Citat:
Ursprungligen postat av
StorTuffBiker
Bra skrivet.
Hur någon kan titta på Baronens svar till "Vad är problemet" utan att reflektera över hur störd han är, det är över mitt förstånd. Det går inte att kolla på den och tänka att det bara är en vanlig video som vilken som helst. Det blir uppenbart för vem som helst att Carl-Fredrik har allvarliga problem. Att se det och ge honom props, eller som familjemedlem eller vän se det och låta honom fortsätta med sitt beteende, det är direkt ohyfsat. Carl-Fredrik kallar Anjo för vän. Men Anjo klappar Carl-Fredrik på ryggen, bekräftar hans självbedrägerier och går ut i videor och säger att Rask är förändrad från förr, istället för att hjälpa Rask att komma till insikt om att han är sjuk och behöver hjälp. Då är man inte en vän, för är man en vän så vill man hjälpa sin polare. Om Carl-Fredrik fortsätter såhär så går han rakt emot fördärvet.
Förra sommaren bestod Carl-Fredriks content av att bemöta kristiska kommentarer på sina Youtube-videor. Det var samma sak där, avfärda allt som lögner eller att han var så förr, eller att det var längesen. Långa videor där han med någon avslutande kommentar markerade att "Nu har jag gett svar på tal". För han känner att han måste vara vinnare, och ha det sista ordet sagt. Han tycker på fullaste allvar att han har ägt upp sin kritiker, när han i timmar suttit och sagt samma sak i ett cirkelresonemang.
Tack!
Du lyfte några viktiga saker här och jag håller med dig.
Jag tror rent subjektivt att Anjo och Jocke kan uppskatta Carl-Fredrik i sammanhang där det råder krigsförklaring på youtube emellan kreatörer, då ser dem Rask som en som kan backa upp dem och hoppa på motståndaren och ta onödiga risker, som en attackhund, vilket Chrippa också har bekräftat.
Om nu Anjo vore polare med Rask hmm, varför bjöd inte han in Carl-Fredrik på sitt kalas? tänk över det C-F.
Carl-Fredrik sitter säkert flertal timmar INNAN han gör sina videos och bygger upp argumentationer.
Jag personligen brukar kolla på lite konspirationsteorier för det är underhållande ibland på kvällen när det inte går nåt bra på TV, där kan man hävda att jorden är platt och bygga upp argumentationer kring det även utan att vinna själva debatten, och jag ser ett samband med det i Carl-Fredriks videor.
Följarna och alla kan klaga på att Therese drar allt det tunga lasset medans Carl-Fredrik bara går hemma i kalsonger och pundar igenom sociala medier, men då bygger Carl-Fredrik upp en argumentationsteknik som går ut på att slå sönder deras argument, som exempel:
"Jag är hemmafru, jag lagar all mat, Therese kommer hem till ett kliniskt städat hem och får massage och varm mat på bordet, att vara en bra förälder är inte att vara en bankomat"
Rent subjektivt tror jag att 99% av svenska kvinnor vill inte ha en gubbe som går hemma med massa ansikstatueringar och som bara leker framför datorn hela dagarna.
Vilken svensk kvinna vill leva i ekonomisk misär?
Jag tror inte att många kvinnor vill stå för alla räkningar eller ha en gubbe som ägnar sig att förtala människor på nätet som han dessutom blivit dömd för tidigare.
Therese har ju själv sagt innan då "Carl-Fredrik blev jobbsökarbaronen" att hon var trött på att han går hemma hela dagarna, tror inte det är hennes högsta önskan om man säger så.
Baronen ska bara hålla käften.