2024-08-15, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det dom gör nu är inte försvar utan en invasion..

Många har förklarat för dig vem som invaderade vem. Det är nu 30 månader senare och den ryska aggressionen har inte upphört, självklart måste man då slå hårdare för att försöka få stopp på det hela. Jag lovar, kriget upphör direkt så snart Putin drar tillbaka sina trupper från Ukraina.
Citera
2024-08-15, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Nej det tror jag inte dom vill försöka igen, men det finns säkert många som uppskattar marschen mot Kursk.

Det finns andra sätt att försöka ta över Moskva än att gå in med trupp. Sanktioner och utnötningskrig kan fungera.

Allt handlar i grund och botten om att rysspacket ska lämna Ukraina, hela Ukraina. Sen kan man börja tala om fred...
Citera
2024-08-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MainF
Nato-länder har försett Ukraina med vapen, träning och information, det är vare sig någon nyhet, hemligt eller något konstigt, vi vill alla att Ukraina har de bästa förutsättningarna att försvara sig från det Ryska angreppet. Och ja, att attackera inne på ryskt territorium ingår i detta eftersom Ryssland inte har slutat attackera de senaste 30 månaderna.

Du vill få det till att Nato är deltagande part, vilket är fullständigt felaktigt men vi förstår alla att du gärna vill tro på vad putin och dina ledare säger till dig och de måste ha en ursäkt för att förklara varför de får stryk av ett land de felaktigt hade bedömt som ett lätt byte.

Du försvarar inte ett land genom att invadera ett land dessutom plundra hem och allt vad dom gör samtidigt med NATO i ryggen... det vet du också! Detta är bara konstiga bortförklaringar för att försöka få det att "se bra" ut för Ukraina..
Citera
2024-08-15, 16:30
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Hundratals före detta värnpliktiga och kontrakterade soldater bestämde sig för att återvända från det civila livet tillbaka till militärtjänst för att snabbt återställa ordningen i sitt hemland. Izvestia-korrespondent Emil Timashev pratade med hjältarna.

Varje dag kommer människor från hela Kursk-regionen till militära registrerings- och mönstringskontor för att underteckna ett kontrakt. Endast 10 till 15 personer per dag.
Lol, Ivan! Hela 10-15 personer per dag alltså? Då är det ju bara en tidsfråga innan Ukraina faller:
Russia's losses - 15.08.2024

• wounded ~1.786.860
  • killed ~595.620 (+1.220)
Så enligt dina egna beräkningar där så har Ryssland alltså bara gått back ~1.205 man idag! Och appropå det: Vad hände egentligen med din livspartner där för några år sedan? Är han vid liv fortfarande? Vore intressant att få förstahandsrapport inifrån landet som startade kriget!
Citat:
Ryssen har inget intresse för vårat land när ska ni förstå?.. min man (Officer inom Spetsnaz) frågar jag honom om Ryssland vill ha krig med Sverige skrattar han bara och undrar varför jag tror det.. han säger vad ska vi göra där? Samma sak med Ukraina han säger inget kommer hända där heller.. det är västvärlden som överdramatiserar det hela.
För era Spetsnaz- och VNV-styrkorna blev ju i princip utrotade redan 2022-2023; de få som lyckades överleva har bussats vidare till andra förband och skickats direkt till fronten eftersom det behövs erfarna soldater att leda alla nyfärska och otränade mobiks som lallar omkring där.
https://www.washingtonpost.com/national-security/2023/04/14/leaked-documents-russian-spetsnaz/
Russian spetsnaz units gutted by Ukraine war
Russia’s clandestine spetsnaz forces have been put to use alongside the infantry, suffering massive numbers of dead and wounded
Vi förstår att din man antagligen inte lever längre, men du kanske har kontakt med ev. kompani-kamrater och vet om de ska skickas till Kursk?
Citera
2024-08-15, 16:31
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Det dom gör nu är inte försvar utan en invasion..

Ni ryssar gillar ju metaforer, tänk dig en man (Ryssland) som våldtar en kvinna (Ukraina).
Är det då okej för tjejen att knäa mannen mellan benen? Det som Ukraina gör nu?

(Att du får härja här en gåta. )
Senast redigerad av Duvlort 2024-08-15 kl. 16:38.
Citera
2024-08-15, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Tyskt pansar står det väl?
Jo, det gör det, my bad. Men african gonzalo liras anspelning på ww2 var tydlig, men jag kanske tolkar honom fel, Ok?
Citera
2024-08-15, 16:32
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Börjar Lukashenko bli nervös? Nu vill han sitta ner och ha fredförhandlingar.

https://x.com/nexta_tv/status/1824067209104134232?t=xlUBagNSx7h8ByqtgEX1dA&s=19

Ja jag hoppas verkligen att NATO går in i Vitryssland om de skulle gå in i Ukraina.
Citera
2024-08-15, 16:34
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ja det tror jag nog...

Fast jag tror nog det rycker mer i benen hos den polska armen. Polen lyckades inta Moskva under "den stora oredan" på 1600-talet och Polen har många plockade gäss med Ryzzland! 🙂
Citera
2024-08-15, 16:34
Medlem
Citat:
Du försvarar inte ett land genom att invadera ett land

Det är exakt vad du gör om sagda land vägrar sluta attackera dig. Vad är alternativt? Lägga sig ner och låta sig bli sparkad på? Hade du gjort så själv?

Hur gjorde ni själva när tyskarna invaderade er, drev ni ut dom och sen var ni nöjda eller var det kanske så att ni marscherade ända in i Berlin för att få stopp på aggressionen? Ni behöll t.o.m. skelettdelarna från ledaren som hade invaderat er. Kanske passande att Ukrainarna får Putins skelettdelar till sitt arkiv när detta är över.
Citera
2024-08-15, 16:35
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det var tydligt och det vi många bemött nu.
Jo men stollen verkar inte fatta det ändå. Eller så är han bara ute efter att provocera och sabotera tråden.
Det senare är nog mest troligt för jag har svårt att nån kan vara så korkad och faktaresistent
Citera
2024-08-15, 16:35
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Allt handlar i grund och botten om att rysspacket ska lämna Ukraina, hela Ukraina. Sen kan man börja tala om fred...

Bara rysstroll som pratar om fred, det borde du veta.

Det som kan diskuteras är motivet till att Ukraina vill ge sig in i fientligt territorium.
Vill man eskalera kriget så att den oprovocerade angriparens (köpta) vänner Vitryssland och Kina blandar sig in i leken?
Eller tror man att den oprovocerade angriparen nu kommer vilja ge upp och sluta angripa offret?
Byta ockuperad mark? Krim mot Kursk?

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Kursk
Citera
2024-08-15, 16:40
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Rysslands utreds för 122.000 krigsbrott. Tvivlar på att Ukraina ens kan komma till dom nivåerna ens om de försökte.

https://www.reuters.com/world/europe/ukraine-probing-over-122000-suspected-war-crimes-says-prosecutor-2024-02-23/
Bra att de redan identifierat över 500 misstänkta! Man undrar hur många av dessa svin som lever ännu?

Det kommer säkert att bli fler brott nu utförda av ryssar i Ryssland. Kan det även klassas som krigsbrott om ryska soldater begår övergrepp mot ryssar i Kursk? Eller gäller det bara mot motståndarens soldater och befolkning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in