2024-08-10, 15:23
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Katten är reggad på sverak eftersom det är en raskatt men inget på ratsit men utan veta chipnummret blir det svårt att kolla hos Jordbruksverket. Men hitills har jag inte hittat någon katt som heter snövit.

Bara hankatternas namn har jag hittat
Du såg att Essie inte var reggad på fam Ö längre...
Citera
2024-08-10, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Bidragsfusk till försäkringskassan? De brukar vara ganska tuffa. Om nu A har fått bostadsbidrag för ett hus där föräldrarna står skrivna kan de granska detta o begära tillbaka varenda bidrag.
vi får invänta Saga , hon tror jag? hade förtroende för den äldre reporten på Enköpings posten? Känns som inte P räknat med detta när han gick ut i media.
Citera
2024-08-10, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Är vi säkra på att man inte varit ärliga, och att det inte bara är en ursäkt för en inkompetent verksamhet??

Vi har ju redan i tråden konstaterat att verksamheter inom LSS ska föra journaler, och om man som en ny kommun tar över en person som haft stöd i omkring 20 år, så ser man väl till att journalerna förs över, tänker jag.

Så Enköping kommun tog över? Har någon annan kommun gett stöd fram tills A flyttade till LSS-boendet? Bodde man tidigare i en kommun som man tyckte fungerade bättre?
Citera
2024-08-10, 15:39
Medlem
Kollade på Ratsit och gissa vilka som har gråa och silverfärgade bilar... Farfar L och Brorsan P
En grå bil var det som någon hade sett, men grått kan väl lika gärna vara silverfärgad va?
Hittade inga registrerade katter på Ratsit. Finns det något speciellt register man ska titta i när det gäller katt?
Citera
2024-08-10, 15:44
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Kollade på Ratsit och gissa vilka som har gråa och silverfärgade bilar... Farfar L och Brorsan P
En grå bil var det som någon hade sett, men grått kan väl lika gärna vara silverfärgad va?
Hittade inga registrerade katter på Ratsit. Finns det något speciellt register man ska titta i när det gäller katt?

Vad var det för typ av bil? Andra har ju också nämnt "grå/silver" bil iakttagelse i inlägg som raderades
Volvo?
Citera
2024-08-10, 15:46
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Nej... det hade det ju inte varit...🤔

nej, för min del ser jag bara ett sätt att skriva av denn hund från sökningen och det är att faktiskt kontrollera den, men den här avfärdades så snabbt att den inte stämde, de glömde tiden från när tips kom in tills de gick ut och avfärdade det som inte Effie, det är min idé, de visste hela tiden att ingen skulle hitta Effie vid liv, så det var bara att låtsas undersöka tipsen och sedan avfärda med fel hund och tar bort inläggen efter det...
Citera
2024-08-10, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Vad var det för typ av bil? Andra har ju också nämnt "grå/silver" bil iakttagelse i inlägg som raderades
Volvo?
L har en Volvo. Brorsan har en jävla massa bilar, husvagnar, släp på sig och frugan skrivna på sig.
Citera
2024-08-10, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Jag gick in och kollade P på ratsit. Han har varken hund eller katt registrerad på sig nu. Man tar väl inte bort hunden om man inte vet att den är död

Vi får lugna oss lite med att dra några slutsatser av det.
Dom uppdaterar sina system med olika intervaller.
För bara några dagar sen fanns inga fordon registrerade på adressen heller.
Men där är det en vecka som det tar med uppdateringar.
Hund tror jag är längre tid.
Citera
2024-08-10, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32

Hos Jordbruksverket kryssar du i en ruta om du vill dölja att du äger en hund. Då får inte Ratsit visa de uppgifterna.
Citera
2024-08-10, 15:59
Medlem
Citat:
Du såg att Essie inte var reggad på fam Ö längre...

Det har jag inte sett. Ska undersöka det
Citera
2024-08-10, 16:04
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Menar du att fast det funnits så försvinner det vid en uppdatering
Citera
2024-08-10, 16:04
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Jag gick in och kollade P på ratsit. Han har varken hund eller katt registrerad på sig nu. Man tar väl inte bort hunden om man inte vet att den är död

Men det är väl för att han har dolt sina uppgifter på jordbruksverket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in