2024-08-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Tele2 är en av de bästa arenorna jag besökt. Fräsh och modern men fortfarande rätt känsla av betong. Alla 30 000 platser är bra platser.
Litet minus att klacken inte är i en sektion och ytterligare ett par tusen platser. Delar av taket hade kunnat vara genomskinligt likt Stamford Bridge, för en bättre känsla.

Överlägset bästa arenan i Sverige.

Är det ett dåligt försök till ironi?
Citera
2024-08-06, 18:56
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
En multiarena med konstgräs kan aldrig vara Svergies överlägset bästa arena. Malmös arena, för att ta ett exempel är självklart betydligt bättre.
Skulle aldrig byta med Malmö.

Vad är problemet med "multi"? Är det att man kan dra över ett tak på vintern?

Konstgräs är ju en smakfråga som jag aldrig brytt mig om. Jag föredrar konstgräs framför byta arena vår och höst när gräset är för dåligt, alla gånger. Men har förstått att andra inte har samma problem med uselt naturgräs som jag.
Citera
2024-08-06, 20:54
Medlem
Citat:
Tele2 är en av de bästa arenorna jag besökt. Fräsh och modern men fortfarande rätt känsla av betong. Alla 30 000 platser är bra platser.
Litet minus att klacken inte är i en sektion och ytterligare ett par tusen platser. Delar av taket hade kunnat vara genomskinligt likt Stamford Bridge, för en bättre känsla.

Överlägset bästa arenan i Sverige.

Den enda arenan du besökt alltså.
Citera
2024-08-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Dessutom hade vi störst bortafölje i landet. Därför vi blev "bönder" av antagonisterna.

Det där stämmer inte. Kommer ihåg när ni möte Öster borta 2012 i sista omgången och Flibben intervjuade en hel del personer på den resan. De flesta som intervjuades var övertygade om att ingen i Europa kunde göra något liknande och absolut i Sverige som ni gjorde (och ni var inte ens så många). Vi möte sedan Öster året efter (Samma situation, sista omgången) och var typ dubbelt så många, bättre tryck och bättre pyro än ni. Ingen av oss hade något att spela för och enda skillnaden var att ni spelade i SE och vi i AS.

Det kallar iaf inte jag störst/bäst bortafölje i Sverige.
Citera
2024-08-06, 22:59
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Kan nog stämma, vill minnas att DIF och Bajen landade på 14,000 ganska exakt och att dif hade några hundra fler i snitt än Bajen. Med detta sagt krävs det en ganska tydlig agenda för att avrunda 6,800 till 6,000.
Jag skrev ju 6-7000. 6.800 är inom det spannet.
Citera
2024-08-06, 23:04
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
En multiarena med konstgräs kan aldrig vara Svergies överlägset bästa arena. Malmös arena, för att ta ett exempel är självklart betydligt bättre.
Malmös är betydligt sämre med tanke på var Allsvenskan och Mff befinner sig i dagsläget. De hade behövt en arena som minst tar 25 000 och hellre en som tar 30 000 än 21.000
Citera
2024-08-07, 04:32
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Det är stort. Inte kul att åka till skithålor som helt saknar publik.

Helsingborg gör det bra så all respekt till dom!
Tack! Jag håller med om att vi har en väldigt stark supporterkultur just nu. Det är alltid mycket folk och bra drag på vår ståplats, samt på bortasektionerna. Nu när det går bättre sportsligt tror jag att atmosfären på Olympia kommer att göra så att många nykomlingar blir "hooked", för det är härligt att vara med om.

En dag står vi här
med en till titel och sä'r
"Vi gav aldrig upp"
"Vi gav aldrig upp"
Citera
2024-08-07, 06:22
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffay.p
Är det ett dåligt försök till ironi?
Nej, han tycker verkligen så. Allt kopplat till RoddBull blir per automatik bäst, sen hittar han argumenten för att passa sitt narrativ i efterhand.
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag skrev ju 6-7000. 6.800 är inom det spannet.
Oerhört ful och oärlig vinkling från din sida tycker jag.
Citera
2024-08-07, 06:56
Medlem
Skarparattarns avatar
Tele2 är givetvis en riktig skit arena ihop med Jordgubben.

Men det spelar ingen roll hade Bajen så spelat på Spånga IP hela säsongen hade Quantum suttit här och tyckt att det är helt klart Sveriges bästa arena!
Citera
2024-08-07, 09:13
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Det där stämmer inte. Kommer ihåg när ni möte Öster borta 2012 i sista omgången och Flibben intervjuade en hel del personer på den resan. De flesta som intervjuades var övertygade om att ingen i Europa kunde göra något liknande och absolut i Sverige som ni gjorde (och ni var inte ens så många). Vi möte sedan Öster året efter (Samma situation, sista omgången) och var typ dubbelt så många, bättre tryck och bättre pyro än ni. Ingen av oss hade något att spela för och enda skillnaden var att ni spelade i SE och vi i AS.

Det kallar iaf inte jag störst/bäst bortafölje i Sverige.
När folk behöver ta upp en specifik match som är i slutet av en av Bajens sämsta säsonger i modern tid för att försöka göra en poäng om Bajens bortafölje…
Höj dig.
Citera
2024-08-07, 09:50
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Tele2 är givetvis en riktig skit arena ihop med Jordgubben.

Men det spelar ingen roll hade Bajen så spelat på Spånga IP hela säsongen hade Quantum suttit här och tyckt att det är helt klart Sveriges bästa arena!
Tveklöst så. Vi pratar om en människa som försvarar Bajens triangelhandel med afrikanska slavar. Är väl självklart att Tele2 är bäst, spelar ingen roll om underlaget är gjort av betong, krossat glas, eller plast. Att det regnar in lite vatten i spelartunneln är även det helt ointressant.
Citera
2024-08-07, 09:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
När folk behöver ta upp en specifik match som är i slutet av en av Bajens sämsta säsonger i modern tid för att försöka göra en poäng om Bajens bortafölje…
Höj dig.
Är väl ganska jämn slips på bortaföljet hos alla tre, kanske viss edge för apa som brukar vara duktiga på att kraftsamla inför vissa resor mot typ Malmö eller Helsingborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in