2024-08-17, 10:53
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Det var en klockren analys.

Tack för din uppskattning! Ja Carl-Fredrik är en synnerligen vidrig person, fler måste vakna och inse vad denna loser håller på med.
Citera
2024-08-17, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karolinen97
Lite roligt att Carl-Fredrik ska läxa upp andra hela tiden, men när någon gör det om honom då jävlar kommer det 2 timmars svarsvideo.

Det säger något om Carl-Fredrik och det är att han vet att antagonisten i hans fall har rätt och därför behöver Carl-Fredrik dra sina cirkelargument i två timmar för att rentvå sig själv och smutskasta den andra och försöka framstå som den som har rätt.

Tänk om Jimmie Åkesson skulle i en debatt i riksdagen bemöta Märta Stenevi med ett 2-timmars svar på hennes 3 minuter långa inlägg.

Carl-Fredrik har stort behov av att själv alltid framstå som vinnare, men i mina ögon är han förlorare för han kan inte bemöta kritiker snabbt, enkelt, och sakligt utan måste dra cirkelargument i två timmar.

Hemma kan Carl-Fredrik vara en auktoritär överbefälhavare i kojan som ingen får kritisera, där har han kontroll, men i det verkliga livet skulle han aldrig tåla att få en tillsägelse av Morgan på lagret utan att bli svart inombords och lacka sönder, också en anledning att han inte vågar ta sig ut på arbetsmarknaden för han har prestationsångest i jobbsammanhang där han vet inte om han gör mycket eller för lite, det har han sagt själv och det tror jag inte han ljuger om.

Bra skrivet.

Hur någon kan titta på Baronens svar till "Vad är problemet" utan att reflektera över hur störd han är, det är över mitt förstånd. Det går inte att kolla på den och tänka att det bara är en vanlig video som vilken som helst. Det blir uppenbart för vem som helst att Carl-Fredrik har allvarliga problem. Att se det och ge honom props, eller som familjemedlem eller vän se det och låta honom fortsätta med sitt beteende, det är direkt ohyfsat. Carl-Fredrik kallar Anjo för vän. Men Anjo klappar Carl-Fredrik på ryggen, bekräftar hans självbedrägerier och går ut i videor och säger att Rask är förändrad från förr, istället för att hjälpa Rask att komma till insikt om att han är sjuk och behöver hjälp. Då är man inte en vän, för är man en vän så vill man hjälpa sin polare. Om Carl-Fredrik fortsätter såhär så går han rakt emot fördärvet.

Förra sommaren bestod Carl-Fredriks content av att bemöta kristiska kommentarer på sina Youtube-videor. Det var samma sak där, avfärda allt som lögner eller att han var så förr, eller att det var längesen. Långa videor där han med någon avslutande kommentar markerade att "Nu har jag gett svar på tal". För han känner att han måste vara vinnare, och ha det sista ordet sagt. Han tycker på fullaste allvar att han har ägt upp sin kritiker, när han i timmar suttit och sagt samma sak i ett cirkelresonemang.
Citera
2024-08-17, 11:12
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Bra skrivet.

Hur någon kan titta på Baronens svar till "Vad är problemet" utan att reflektera över hur störd han är, det är över mitt förstånd. Det går inte att kolla på den och tänka att det bara är en vanlig video som vilken som helst. Det blir uppenbart för vem som helst att Carl-Fredrik har allvarliga problem. Att se det och ge honom props, eller som familjemedlem eller vän se det och låta honom fortsätta med sitt beteende, det är direkt ohyfsat. Carl-Fredrik kallar Anjo för vän. Men Anjo klappar Carl-Fredrik på ryggen, bekräftar hans självbedrägerier och går ut i videor och säger att Rask är förändrad från förr, istället för att hjälpa Rask att komma till insikt om att han är sjuk och behöver hjälp. Då är man inte en vän, för är man en vän så vill man hjälpa sin polare. Om Carl-Fredrik fortsätter såhär så går han rakt emot fördärvet.

