Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Hundratals före detta värnpliktiga och kontrakterade soldater bestämde sig för att återvända från det civila livet tillbaka till militärtjänst för att snabbt återställa ordningen i sitt hemland. Izvestia-korrespondent Emil Timashev pratade med hjältarna.
Varje dag kommer människor från hela Kursk-regionen till militära registrerings- och mönstringskontor för att underteckna ett kontrakt. Endast 10 till 15 personer per dag.
Lol, Ivan! Hela 10-15 personer per dag alltså? Då är det ju bara en tidsfråga innan Ukraina faller:

Russia's losses - 15.08.2024
- wounded ~1.786.860
- killed ~595.620 (+1.220)
Så enligt dina egna beräkningar där så har Ryssland alltså bara gått back ~1.205 man idag! Och appropå det: Vad hände egentligen med din livspartner där för några år sedan? Är han vid liv fortfarande?

Vore intressant att få förstahandsrapport inifrån landet som startade kriget!
Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Ryssen har inget intresse för vårat land när ska ni förstå?.. min man (Officer inom Spetsnaz) frågar jag honom om Ryssland vill ha krig med Sverige skrattar han bara och undrar varför jag tror det.. han säger vad ska vi göra där? Samma sak med Ukraina han säger inget kommer hända där heller.. det är västvärlden som överdramatiserar det hela.
För era Spetsnaz- och VNV-styrkorna blev ju i princip utrotade redan 2022-2023; de få som lyckades överleva har bussats vidare till andra förband och skickats direkt till fronten eftersom det behövs erfarna soldater att leda alla
nyfärska och otränade mobiks som lallar omkring där.
https://www.washingtonpost.com/national-security/2023/04/14/leaked-documents-russian-spetsnaz/Russian spetsnaz units gutted by Ukraine war
Russia’s clandestine spetsnaz forces have been put to use alongside the infantry, suffering massive numbers of dead and wounded
Vi förstår att din man antagligen inte lever längre, men du kanske har kontakt med ev. kompani-kamrater och vet om de ska skickas till Kursk?