2024-08-14, 08:15
Medlem
QuantumQuills avatar
De i Skåne, utanför städerna, som är Hief:are lär fortsätta vara så även om Hief varit pinsamma ett antal år nu.
Däremot så kommer det nya generationer där jag gissar att ganska få blir Hief:are framför MFF:are.

10 år av debaclen för Hief lär sätta sina spår i demografin i Skåne och skulle inte bli förvånad om 90% av de nya generationerna håller på MFF eller något annat lag.
Nu kommer Landskrona upp och kan locka nya supportrar om det inte blir platt fall direkt.

Hief kommer fortsätta att vara klar tvåa pga de äldre generationerna, men för varje år som går så minskar antalet hela tiden.
10 år till så har MFF leta sig in i Helsingborg och rota sig där också, gissningsvis.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-08-14 kl. 08:17.
Citera
2024-08-14, 10:27
Medlem
mishimas avatar
Kommer ihåg tiden då vi ville ha upp lag från Skåne för att få ett par rejäla publikmatcher. Det behövs inte idag.

Derbyn är skit i samma för pubikintresset numera.
Citera
2024-08-14, 10:36
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kommer ihåg tiden då vi ville ha upp lag från Skåne för att få ett par rejäla publikmatcher. Det behövs inte idag.

Derbyn är skit i samma för pubikintresset numera.
Ändå håller ni kommunpamparna i fickan när ni går ut på skolgården.
Citera
2024-08-14, 11:03
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Hade varit nyttigt för hela mänskligheten om mff hade åkt ur ett par divisioner, eller ännu hellre: slutat existera. För övrigt tycker jag att filuren ovan gjort ett trevligt gästspel på Flashback. Jag kommer att sakna honom.

Ska han dö?
Citera
2024-08-14, 19:25
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
De i Skåne, utanför städerna, som är Hief:are lär fortsätta vara så även om Hief varit pinsamma ett antal år nu.
Däremot så kommer det nya generationer där jag gissar att ganska få blir Hief:are framför MFF:are.

10 år av debaclen för Hief lär sätta sina spår i demografin i Skåne och skulle inte bli förvånad om 90% av de nya generationerna håller på MFF eller något annat lag.
Nu kommer Landskrona upp och kan locka nya supportrar om det inte blir platt fall direkt.

Hief kommer fortsätta att vara klar tvåa pga de äldre generationerna, men för varje år som går så minskar antalet hela tiden.
10 år till så har MFF leta sig in i Helsingborg och rota sig där också, gissningsvis.
Jag tror att det avgörande där är om Mff lyckas i europa likt Blåvitt gjorde på 90-talet. Det är såklart svinsvårt i dagens fotboll, men Fck har faktiskt lyckats med betydligt mer i champions league de senaste 15 åren än vad Mff har gjort. Om Mff tar sig till åttondel i champions league så innebär det per automatik ett klassiskt gruppspel i svensk fotbollshistoria, motsvarande i europa league vet jag inte om det finns gällande att fånga den breda massa. Möjligtvis att en semifinal skulle fånga sveriges ungdomar utanför de normala Mff nästena.

Om Mff lyckas med det och blir "Sveriges lag" så kommer nog hela Skåne falla och även en del Göteborgare och Stockholmare under 12 år kommer att börja hålla på Mff.
Citera
2024-08-14, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
När folk behöver ta upp en specifik match som är i slutet av en av Bajens sämsta säsonger i modern tid för att försöka göra en poäng om Bajens bortafölje…
Höj dig.

Sent svar men tyckte min poäng var ganska tydlig. Båda hade nästan exakt samma förutsättningar. Var liksom inte vilken match som helst jag jämförde med. Nu missade jag att lemmy skrev enbart 2010 utan trodde han menade alla 5 åren.

Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
2010 svarade jag på. Helt 100 att vi drog störst bortafölje det året. Minns det snacket.

Gnaget var faktiskt ganska få på sin "bortapremiär" mot BP 2010 vill jag minnas. Har inte exakta siffror men har för mig publiksiffran var runt 4000 (hur jag kommer ihåg det 14 år sedan vet jag faktiskt inte). De var heller inte överdrivet många mot oss i derbyt heller så kanske finns chans att ni var flest 2010 med många matcher med nära destination.
Citera
2024-08-14, 20:03
Medlem
Jag har varit hård i min bedömning av Malmö på läktaren men den blev precis ännu värre. Var de ens 200 på plats igår mot PAOK borta?
Citera
2024-08-15, 08:48
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Jag har varit hård i min bedömning av Malmö på läktaren men den blev precis ännu värre. Var de ens 200 på plats igår mot PAOK borta?

Nej, det var tydligen stört omöjligt att ta ledigt och resa med ett par veckors varsel. Till Prag tycker jag det verlar gå mycket bättre däremot.
Citera
2024-08-15, 10:22
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Nej, det var tydligen stört omöjligt att ta ledigt och resa med ett par veckors varsel. Till Prag tycker jag det verlar gå mycket bättre däremot.
Förståeligt, jag tycker mig ha läst att det var lite under 100 på plats i ett svårtillgängligt land där svenskar sällan befinner sig, de borde få en minnesstaty över sig, riktiga hjältar som tog sig dit!
Citera
2024-08-15, 10:35
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
Forumet är värdelöst när såna påståenden inte blir bemötta. Men ja, sista inlägget för mig nu tror jag. Förstår verkligen inte hur du kan rättfärdiga ett sånt påstående dock, att bois, som blivit totalt uppslukat av mff supportermässigt, skulle snitta mer än oss? De har svårt att nå över 3000 när de har deras bästa period de senaste 20 åren.

Det pågår en tråkig utveckling i skåne där alla nya unga som inte blir uppfostrade rätt blir mffare. Finns folk i hässleholm och kristianstad som hejar på mff utan någon koppling till staden eller laget, till och med i NV-Skåne finns pedofiler tyvärr. Därför kommer ni ha större publiksnitt med större andelar medgångsssupportrar än något annat lag väldigt länge om inte ni spenderar många år i superettan/div 1, där folk faktiskt får smaka på motgång. Hade varit nyttigt för svensk fotboll i allmänhet känner jag och ni hade fått en chans att bevisa er.

Ja, det är inte klokt. Jag har hört att det finns folk på de platserna som håller på Liverpool också. Helt utan koppling till stan.
Citera
2024-08-16, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Förståeligt, jag tycker mig ha läst att det var lite under 100 på plats i ett svårtillgängligt land där svenskar sällan befinner sig, de borde få en minnesstaty över sig, riktiga hjältar som tog sig dit!

Svårt absolut, men under 100 pers? Vi snackar ändå om Malmö som typ sålt slut varenda match de spelat hemma. Jag hade blivit väldigt besviken om vi i DIF inte iaf hade varit 1000 pers på en liknande resa.
Citera
2024-08-16, 08:24
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Svårt absolut, men under 100 pers? Vi snackar ändå om Malmö som typ sålt slut varenda match de spelat hemma. Jag hade blivit väldigt besviken om vi i DIF inte iaf hade varit 1000 pers på en liknande resa.

Ja jag ber om ursäkt jag var lite ironisk. Tycker det är patetiskt, även om jag förstår att det kan vara svårt att komma loss så bör tillräckligt många dårar kunna göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in