Förra sommaren bestod Carl-Fredriks content av att bemöta kristiska kommentarer på sina Youtube-videor. Det var samma sak där, avfärda allt som lögner eller att han var så förr, eller att det var längesen. Långa videor där han med någon avslutande kommentar markerade att "Nu har jag gett svar på tal". För han känner att han måste vara vinnare, och ha det sista ordet sagt. Han tycker på fullaste allvar att han har ägt upp sin kritiker, när han i timmar suttit och sagt samma sak i ett cirkelresonemang.

Subutex-Anjo behöver lille rask med liten task.
Subutex-Anjo har delegerat lille fjask att göra allt smutsarbete. Klart suburex-Anjo stöttar honom, han är ju en marionettdock.
Citera
2024-08-17, 11:13
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Han dissikerar Linneas svar på pensionstänk och långsiktig planering.

Snacka om att skjuta haubits i glashus!

Hur ser porrfilmsbaronens långsiktiga planering och pensionssparande ut? Han är dessutom 10 år äldre än Linnea.

Bjuder på en gammal bild på när baronen var som coolast:
https://z.nouwcdn.com/medias/u/10317...1731_sbig.webp
Från inlägg #24363 i denna tråd där hans gamla blogg tas upp:
https://nouw.com/carlfredrikalexander

Klart han dissar henens tänk. Han har aldrig behövt oroa sig för pengar. För stackars Alf satt på en förmögenhet som han visste han skulle ta del av.
Den självklara anledningen till att han inte jobbar.
Citera
2024-08-17, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Subutex-Anjo behöver lille rask med liten task.
Subutex-Anjo har delegerat lille fjask att göra allt smutsarbete. Klart suburex-Anjo stöttar honom, han är ju en marionettdock.

Ja. Men det jag vänder mig emot är ordvalet. Vad Baronen är till Anjo. För jag skulle inte säga att de trammade småpojkarna som skjuter och spränger åt kurdiska räven är hans vänner, och han skulle nog inte kalla dem för det heller. Det är nyttiga idioter som begår brott åt honom och tar smällen om det blir polissak.

Om man som Anjo låter en kille göra massa skit trots att man vet att det finns en risk att det blir stora konsekvenser för vederbörande, då är den killen inte ens vän. För man sätter inte sina vänner i skiten medvetet.
Citera
2024-08-17, 11:33
Citat:
Bra skrivet.

Tack!

Du lyfte några viktiga saker här och jag håller med dig.

Jag tror rent subjektivt att Anjo och Jocke kan uppskatta Carl-Fredrik i sammanhang där det råder krigsförklaring på youtube emellan kreatörer, då ser dem Rask som en som kan backa upp dem och hoppa på motståndaren och ta onödiga risker, som en attackhund, vilket Chrippa också har bekräftat.
Om nu Anjo vore polare med Rask hmm, varför bjöd inte han in Carl-Fredrik på sitt kalas? tänk över det C-F.

Carl-Fredrik sitter säkert flertal timmar INNAN han gör sina videos och bygger upp argumentationer.

Jag personligen brukar kolla på lite konspirationsteorier för det är underhållande ibland på kvällen när det inte går nåt bra på TV, där kan man hävda att jorden är platt och bygga upp argumentationer kring det även utan att vinna själva debatten, och jag ser ett samband med det i Carl-Fredriks videor.

Följarna och alla kan klaga på att Therese drar allt det tunga lasset medans Carl-Fredrik bara går hemma i kalsonger och pundar igenom sociala medier, men då bygger Carl-Fredrik upp en argumentationsteknik som går ut på att slå sönder deras argument, som exempel:

"Jag är hemmafru, jag lagar all mat, Therese kommer hem till ett kliniskt städat hem och får massage och varm mat på bordet, att vara en bra förälder är inte att vara en bankomat"

Rent subjektivt tror jag att 99% av svenska kvinnor vill inte ha en gubbe som går hemma med massa ansikstatueringar och som bara leker framför datorn hela dagarna.

Vilken svensk kvinna vill leva i ekonomisk misär?
Jag tror inte att många kvinnor vill stå för alla räkningar eller ha en gubbe som ägnar sig att förtala människor på nätet som han dessutom blivit dömd för tidigare.

Therese har ju själv sagt innan då "Carl-Fredrik blev jobbsökarbaronen" att hon var trött på att han går hemma hela dagarna, tror inte det är hennes högsta önskan om man säger så.

