

1 monster och lösviktsgodis för 20kr är närmare 1000 kcal
Det är där felet ligger. Alla som äter godis dagligen blir tillslut feta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in