2024-08-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Koffein kan vara dödligt och ge permanenta skador. Socker reagerar på exakt samma receptorer som kokain gör och ger samma lyckorus, men där kokain är mycket mer kraftfull.

Du kan inte dö av cannabis, får inte permanenta skador.

Jaja, blabla, socker är också farligt. Men knappast på samma nivå va? Skärp dig.

Man får visst permanenta skador av cannabis. Irreversibla personlighetsförändringar, paranoia mm.
Citera
2024-08-16, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Du duckar frågan, jag tror att du har bättre argument än såhär.

Frågan är inte tillräckligt intressant och du och många andra här vill inte har svaret. Meningslöst till du och andra bestämt sig för att bli rena och starta ett nytt liv. Desto förr detta sker desto större chans har ni att lyckas.
Citera
2024-08-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Hur blir det lättare att bruka cannabis om man reglerar marknaden?

Det måste vara något i din fråga jag inte förstår. Hur kan det inte bli lättare om det finns att köpa lagligt?
Citera
2024-08-16, 18:18
Medlem
Maddexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Frågan är inte tillräckligt intressant och du och många andra här vill inte har svaret. Meningslöst till du och andra bestämt sig för att bli rena och starta ett nytt liv. Desto förr detta sker desto större chans har ni att lyckas.
Nu har jag ju märkt att du mest är i denna tråd för att trolla och provocera. Då menar jag inte att du provocerar genom att kalla brukare för missbrukare, det är nog de flesta av brukare vana vid att höra och det rör dom inte ryggen. Men två icke ”knarkare” emellan, du är inte så påläst som du försöker framstå att vara,va? Det är många här som givit dig konkret fakta, men du duckar motfrågor som att ditt liv hängde på det sen kastar du runt ordet ”knarkare” som att det är det enda ordet i ditt vokabulär. Vad har cannabis gjort mot dig som får dig att känna ett sånt hat? Har du blivit utsatt på något sätt? Kan rekommendera att du tar en gås någon gång ibland för stressen och rädslan du utstrålar kan inte vara hälsosam, varva ner lite
Citera
2024-08-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Nej. Det har han inte.
Kan inte kalla det för argument ens. Fabulering möjligtvis.

Det spelar ingen som helst roll att du inte tycker att jag hade argument för högskoledebattnivå här. Ämnet gör sig inte med den typen av debatt. Knarkare är ändå inte mottagliga på det sättet att de väljer att sluta knarka av att få argument. Kärleken till knarket är starkare än det starkaste underbyggda argumentet.
Citera
2024-08-16, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maddex
Nu har jag ju märkt att du mest är i denna tråd för att trolla och provocera. Då menar jag inte att du provocerar genom att kalla brukare för missbrukare, det är nog de flesta av brukare vana vid att höra och det rör dom inte ryggen. Men två icke ”knarkare” emellan, du är inte så påläst som du försöker framstå att vara,va? Det är många här som givit dig konkret fakta, men du duckar motfrågor som att ditt liv hängde på det sen kastar du runt ordet ”knarkare” som att det är det enda ordet i ditt vokabulär. Vad har cannabis gjort mot dig som får dig att känna ett sånt hat? Har du blivit utsatt på något sätt? Kan rekommendera att du tar en gås någon gång ibland för stressen och rädslan du utstrålar kan inte vara hälsosam, varva ner lite

Nej. Jag trollar inte. Jag skriver det alla normala icke knakande människor vet om. Jag råkade snubbla in i tråden och noterade inte att den låg i cannabisforumet fören knarkarna rean var igång med sin pundarlogik, sin överdrivna kränkthet och ilska. Som sedvanligt.
Anser att tråden borde flyttas till en annan forumsdel då den inte primärt handlar om cannabis utan politik.
Citera
2024-08-16, 18:48
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Alltså kolla här: knark är farligt och fattar man inte det i vuxen ålder beror det på att man fastnat mentalt i tonåren i den åldern man började knarka på allvar. Att en polischef vill göra det lättare att knarka är så dumt att jag saknar ord.

Men att något är farligt betyder väl inte att det måste förbjudas? Varför inte förbjuda motorcyklar? Jättefarliga ju..
Citera
2024-08-16, 18:48
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Det spelar ingen som helst roll att du inte tycker att jag hade argument för högskoledebattnivå här. Ämnet gör sig inte med den typen av debatt. Knarkare är ändå inte mottagliga på det sättet att de väljer att sluta knarka av att få argument. Kärleken till knarket är starkare än det starkaste underbyggda argumentet.
Hahaha
Ridå!

Ursäkta mig, men vad fan är ditt syfte med att spamma tråden?
Citera
2024-08-16, 18:51
Medlem
Citat:
Jaja, blabla, socker är också farligt. Men knappast på samma nivå va? Skärp dig.

Man får visst permanenta skador av cannabis. Irreversibla personlighetsförändringar, paranoia mm.
Alla droger ska självklart mätas dels för sig, men för att förstå skadebilden så behöver vi jämföra med andra substanser för att få en helhetsbild.
Om vi inte gör detta så hamnar vi på diväteoxidsbluffens nivå.

Nej, alla skador som uppstår från cannabisbruk räknas som behandlingsbara.
Citera
2024-08-16, 18:53
Medlem
Citat:
Det måste vara något i din fråga jag inte förstår. Hur kan det inte bli lättare om det finns att köpa lagligt?
För att på den lagliga marknaden så är det åldersgräns på köp och bruk. Eller är du en av alla som tror på fullt allvar att ett dagisbarn kan gå till Ica och köpa sig en kvarting eftersom alkohol är lagligt?
Citera
2024-08-16, 18:56
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Kompis jag har lyckats enligt alla klassiska sätt att mäta det på och jag är inte efterblivet drogliberal, det finns flertalet riskfaktorer inblandade i alla former av narkotikabruk. Med det sagt så kan jag, från erfarenhet och direkt empiri samtmed stöd i forskning, säga att just cannabis inte är särskilt illa. Psilocybinsvampar är också relativt ofarligt men inte utan risk för den som har en massa psykisk ohälsa sedan innan. Jag tror att du kanske har en del att lära av att våga vara lite öppen och lyssna på andra i tråden. Peace.
Citera
2024-08-16, 19:00
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Nej. Det har han inte.
Kan inte kalla det för argument ens. Fabulering möjligtvis.
Nja det låter lite som trauma, typ som i att hon har en son eller dotter som kraschade sitt liv och som antagligen hade rökt en joint någon gång, och nu är det enklast att helt och hållet skylla på just det snarare än något annat. Du känner säkert till typen av person/resonemang. Vissa gör ganska allvarliga ingrepp i andras liv med motivering "men du knarkar ju" och då kan det bli jobbigt att erkänna att man kanske hade fel och därmed gjorde fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in