Baronen ska bara hålla käften.
Citera
2024-08-17, 11:39
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ja. Men det jag vänder mig emot är ordvalet. Vad Baronen är till Anjo. För jag skulle inte säga att de trammade småpojkarna som skjuter och spränger åt kurdiska räven är hans vänner, och han skulle nog inte kalla dem för det heller. Det är nyttiga idioter som begår brott åt honom och tar smällen om det blir polissak.

Om man som Anjo låter en kille göra massa skit trots att man vet att det finns en risk att det blir stora konsekvenser för vederbörande, då är den killen inte ens vän. För man sätter inte sina vänner i skiten medvetet.

Klart dom inte är vänner. Subutex-Anjo är nog den sista som skulle kalla lille rask von task för vän.
Men är rätt övertygad att lille rask inte ser det. För nu rullar det in lite slantar och pengar är det viktigare än allt annat.

Nu ska jag bli lite äcklig, motbjudande och vidrig.

rask säger att dom stoppat upp en fryst bajskorv i röven på en polare.

Hur hårt har man däckat om en polare kan ta av en kläderna, sära på skinkorna och sen föra in en fryst bajskorv?
Sen undrar jag hur dom gjorde sen. Fick dom in hela bakskorven? Eller förde dom bara in en bit?
Det måste ha luktat rätt mycket bajs när den tinats upp. Hade dom handskar?

Sen detta med att dom sprutade varandra i ansiktet, varv baronen hävdar att han varit med om det flera hundra gånger.
Är det inte en otroligt överdrift? Det är ett otroligt homosexuellt beteende. Är rätt övertygad om att han ljuger om det.
Citera
2024-08-17, 12:07
Medlem
Citat:
Klart dom inte är vänner. Subutex-Anjo är nog den sista som skulle kalla lille rask von task för vän.
Men är rätt övertygad att lille rask inte ser det. För nu rullar det in lite slantar och pengar är det viktigare än allt annat.

Hur hårt har man däckat om en polare kan ta av en kläderna, sära på skinkorna och sen föra in en fryst bajskorv?
Sen undrar jag hur dom gjorde sen. Fick dom in hela bakskorven? Eller förde dom bara in en bit?

Sen detta med att dom sprutade varandra i ansiktet, varv baronen hävdar att han varit med om det flera hundra gånger.
Är det inte en otroligt överdrift? Det är ett otroligt homosexuellt beteende. Är rätt övertygad om att han ljuger om det.

Att du tror på det med frysta bajskorven är sant säger mycket om dig själv….. 🙄
Citera
2024-08-17, 12:19
Medlem
LandetsMinstaKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Vad är det för PM det pratas om? Skicka om det är intressant

Jag vill gärna också se vad det snackas om. tack
Citera
2024-08-17, 12:21
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Att du tror på det med frysta bajskorven är sant säger mycket om dig själv….. 🙄

Men lille rask hävdar att han aldrig ljuger. Så hur menar du att det säger allt om mig?
Det är otroligt sjukt om det är sant, men det är ännu sjukare om han ljuger om det.
Citera
2024-08-17, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Den sannolikheten är nog ganska liten med tanke på att deras far aldrig gått till jobbet. Barn gör som du gör, inte som du säger.

”Säg jag svär” har släppt ett avsnitt om denna cirkusen. Ali är äntligen någon som har en sund reaktion på hela dramat. Loa skickar tyvärr för mkt Anjos arsle för att andes vara trovärdig. Men Ali reagerar och tycker att rask är smuts. Han ser igenom skådespelet och tar upp problematiken om att rask kallar barnens mamma fitta, framför barnet..
Ja att säga fitta framför barn är väl helt galet. Tänker mig själv när man är kring barn, något sånt ord eller något i närheten har man ju aldrig yttrat.
Citera
2024-08-17, 12:29
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Fler frågor, hur fick dem tag på en fryst bajskorv?
Hade dem en redo i frysen ifall någon skulle däcka?
Eller bajsade någon, dem frös in den, väntade, och sen körde upp den?

Och Bonus fråga. Hur kan man ens berätta detta? hur kan man inte inse hur sinnessjukt vidrigt detta är? En normal människa skulle skämmas ihjäl och aldrig någonsin berätta detta för någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in