2024-08-17, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Löjlig jämförelse igen ser jag... Du har verkligen ordentlig brist på vett i skallen ser jag inte konstigt att du har så svårt att förstå att svensk narkotikapolitik är ett totalt skämt. Däremot hade jag tyckt att det vart bra om man delat ut handgranater och cyanidkapslar till dig när du var barn så du kunnat radera dig själv från denna planet.
Min fråga var övertydlig och enkel, ändå klarade du inte av att svara på den.
Citera
2024-08-17, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullhora
Min fråga var övertydlig och enkel, ändå klarade du inte av att svara på den.

Jag brukar inte besvara frågor från människor som är så svagbegåvade som du iom att dom ändå inte kommer förstå svaret.
Citera
2024-08-17, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
För att på den lagliga marknaden så är det åldersgräns på köp och bruk. Eller är du en av alla som tror på fullt allvar att ett dagisbarn kan gå till Ica och köpa sig en kvarting eftersom alkohol är lagligt?

Intressant att du vill göra det enklare att köpa för vuxna när det är som farligast för ungdomar att bruka det. Bara ungdomar ska behöva gå till en langare. Fräscht.
Citera
2024-08-17, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Intressant att du vill göra det enklare att köpa för vuxna när det är som farligast för ungdomar att bruka det. Bara ungdomar ska behöva gå till en langare. Fräscht.
Så nu går inga till langare för att det är förbjudet?

Bara gå och lägg dig och nyktra till innan du yttrar dig på sociala medier din lilla alkis!
Citera
2024-08-17, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Kompis jag har lyckats enligt alla klassiska sätt att mäta det på och jag är inte efterblivet drogliberal, det finns flertalet riskfaktorer inblandade i alla former av narkotikabruk. Med det sagt så kan jag, från erfarenhet och direkt empiri samtmed stöd i forskning, säga att just cannabis inte är särskilt illa. Psilocybinsvampar är också relativt ofarligt men inte utan risk för den som har en massa psykisk ohälsa sedan innan. Jag tror att du kanske har en del att lära av att våga vara lite öppen och lyssna på andra i tråden. Peace.

Typiskt knarkare att kalla någon man inte känner för "kompis"..

Vidare kanske du skulle ta och forska lite i vem som står för den forskningen du avser och fundera på om det finns någon baktanke på vad den påstår. Var inte så lättlurad och ta inte risken att missbruka knark, kompis..
Citera
2024-08-17, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Man kan alltså inte kontrollera doseringen av några andra andra droger än alkohol?
Är det vad du menar?

Jag vill ha en källa på att detta skulle vara anledningen till att alkohol är lagligt.

Självklart finns det risker med cannabisbruk precis som med bruk av alla andra droger. Dock är det höjden av absurditet att predika om hur farligt cannabis är i samma andetag som man försvarar alkohol. Det är två droger på motsatt sida av skalan när vi talar om skadeverkningar, där alkohol är betydligt värre.

Det kan man men man vet inte hur det kommer att påverka en i längden och därför blir det så farligt.

Alkohol är inte lagligt, det är kontrollerat.

Jag försvarar inte alkohol. Men nu har staten bestämt att det ska gå att köpa på Systemet. Andra droger är illegala.
Citera
2024-08-17, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Helvete vad du konstant missar poängen med allt. Är det medvetet du fular dig?

Poängen är att knark är farligt och du har ett val.
Citera
2024-08-17, 11:54
Medlem
Citat:
Det är lättare för minderåriga att få tag på knark än alkohol. Just saying.

Då kanske det är där man ska anstränga sig bättre än att göra det lättare för vuxna att få tag i.
Citera
2024-08-17, 11:56
Medlem
Citat:
Och så det gamla vanliga "Alla som är emot mig är knarkare!!!"

Herregud, går det att vara så korkad?

En som knarkar är en knarkare. Då kommer pundarlogiken automatiskt.

Fick du slut på argument eftersom du likt andra knarkare i tråden med pundarlogik bara har kvar att kalla mig korkad?
Citera
2024-08-17, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Är komiskt hur så kallad "pundarlogik" är totalt överlägsen din logik finns inga vettiga argument för att fortsätta som vi gör i sverige men ändå håller idioter som du på att skämma ut dig med idiotargument.

Pundare brukar inte förstå vad pundarlogik innebär.
Citera
2024-08-17, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Det är lätt att peka finger och säga det ena och det andra, men som en person som levt i skuggan av ett missbruk av morfin, utskrivet av läkare från början som sedan har spårat ur. Personen i fråga valde inte att hamna i den situationen, personen vågade heller inte fråga om hjälp och historien slutade i en överdos. Jag har även sett hur ett förbud mot droger, tar en redan beroende person djupare i träsket istället för att hjälpa till, och även det har lett till att nära har gått bort.
Att börja knarka är ett val, men det är inte ett val som en frisk person väljer. Lite samma som att hoppa framför ett tåg är ett val, och ett inte så smart sådant, jag tycker dock inte vi ska peka fingrarna och döma folk som mår så dåligt att förstöra sitt eget liv är ett alternativ. Att hamna i ett destruktivt beteende mönster är inte något man väljer, och inte alla har rätt verktyg för att hantera sånt, därför är det viktigt att erbjuda hjälp istället för att förstöra individens möjligheter att komma ur sin destruktivitet.
Det kan hända vem som helst, ingen vet vad som kan trigga just dig att hamna i en destruktiv tid, om det händer hoppas jag dock att du har rätt möjligheter att ta dig loss, för inte alla har det.

Om det inte lagts oförsvarligt mycket pengar på knarkare så hade det funnits pengar till de med riktiga sjukdomar. Då hade de som hamnat i morfinberoende och som sedan bara lämnats vind för våg av ansvarslösa läkare varit tvungna att börja självmedicinera. Dem tycker jag uppriktigt synd om. De som nöjespundar under ett antal år och sen anser att staten och alla de möter är skyldig dem något - not so much. Dem pekar jag finger åt, likaså läkare som har ansvarsimmunitet. Det samma gäller polischefen som tråden ursprungligen handlade om, han vill jag peka ett riktigt jävla hårt finger rakt upp röven!
Citera
2024-08-17, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Men att något är farligt betyder väl inte att det måste förbjudas? Varför inte förbjuda motorcyklar? Jättefarliga ju..

Fånig jämförelse och det vet du om. FYI det är inte motorcyklarna som är farliga utan föraren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in