Citat:
Ursprungligen postat av
Notteliten
men när PÖ gick ut så tidigt med "kidnappningsteorin" är det konstigt att söka efter en kidnappad hund utanför bostadsområden och inte minst om han var ärlig om att en hund har markerat utanför en misstänkt persons bostad, det hela är totalt meningslöst och den enda anledningen jag ser för att använda en drönare är att den ska verka häftig och ge många hjärtan och det gäller även spårhundarna, bara för att verka seriös och häftig för fanklubben...
Jag håller med om att drönare känns något...onödigt, om hunden blivit kidnappad och med bil som de, om jag inte missminner mig, antog. Eller iaf att bilspår enligt familjen fanns utanför häcken den kväll Essie påstås ha försvunnit (själv tror jag nog mer och mer att hon skadats och avlivats någon dag innan och allt annat är ett spel).
Men vi leker med tanken att kidnappningen är ren lögn eller för all del, att hunden kidnappats. Id-hund är ju ganska smart då att sätta in för att låtsas leta efter spår, eller för att se om spår finns.
Om min katt eller hund blev stulen eller försvann skulle jag så snart jag bara kunde ringa in id-hund. Det kan ge enormt mycket, så det tycker jag kanske inte är så konstigt i sammanhanget. Men drönare...njae? Med värmekamera? Vad var syftet? Absolut om hunden sprungit bort. Drönare vet jag många som använder sig av då. Eller möjligen om hunden rövats bort till fots? Men, det vore ju märkligt att knalla omkring med Essie i kvarteren om man snott henne...