2024-08-17, 13:04
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Antingen anser du det gäller alla eller så har du fel.

Kanske lättare för dig att förstå med lite mindre text och mer bilder.

https://i.ibb.co/jWQSN9F/image.png

Oj så pedagogiskt av dig! Tänkte inte på att jag behöver sänka nivån från den redan låga nivå jag håller för att han ska förstå.

https://i.imgflip.com/90kjnw.jpg
2024-08-17, 15:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Oj så pedagogiskt av dig! Tänkte inte på att jag behöver sänka nivån från den redan låga nivå jag håller för att han ska förstå.

https://i.imgflip.com/90kjnw.jpg

Eftersom socialsekreterare verkar utan för lagens ramar gäller inte samma logiska resonemang att man är oskyldig tills annat bevisats i domstol.

Om legitimerad vårdpersonal dokumenterat lika illa som socialsekreterare hade de fått sparken för länge sedan. Men socialsekreterare går fria vad än de hittar på i sina utredningar, eftersom de aldrig granskas kritiskt. Det är märkligt att en så slapp syn råder när barn ska omhändertas och att man accepterar en så låg nivå på utredningar från samhällets sida. Det borde ställas betydligt tuffare krav här.

Soc tillämpar själv principen heller fälla än fria vid LVU. Då gäller såklart omvända principen mot socialsekreterare. Det är helt logiskt, utom för soc-fans.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-08-17 kl. 15:18.
2024-08-17, 15:38
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Eftersom socialsekreterare verkar utan för lagens ramar gäller inte samma logiska resonemang att man är oskyldig tills annat bevisats i domstol.

HAHAHA

Alla brottslingar verkar utan för lagens ramar, lite det som är definitionen av just en brottsling.
Senast redigerad av vajervevaren 2024-08-17 kl. 15:47.
2024-08-17, 15:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
HAHAHA

Alla brottslingar verkar utan för lagens ramar, lite det som är definitionen av just en brottsling.

Ja men vissa kommer undan eftersom de inte granskas. Exempelvis socialsekreterare. Alla blundar när det gäller just barnfrågan och föräldrars rättighet gentemot soc i synnerhet. Det är just där det brister så grovt. Det vet alla som av olika skäl tvingas ha med den myndigheten att göra. Om du inte haft det har du ingen aning om vad som pågår.
2024-08-17, 15:59
Avslutad
Citat:
Det här du hittat på. Jag har om möjligt skrivit att du borde låta soc experimentera med dina egna barn (och då menade jag givetvis precis som de gör idag med andras barn). Först då kommer du förstå vad som är fel.

MEN SNÄLLA NÅN.
Ännu ett bevis på hur totalt hjärndöd och rutten i hela huvudet du är.

Vad i hela friden menar du med "om möjligt"? Du HAR skrivit just detta, det finns här svart på vitt för alla att se. Vad menar du med "om möjligt"?

Citat:
Varför skulle Bo säga att jag har fel? Vad har du för teorier kring det och vad skulle jag ha fel i?

Jag har nu haft mailkontakt med Bo under hela veckan och presenterat tråden för honom. Han säger att du sannolikt är helt sjuk i huvudet och en fara för allmänheten, att du har fel i precis allt du skriver och att han absolut inte vill bli förknippad med dig, denna tråden eller de andra psykfallen i FU.
Senast redigerad av PhilipsDP18 2024-08-17 kl. 16:03.
2024-08-17, 16:02
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ja men vissa kommer undan eftersom de inte granskas. Exempelvis socialsekreterare. Alla blundar när det gäller just barnfrågan och föräldrars rättighet gentemot soc i synnerhet. Det är just där det brister så grovt. Det vet alla som av olika skäl tvingas ha med den myndigheten att göra. Om du inte haft det har du ingen aning om vad som pågår.

Vilka andra yrkesgrupper har du godtyckligt bestämt inte ska inkluderas i dina demokratiska värderingar?
Vi måste nog ha helt olika definitioner av demokrati.

Så när du säger

Citat:
I ett demokratiskt land är man helt OSKYLDIG tills annat bevisats i domstol.

Det du egentligen menar är
I ett demokratiskt land är alla förutom socialsekreterare helt OSKYLDIGA tills annat bevisats i domstol.

Varför säger du inte det direkt istället för att man ska behöva tolka det du säger?
Jag skriver inte under på att det är en sund demokratisk värdering att ha, tvärtom.
2024-08-17, 16:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
MEN SNÄLLA NÅN.
Ännu ett bevis på hur totalt hjärndöd och rutten i hela huvudet du är.

Vad i hela friden menar du med "om möjligt"? Du HAR skrivit just detta, det finns här svart på vitt för alla att se. Vad menar du med "om möjligt"?

Ska du också börja märka ord? Ska du inte svara på något av det jag skriver istället för att tramsa och komma med personangrepp som vanligt?
2024-08-17, 16:05
Avslutad
Citat:
Ska du också börja märka ord? Ska du inte svara på något av det jag skriver istället för att tramsa och komma med personangrepp som vanligt?

Var nu vänlig och svara på min enkla fråga.
2024-08-17, 16:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vilka andra yrkesgrupper har du godtyckligt bestämt inte ska inkluderas i dina demokratiska värderingar?
Vi måste nog ha helt olika definitioner av demokrati.
De flesta andra yrkeskategorier lyder under svensk lag. Socialsekreterarna är undantagna, vilket är ganska tydligt för alla som råkat ut för denna myndighet som är totalt omöjlig att anmäla.

Citat:
Så när du säger

Det du egentligen menar är
I ett demokratiskt land är alla förutom socialsekreterare helt OSKYLDIGA tills annat bevisats i domstol.
Eftersom socialsekreterares handläggning knappt granskas och dessutom tillåts stå över domstolar och all lagstiftning så gäller inte de vanliga regler för just socialsekreterare. Det är korrekt tolkat.

Citat:
Varför säger du inte det direkt istället för att man ska behöva tolka det du säger?
Jag skriver inte under på att det är en sund demokratisk värdering att ha, tvärtom.

Ja och om du har en sund demokratisk värdering, då hade inte du heller godkänt de genomusla utredningarna som socialsekreterarna producerar dagarna i ända. Det ska vara rättssäkra utredningar när barn ska omhändertas och vinklingar, vantolkningar av läkarutlåtanden och allehanda maniupulationer som kommer fram behöver omedelbart beivras. I annat fall kommer barn att omhändertas på falska grunder, precis som dessvärre förmodligen sker idag. Hur många barn som är olagligt placerade är väldigt svårt att veta då det inte är någon politiker som vågar ta tag i frågan. Men det kanske kommer i framtiden får vi hoppas.
2024-08-17, 16:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Var nu vänlig och svara på min enkla fråga.

Har du någonsin själv bemött något av det jag skriver mer än med personangrepp?
2024-08-17, 16:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag har nu haft mailkontakt med Bo under hela veckan och presenterat tråden för honom. Han säger att du sannolikt är helt sjuk i huvudet och en fara för allmänheten, att du har fel i precis allt du skriver och att han absolut inte vill bli förknippad med dig, denna tråden eller de andra psykfallen i FU.

Ok mytoman. Vi säger så.
2024-08-17, 16:15
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ok mytoman. Vi säger så.

Han har ju lika mycket belägg som du har när du refererar till dina kompisars utredningar.
Varför är han mytoman men inte du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in