2024-08-13, 23:09
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
Bryr mig inte om listor och rankingar. CL-kval i grekland en vacker sommardag, det är en dröm för de flesta fotbollssupportrar, förutom malmöiter som inte går på matchen om de inte vet de vinner den.

Mot Slask i Polen var ni typ 20 pers?
Citera
2024-08-13, 23:13
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
malmö hade behövt superettan/div1 i ett par årtionden för att växa till sig lite supportermässigt.

Nu framstår du bara som duktigt korkad. Hela Skåne är MFF bortsett från era hålor där man sätter på sina kusiner. Inget av det som du eller någon heifare påstått om oss genom åren har någonsin varit korrekt, hela er världsbild är en lögn. Förresten så är det heif som kanske borde fundera på hur man växer sig till supportermässigt eftersom ni sket er hemmapremiär för att Rögle spelade semi mot Växjö.

Fortsätt gärna med lillebrorskomplexet det är typ det enda ni är bättre än oss på.
Citera
2024-08-13, 23:24
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Hela Skåne är MFF bortsett från era hålor där man sätter på sina kusiner.

Eh? Skåne är 50-50 mellan oss och Helsingborg.
Citera
2024-08-13, 23:30
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Hur får du till den kalkylen? Nordvästra Skåne runt Helsingborg ( minus Landskrona) har ca 300 000 invånare. Sydvästra Skåne runt Malmö har över 700 000. Lägg till att betydligt fler från ställen som Österlen, Ystad och Eslöv håller på Mff. Hur det ser ut i Kristianstad trakten vet jag inte.
Senast redigerad av sebastian_ 2024-08-13 kl. 23:39.
Citera
2024-08-13, 23:36
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:

Möjligtvis kan det ha varit så för ca 10-15 år sedan. Om det nu verkligen är på det viset är det en sjuk mängd medgångare i deras led. Många verkar ha gett upp pga alla motgångar och Rögle växer så det knakar i Nordvästra Skåne. Finns inga ursäkter till att Olympia var så tomt som det var på premiären.
Citera
2024-08-13, 23:50
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Möjligtvis kan det ha varit så för ca 10-15 år sedan. Om det nu verkligen är på det viset är det en sjuk mängd medgångare i deras led. Många verkar ha gett upp pga alla motgångar och Rögle växer så det knakar i Nordvästra Skåne. Finns inga ursäkter till att Olympia var så tomt som det var på premiären.

Ja, Bois lär ha mer publik än HBG nästa säsong,pga allsvenskan
Citera
2024-08-13, 23:51
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Hur får du till den kalkylen? Nordvästra Skåne runt Helsingborg ( minus Landskrona) har ca 300 000 invånare. Sydvästra Skåne runt Malmö har över 700 000. Lägg till att betydligt fler från ställen som Österlen, Ystad och Eslöv håller på Mff. Hur det ser ut i Kristianstad trakten vet jag inte.

Menar geografiskt.

Södra Skåne - MFF
Mitten Skåne och Lund - 50-50
Norra Skåne - HBG
Citera
2024-08-14, 00:20
Medlem
Citat:
Ja, Bois lär ha mer publik än HBG nästa säsong,pga allsvenskan

Bois lär ha mer publik än Helsingborg? Säger du att det skulle komma 4000-5000 bortasupportrar varje match? Eller var skulle de få den här publiken ifrån? På deras största match, bois - HIF, fyller de inte ens sin egna halva av arenan. Fy fan vad värdelöst forum egentligen hahah och "didierdrogba" ska snacka om medgångssupportrar när han håller på malmö och chelsea, skrattretande.
Citera
2024-08-14, 00:35
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Bois lär ha mer publik än Helsingborg? Säger du att det skulle komma 4000-5000 bortasupportrar varje match? Eller var skulle de få den här publiken ifrån? På deras största match, bois - HIF, fyller de inte ens sin egna halva av arenan. Fy fan vad värdelöst forum egentligen hahah och "didierdrogba" ska snacka om medgångssupportrar när han håller på malmö och chelsea, skrattretande.

Lär bli en hype när de går upp.

Vi ökade vårat snitt i Superettan 2000 och har alltid haft mer än 10 000 i snitt senaste 25 åren även säsongerna vi har varit dåliga på plan. Alla lag tappar när det går dåligt. Ja, värdelöst forum säger du, samtidigt som du själv drar ner nivån.
Citera
2024-08-14, 01:00
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Vi ökade vårat snitt i Superettan 2000 och har alltid haft mer än 10 000 i snitt senaste 25 åren även säsongerna vi har varit dåliga på plan. Alla lag tappar när det går dåligt. Ja, värdelöst forum säger du, samtidigt som du själv drar ner nivån.
Jag undrar om det ens finns särskilt många latenta Boisare kvar. De hade över 7000 i snitt när de var i allsvenskan tidigt 2000 tal. Nu ligger de runt 3000. De måste nästan 3 dubbla sitt snitt för att gå om Hif.

Och då bör det vara ganska hypad stämning att leda superettan så som de gör. Förra året så hade Bois bara 1800 i snitt.
Senast redigerad av sebastian_ 2024-08-14 kl. 01:02.
Citera
2024-08-14, 01:43
Medlem
Citat:

Forumet är värdelöst när såna påståenden inte blir bemötta. Men ja, sista inlägget för mig nu tror jag. Förstår verkligen inte hur du kan rättfärdiga ett sånt påstående dock, att bois, som blivit totalt uppslukat av mff supportermässigt, skulle snitta mer än oss? De har svårt att nå över 3000 när de har deras bästa period de senaste 20 åren.

Det pågår en tråkig utveckling i skåne där alla nya unga som inte blir uppfostrade rätt blir mffare. Finns folk i hässleholm och kristianstad som hejar på mff utan någon koppling till staden eller laget, till och med i NV-Skåne finns pedofiler tyvärr. Därför kommer ni ha större publiksnitt med större andelar medgångsssupportrar än något annat lag väldigt länge om inte ni spenderar många år i superettan/div 1, där folk faktiskt får smaka på motgång. Hade varit nyttigt för svensk fotboll i allmänhet känner jag och ni hade fått en chans att bevisa er.
Citera
2024-08-14, 05:58
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Hade varit nyttigt för hela mänskligheten om mff hade åkt ur ett par divisioner, eller ännu hellre: slutat existera. För övrigt tycker jag att filuren ovan gjort ett trevligt gästspel på Flashback. Jag kommer att sakna honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in